E-Performance: Napęd elektryczny podbija coraz więcej rowerów i coraz więcej rodzajów rowerów, więc rodzaj działania musi się coraz bardziej dostosowywać. Zwłaszcza, że klienci przywiązują coraz większą wagę do uporządkowanego kokpitu i czystej obsługi. Shimano wprowadziło teraz nowe oprogramowanie, które umożliwia łączenie komponentów roweru szosowego Di2 z systemami Shimano Steps. Ta aktualizacja gwarantuje, że tryby obsługi napędów e-rowerów Shimano można również wybierać i zmieniać za pomocą przycisków zmiany biegów Di2 na komponentach roweru szosowego.
Idealna obsługa dla coraz większej liczby typów rowerów
Standard stworzony w ramach systemów Di2 Shimano pozwala na idealne połączenie komponentów dla wielu typów rowerów, takich jak rowery turystyczne, rowery szutrowe i szybkie e-rowery dojeżdżające do pracy, dzięki niemal nieskończonym możliwościom kombinacji. Producenci muszą również dobrać odpowiednią jednostkę napędową do każdego modelu roweru ze względu na odmienną charakterystykę rodziny Shimano Steps.
Największą zaletą tej aktualizacji oprogramowania układowego jest możliwość korzystania z kokpitu typowego dla motocykli wyścigowych z opuszczaną kierownicą w połączeniu z napędami e-bike Shimano Steps. Jazda jest znacznie bezpieczniejsza, ponieważ tryby wspomagania można zmieniać bez zmiany pozycji uchwytu. Zwłaszcza w trudnym terenie, który coraz częściej pokonują rowery szutrowe, niesie to ze sobą ogromny współczynnik bezpieczeństwa.Zwłaszcza w niższej pozycji kierownicy nie trzeba zmieniać chwytu, a eliminacja typowej dla MTB góry Przełączniki na kierownicy umożliwiają również czystszy i uporządkowany kokpit.
Ten postęp technologiczny jest możliwy dzięki nowemu oprogramowaniu E-TUBE, które ustanawia połączenie między elektronicznymi przyciskami zmiany biegów dźwigni zmiany biegów/hamulca Di2 a jednostką napędową systemu SHIMANO STEPS. To nowe oprogramowanie będzie dostępne dla producentów rowerów od 8 kwietnia.
Gwarantowana jest interkompatybilność w rodzinie Shimano Steps i Di2
Pieter Vincent, menedżer marki SHIMANO STEPS, wyjaśnia: „Widzimy, że rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród rowerzystów górskich, jak i rowerzystów miejskich/trekkingowych. Kolejnym logicznym krokiem jest zatem rozszerzenie zakresu zastosowań e-rowerów o rowery z kierownicami wyścigowymi. Chociaż tego typu motocykle są dla wielu nowością, nadal będą stanowić dużą atrakcję dla rowerzystów, którzy chcą pokonywać łatwe szlaki, szutrowe ścieżki, a nawet ulice z elektrycznym wiatrem tylnym i to w bardziej sportowej pozycji dolnego cięgła”.
„Nowo utworzona kompatybilność między naszymi wysokowydajnymi jednostkami napędowymi a dźwigniami zmiany biegów/hamulca ULTEGRA Di2 umożliwia osobom, które często pokonują wiele kilometrów wyczerpujących tras, wykonanie dwóch rzeczy: z jednej strony korzystanie ze wsparcia e- silnik rowerowy, z drugiej strony możesz polegać na doskonałej koncepcji obsługi, w której nie musisz odrywać rąk od kierownicy, aby zmienić poziomy podparcia. W ten sposób można przeżywać zupełnie nowe przygody na łonie natury, z dala od ruchu ulicznego”.
Funkcjonalność kierownicy roweru szosowego SHIMANO STEPS jest dostępna dla jednostek napędowych serii E8000, E7000, E6100 i E5000 i jest kompatybilna z rurą dolną lub zintegrowanymi akumulatorami oraz wyświetlaczami systemowymi serii E6100 i E7000. Dźwignie przerzutki/hamulca ULTEGRA Di2 w połączeniu z jednostkami napędowymi SHIMANO STEPS mogą sterować przerzutkami tylnymi modeli ULTEGRA (RD-R8050) i ULTEGRA RX (RD-RX805), a także DEORE XT (RD-M8050) i XTR (RD- M9050), w których funkcję przełączania można ustawić indywidualnie za pomocą oprogramowania E-TUBE Project.
Działanie gwarantowane również w przypadku mechanicznych zamiast elektronicznych systemów przełączania
Dla wszystkich tych, którzy nadal polegają na klasycznej mechanice zmiany biegów i dlatego nie mają odpowiednich manetek Di2 na dźwigni zmiany biegów, system Shimano Steps można nadal łączyć z kierownicą roweru wyścigowego. Ponieważ trzeci przycisk na wyświetlaczu systemu może również służyć do zmiany trybów wspomagania
Aby idealnie dopasować się do rowerów szutrowych i szybkich rowerów dojeżdżających do pracy, SHIMANO wprowadza również nową tarczę z 47 zębami, którą można łatwo zamontować między jednostką napędową a ramieniem korby. Skutkuje to wyższym przełożeniem niż w przypadku obecnych tarcz Shimano Steps dla sektora MTB lub trekkingu, co pozwala na wyższe prędkości, zwłaszcza bez wspomagania silnika, które nadal jest dostępne tylko do 25 km/h. Te tarcze będą dostępne od czerwca 2019 r.
Więcej komponentów do rowerów elektrycznych od 2019 roku
Oprócz nowego oprogramowania układowego, jeszcze w tym roku firma SHIMANO wprowadzi na rynek następujące nowe komponenty do rowerów elektrycznych:
- Ramię korby 160 mm, które uzupełnia poprzednią linię o 175, 170 i 165 mm. Wersja 160 mm zapewnia większy prześwit, a tym samym mniejsze prawdopodobieństwo uderzenia pedałem w przeszkodę. Ponadto jest szczególnie odpowiedni dla mniejszych kierowców. (Dostępne od kwietnia 2019 r.)
- 12-rzędowe komponenty do rowerów elektrycznych, w tym tarcze do rowerów górskich z 34, 36 i 38 zębami oraz technologią Dynamic Chain Engagement+, a także 12-rzędowa tarcza z 42 zębami do rowerów e-trekkingowych (Dostępne od maja 2019 r.)
- Nowa, kompaktowa i przenośna ładowarka SHIMANO STEPS o natężeniu 4 amperów i wodoodporności IPX5, która szczególnie umożliwia użytkowanie na zewnątrz. Ładowarka EC-8004 ładuje się dwa razy szybciej niż ładowarka SHIMANO STEPS EC-E6002, osiągając poziom naładowania od 0 do 80% w zaledwie dwie i pół godziny (pełne naładowanie: cztery i pół godziny). Dzięki niskiej wadze i małym wymiarom jest idealnym towarzyszem w podróży, więc ładuje okazjonalnie