Nowości o produkcie: Od czasu wprowadzenia na rynek dobre pięć lat temu Canyon Grail jest jednym z najbardziej zróżnicowanych rowerów szutrowych na rynku. W nowej wersji producent z Koblencji koncentruje się teraz przede wszystkim na wyścigach, nie zaniedbując innych obszarów zastosowań.
Niezależnie od tego, czy jesteś ambitnym kolarzem szutrowym, poszukiwaczem przygód na rowerze czy poważnym entuzjastą szutrowych terenów – Canyon Grail był właściwym wyborem dla każdego. Ponieważ wymagania wyścigów szutrowych, a co za tym idzie także rowerów szutrowych, stale ewoluują, Canyon również zrobił kolejny krok i wyposażył swojego nowego Graala w nieco więcej wyścigowych genów. Klucz do sukcesu nadal leży w niezwykle elastycznej platformie, którą można dostosować do różnych wymagań odpowiednich tras i warunków. Kryteria te były podstawą do opracowania nowego Graala. W samą porę na premierę mamy tutaj przegląd wszystkich szczegółów na temat nowego roweru szutrowego Canyon Grail.
Już liczne zwycięstwa z nowym Canyon Graal
Zdaniem producenta udało im się osiągnąć swój cel jeszcze przed oficjalną prezentacją nowego Canyon Graala, gdyż w ubiegły weekend nowy Graal wygrał wraz z Kasią Niewiadomą Mistrzostwa Świata Kobiet w Gravelu. Właśnie dlatego Graalowi wszczepiono kilka genów wyścigowych - aby był jeszcze szybszy w każdym terenie. Jedno więc było jasne: skupienie się na sporcie wyczynowym. Z tego powodu, oprócz wersji CF SL i CF SLX, nowy Canyon Grail jest również wyposażony w ramę CFR o zoptymalizowanej masie i absolutnie najlepsze komponenty. Zastosowano najmocniejsze włókna węglowe i najnowocześniejsze procesy produkcyjne, które pozwalają na użycie mniejszej ilości materiału przy większej sztywności i trwałości ramy. Rama Grail CFR jest o 118 g lżejsza i o 10% sztywniejsza niż nowy Grail CF SLX pod względem przenoszenia mocy na suport i główkę ramy.

Maksymalna wydajność w każdym terenie
Cel nowego Canyon Graala został szybko zdefiniowany: maksymalne osiągi w każdym terenie. Aby tego dokonać, rower szutrowy niemieckiego producenta z Koblencji musiał zostać nie tylko zoptymalizowany pod względem aerodynamiki, ale także wyposażony w wydajną i wygodną ramę, dużą stabilność, wyważone prowadzenie i sprytną integrację.
Szczególną uwagę zwrócono na możliwości adaptacyjne platformy, gdzie – zdaniem firmy – za pomocą Graala można wyznaczać nowe standardy. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz roweru szutrowego na szybkie, jednodniowe odcinki, czy na długie, wielokilometrowe wycieczki – nowy Graal powinien zaimponować Ci wszechstronnością.
Jeśli spojrzysz na zalety wydajności na papierze, nie możesz powstrzymać się od zdumienia. W porównaniu z poprzednim modelem uzyskano łącznie 9 watów przy oszczędnościach aerodynamicznych. Istnieje również specjalne rozwiązanie do przechowywania zwane Aero Load System, które ma sprawić, że rower będzie jeszcze szybszy. System Aero Load obejmuje zintegrowany z ramą schowek na rurę dolną Load Down Tube oraz innowacyjną torbę na ramę Load FidLock QuickLoader, która poprawia aerodynamikę nowego Graala o 1,5 W w porównaniu do poprzedniego modelu. Oznacza to, że masz wszystko przy sobie nawet podczas dłuższych zawodów i nadal możesz korzystać z zalet Graala w zakresie wydajności.

Nowa kierownica o ergonomicznym kształcie
Poprawiono także dynamikę jazdy, a nowa geometria ramy zapewnia dodatkową stabilność przy jednoczesnym zachowaniu zwinności prowadzenia, której pierwszy Graal miał już sporo na swojej drodze. Jeśli chodzi o komfort, nowy Graal nie uznaje żadnych kompromisów i opiera się na koncepcji sztycy przejętej z szosowego roweru wyścigowego Ultimate i zoptymalizowanej pod kątem jazdy po szutrze. Dużo pracy włożono również w kierownicę, ponieważ nowy podwójny drążek CP0039 z rowkiem Gear Groove zapewnia komfort i pełną elastyczność dzięki kompatybilności z różnymi mocowaniami akcesoriów i mocowaniami aerodynamicznymi przejętymi z Canyon Speedmax.
Nowa linia Canyon Grail – wszystkie modele w skrócie
Nowy rower szutrowy Canyon Grail jest dostępny z trzema platformami ramowymi i szeroką gamą wariantów wyposażenia. Ceny modeli wahają się od 2.699 euro za CF SL z mechaniczną grupą Shimano GRX i 10.000 XNUMX euro za limitowaną wersję Grail CFR Pro LTD z SRAM Red AXS eTap.
Modele Canyon Grail CF SL
Przy cenie początkowej wynoszącej 2.699 euro Grail CF SL oferuje niesamowity stosunek ceny do wydajności dla ambitnych kierowców szutrowych. Aby było to możliwe, rama Grail CF SL nie posiada komory LOAD w dolnej rurze, ale jest kompatybilna z torbą na ramę LOAD FidLock QuickLoader. Dodatkowo, podwójna listwa upuszczająca CP0045 Graila CF SL nie posiada interfejsu Gear Groove dla akcesoriów, takich jak zintegrowane mocowania aerodynamiczne lub uchwyty komputerowe.
Modele Canyon Grail CF SLX
Grail CF SLX oferuje pełną elastyczność dzięki schowkowi na rurę dolną LOAD i rowkowi na przekładnię i jest dostępny z elektronicznymi grupami osprzętu z jedną lub dwiema tarczami. Grail CF SLX 8 Di2 z grupą osprzętu Shimano GRX Di2 kosztuje 4.999 euro, natomiast Grail:CF SLX 8 AXS z przerzutkami SRAM Force i kołami Zipp 303 Firecrest kosztuje 5.299 euro.
Modele Canyon Grail CFR

Na szczycie oferty znajdują się najlżejsze modele: Grail CFR Di2 w cenie 6.999 euro oraz Grail CFR AXS z miernikiem mocy Quarq w cenie 7.999 euro. I wreszcie, 70 egzemplarzy ściśle limitowanego Graila CFR LTD z unikalnym designem GRVL DZZL jest dostępnych na całym świecie za 10.000 XNUMX euro.

Nowe modele Canyon Grail są już dostępne. Na szczycie oferty znalazła się zupełnie nowa platforma CFR, która przyczyniła się już do kilku prestiżowych zwycięstw wyścigowych w 2023 roku, takich jak spektakularny triumf Carolin Schiff w Unbound 200 czy tytuł mistrza świata Kasi Niewiadomy w ubiegły weekend.
Schreibe einen Kommentar