Test: Zestaw kołowy Mavic Cosmic SLR 45 to nowy, wszechstronny produkt francuskiego producenta z najwyższej półki. Dzięki lżejszym obręczom o głębokości 45 mm i nowemu wykończeniu UD² ten karbonowy zestaw kołowy jest uważany za najszybszy, najsztywniejszy i najlżejszy wszechstronny rower szosowy z hamulcami tarczowymi. Chcieliśmy dowiedzieć się, czy Mavic może wrócić do starych czasów i przetestowaliśmy dla Ciebie rzekomo wszechstronny produkt.
Recenzja Mavic Cosmic SLR 45
Po tym, jak koło Mavic Cosmic SLR 45 zostało wymyślone i opracowane przez samego producenta w Annecy, jest teraz w 100% wykonane ręcznie we własnym europejskim zakładzie produkcyjnym firmy z włókna węglowego. Możemy ujawnić tak wiele z góry, możesz poczuć tę jakość!
Byliśmy bardzo zadowoleni z pierwszej cechy specjalnej Cosmic SLR 45, ponieważ specjalny kształt obręczy znacznie ułatwia montaż i demontaż opon. Nie mieliśmy żadnych problemów z oponami różnych producentów i mogliśmy je zamontować w mgnieniu oka.
Wspomniana już technologia Fore w połączeniu z technologią piasty Infinity zapewnia super sztywny cały system, który zapewnia świetne przenoszenie mocy. Daje to poczucie uzyskania bardzo bezpośredniego przyspieszenia i uzyskania niezbędnego wsparcia podczas sprintów i startów. Ma to również pozytywny wpływ na prowadzenie i zapewnia bardzo bezpośrednią, zwinną jazdę, jak po szynach. Nie ma znaczenia, czy są to szybkie przejścia, które wymagają dużo płynnego biegu, czy sekcje techniczne, które wymagają dobrych reakcji, Mavic Cosmic SLR 45 zręcznie radzi sobie z każdym wyzwaniem.
Pomimo wysokich wartości sztywności i bezpośredniego prowadzenia, zestaw kołowy zapewnia również przyjemny komfort. Konfiguracja bezdętkowa UST eliminuje potrzebę stosowania dętki, co oznacza mniejsze tarcie i większą objętość powietrza, zapewniając płynniejszą jazdę, a także poprawiając zdolność toczenia. Ponieważ kwestia prędkości również odgrywa ważną rolę w przypadku Cosmic SLR 45: dzięki wysokości obręczy wynoszącej 45 mm wszechstronna maszyna ma idealną wysokość dla osiągów aerodynamicznych przy stosunkowo niskiej wadze. Ponadto, według producenta, opatentowane eliptyczne szprychy Mavic pozwalają zaoszczędzić kolejne 5 watów. Czas dodać gazu!
Zgodność z Mavic Cosmic SLR 45
Piasta tylnego koła SLR 45 jest dostępna dla kaset Shimano HG lub Sram XD-R i można ją przerobić na Campagnolo z opcjonalnym wolnobiegiem. Oś przelotowa 12×100 mm zmieści się z przodu, a oś przelotowa 12×142 mm z tyłu. Dostarczane są odpowiednie adaptery do konwersji na szybkozłącza.
Możesz znaleźć inny test koła Mavica tutaj tutaj:
https://www.velomotion.de/magazin/2021/12/test-mavic-allroad-sl-gravel-laufradsatz/