Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenTesty

składniki: Mavic Crossmax Enduro: żółty, żółty, Mavic

8 lipiec 2014 by Ricka Schuberta

crossmax1

Test: Kwestia właściwych kół jest trudna. Koła zwykle pokazują swoje prawdziwe możliwości dopiero w ekstremalnych sytuacjach i imponują wysokim poziomem sprężystości.
Wszystkie działające siły muszą najpierw zostać wchłonięte przez koła, a siły te są zróżnicowane. Nie bez powodu dochodzi do uderzeń pionowych i bocznych, a nawet pękniętych szprych i wgnieceń wokół kołnierza felgi.

Mavic rozwija koła od 1889 roku i ma ogromny repertuar i know-how. Niezależnie od tego, czy chodzi o szosę, czy MTB: Mavic ma odpowiedni zestaw kołowy na każdy teren, każde zastosowanie i dla każdego przedziału cenowego.



crossmax3

Z Maviciem Crossmax Enduro jest skierowany, jak można się domyślić, do rozwijającej się dyscypliny enduro. Działają tu siły wykraczające poza dobro i zło, a jednak koła muszą łączyć niską wagę i dobre właściwości toczne. W szczegółowym teście wzięliśmy Crossmax Enduro do klatki piersiowej.

Umierać Crossmax Enduro to pierwszy system koło-opona do rowerów górskich, więc Mavic nie tylko opracował zestaw kół do enduro, ale także zaprojektował opony odpowiednie do zamierzonego zastosowania.



crossmax6

crossmax7

Typowy dla Mavica żółty kolor natychmiast rzuca się w oczy, gdy po raz pierwszy spojrzysz na koła. Obręcze i piasty przyciągają zatem wzrok i doskonale prezentują się w każdym rowerze. Liczba szprych jest nieco nietypowa dla kół MTB. Na przednim kole zastosowano 24 szprychy, a na tylnym tylko 20. Podobnie jak w przypadku kół aerodynamicznych, są one dociskane płasko i wykraczają poza już znane dziobowy-System trzymany w feldze.



crossmax4

Podczas gdy szprychy przedniego koła są skrzyżowane dwukrotnie, szprychy tylnego koła są promieniowe po prawej stronie i dwukrotnie skrzyżowane po lewej stronie. W ten sposób należy uzyskać bardziej bezpośrednie przenoszenie mocy i większą sztywność.
Felgi wydają się trochę wąskie. Obręcz przedniego koła ma 21 milimetrów, a tylna tylko 19 milimetrów i w bezpośrednim porównaniu z innymi producentami wyglądają na dość smukłe. Całkowita waga kół to tylko 1660 gramów.

crossmax5



crossmax2

sprzęt i praktyka

Mavic dostarcza długą listę akcesoriów do kół. Obejmuje to klucz do sutków, adapter osi do tylnego i przedniego koła, śruby tarcz hamulcowych, zawory bezdętkowe i szybkozamykacz.

Dzięki dołączonym adapterom koła można szybko zamontować na każdym rowerze. I jak można było się spodziewać, są one absolutną atrakcją wizualną.
Mała liczba szprych początkowo budziła wątpliwości co do sztywności kół, ale szybko zostały one rozwiane. Na pierwszych zjazdach powoli zbliżaliśmy się do granicy i nie zauważyliśmy żadnej negatywnej różnicy w porównaniu do innych kół. Jest wręcz przeciwnie: chodzą bardzo płynnie i dają dobre sprzężenie z ziemią. Przeniesienie mocy działa bardzo dobrze dzięki szprychom Isopulse, a koła są niezwykle mocne jeśli chodzi o sprint.



crossmax8

Umierać Crossmax Enduro musieliśmy wiele znosić podczas naszego testu. Wytrzymałość kół została wystawiona na próbę, zwłaszcza w Bike Parku Ochsenkopf. Górna część trasy składa się prawie wyłącznie z kamiennych pól, które szybko mogą przerodzić się w materialną bitwę. The Crossmax Enduro spisał się dobrze, podobnie jak opony.

