Nowość produktowa: Dzięki nowym mechanicznym 12-biegowym komponentom serii Shimano 105 producent oferuje entuzjastom rowerów szosowych, którzy cenią sobie niezawodny i łatwy w utrzymaniu system przerzutek w atrakcyjnej cenie. Nowa, lekka grupa komponentów oferuje najwyższej klasy mechaniczną 12-biegową zmianę przełożeń, intuicyjną obsługę i maksymalną niezawodność.
Już w zeszłym roku producent komponentów przeniósł przyjemność zmiany biegów z 105 przełożeniami na poziom podstawowy grup wyczynowych dzięki pierwszej grupie Shimano 2 Di12 i jednocześnie „zelektryzował” serię 105. W oparciu o tę wersję prezentowany jest teraz mechaniczny wariant 105-biegowej grupy sprzętowej Shimano 12, aby dotrzeć do jeszcze szerszego grona ambitnych rowerzystów.
Nowy Shimano 105: mechaniczny 12-biegowy system przerzutek z wszechstronnymi genami
Patrząc z zewnątrz, zintegrowane prowadzenie linek mechanicznej 105-biegowej grupy Shimano 12 zapewnia atrakcyjny, „czysty” wygląd kokpitu. Wraz z przejściem do 12 biegów, mechaniczny Shimano 105 zyskuje również nowy poziom elastyczności i wszechstronności, ponieważ nowe gradacje dzięki dodatkowej zębatce umożliwiają niezwykle szeroki zakres zastosowań. Jest to możliwe dzięki układowi napędowemu nowych mechanicznych 105-tek, składającemu się z kaset z 11-34 lub 11-36 zębami oraz mechanizmów korbowych Hollowtech II z gradacją 50/34 lub 52/36 zębów na dużej lub małej tarczy.
O ile połączenie kompaktowego mechanizmu korbowego 50/34 i kasety 11-34 lub 11-36 z przełożeniem 1:1 lub nawet reduktorem powinno ułatwić szczególnie strome i długie podjazdy, o tyle połączenie z półkompaktowym mechanizmem 52/36 sprawia, że jest to możliwe - Korba pozwala naprawdę przyspieszyć nawet na szybszych odcinkach, zjazdach lub podczas sprintów. Dodatkowy 12. bieg nowej mechanicznej grupy osprzętu Shimano 105 umożliwia progresywne przełożenia, zapewniając wygodną częstotliwość pedałowania w każdym terenie.
Aby możliwa była odpowiednia zmiana biegów, zastosowano nową przerzutkę tylną RD-R7100 z technologią Shadow RD oraz przerzutkę przednią FD-R7100. Technologia Shadow RD zastosowana w przerzutce tylnej zapewnia, że pomimo bardzo płaskiej konstrukcji zapewnia ona zrównoważone napięcie oraz płynną, wydajną i cichą zmianę przełożeń. Nowa mechaniczna przerzutka przednia z konstrukcją z przegubem zapewnia szeroki zakres opcji sterowania linką, a także gwarantuje bezproblemową i niezawodną zmianę z dużej na małą tarczę i odwrotnie.
Nowy mechaniczny Shimano 105 o ulepszonej ergonomii
Ponieważ jest to jeden z głównych punktów kontaktu rowerzysty z motocyklem, zawsze duży nacisk kładziono na ergonomię, na dźwignie zmiany biegów/hamulca. Nowe dźwignie ST-R7120 105-biegowego Shimano 12 zostały zaprojektowane tak, aby osoby o dużych i małych dłoniach mogły cieszyć się najnowszą ergonomią, maksymalnym komfortem i doskonałą sterownością.
Ta sterowność znajduje również odzwierciedlenie w interakcji pomiędzy dźwignią hamulca a nowymi zaciskami hamulcowymi. Razem zapewniają one wysoką, skuteczną skuteczność hamowania i dobrą sterowność. Ponadto nowy model ma o 105% większy prześwit od tarczy hamulcowej w porównaniu do poprzedniej 10, co zapobiega hałasowi zgrzytania.
Recenzja Shimano XT Di2: Co może zrobić nowy topowy tor?
Test / E-MTB: Udało nam się przetestować wprowadzoną kilka miesięcy temu grupę Shimano XT Di2. Przyglądamy się bliżej funkcjom, takim jak automatyczna zmiana przełożeń i zmiana biegów bez użycia pedałów, i sprawdzamy, co zmieniło się pod względem ergonomii i jakości zmiany przełożeń. Tego lata Shimano zaprezentowało najnowszą wersję swojego elektronicznego XT Di2 […]