crossmax11



crossmax12

Nawet po tak ciężkim dniu nie wykazują oznak zmęczenia, a felgi są proste bez utraty napięcia szprych.
Jeśli chodzi o opony, Mavic zdecydował się opracować osobne opony na tylne i przednie koło. The Opłata, który jest używany z przodu, w porównaniu do Wędruj XL znacznie bardziej agresywny i grubszy profil. Zapewnia dobrą przyczepność przedniego koła w każdej sytuacji i wysoki poziom komfortu. Za amortyzację opony odpowiada tzw dwuwarstwowa-Konstrukcja doskonała, a także zapewnia dobrą ochronę przed przebiciami.

crossmax10



,de Wędruj XL jest czymś dla ekspertów w porównaniu. Płaski profil bardzo dobrze toczy się, co jest szczególnie widoczne na podjazdach. The przez cały czasMieszanka zapewnia dobrą przyczepność i sprawia, że ​​opona wygląda świeżo nawet po kilku miesiącach. Pod względem przyczepności i skuteczności hamowania ma jednak swoje braki. Ma tendencję do budowania małej przyczepności podczas hamowania i często po prostu ślizga się po ziemi. Poziom przyczepności również wymaga przyzwyczajenia. Wraz z Anne-Caroline Chausson i Jerome Clementzem opracowano tutaj oponę czysto wyścigową, zaprojektowaną przede wszystkim z myślą o szybkości. Kontrolowanie go w zakrętach jest dość trudne.

crossmax13

W naszej długiej fazie testów mieliśmy tylko jedną przebitą oponę. Wynikało to z ostrego kamienia na bieżniku i zostało szybko naprawione.



Nieco bardziej ucierpiała obręcz tylnego koła. Po niecałych trzech miesiącach musieliśmy zanotować siedem wgnieceń. Godne uwagi jest jednak to, że nie mieliśmy płyty penetracyjnej.

crossmax9

Konkluzja

Przy 3640 gramach całkowita waga systemu Mavic Crossmax Enduro jest średnia. Jednak wrażenia z jazdy i trwałość są znakomite. Nie bez powodu koła są popularnymi komponentami w Enduro World Series i dlatego były w stanie przekonać się dobrą płynnością jazdy i wysoką stabilnością. Cały pakiet, w tym opony, jest bardzo zorientowany na wyścigi, ale to nie znaczy, że ogólny jeździec enduro nie poradziłby sobie dobrze z tym systemem. Przy 800 euro sumują się jednak dość mocno.



Najważniejsze cechy produktu

  • fajna atrakcja w każdym rowerze
  • dużo akcesoriów
  • dobra stabilność
  • wytrzymały profil
  • system zorientowany na wyścigi

cena i sieć

  • 800 Euro
  • www.mavic.de
tagi:OpłataCrossmax EndurowirnikiMavicAktualnościoponaWędruj XLTestowaniewskazówka tygodniaWTS

O Ricka Schuberta

Rick Schubert jest w Velomotion człowiekiem do trudnych spraw. Wszystko, co ma ćwieki, to jego zawód. Nic dziwnego, skoro należy do selekcji BDR w Fourcrossie. Ponadto Rick Schubert jest fotografem odpowiedzialnym za wybór zdjęć do większości raportów z testów.

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Related Stories

  • Recenzja Mavic Cosmic SLR 45: Dzięki wysokiej jakości wszechstronnym produktom o zwykłej sile?!
  • składniki: Test: Crank Brothers Zinc – Koła do rowerów szutrowych
  • składniki: Test: Mavic Allroad Elite: zestaw kół crossowych bez haków
  • składniki: Test: Mavic XA Pro Carbon – Noble trailowe koła z Francji
  • składniki: Test: Koła Oval 724: lekkie, niedrogie, a przy tym aerodynamiczne
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH