Test: Kwestia właściwych kół jest trudna. Koła zwykle pokazują swoje prawdziwe możliwości dopiero w ekstremalnych sytuacjach i imponują wysokim poziomem sprężystości.
Wszystkie działające siły muszą najpierw zostać wchłonięte przez koła, a siły te są zróżnicowane. Nie bez powodu dochodzi do uderzeń pionowych i bocznych, a nawet pękniętych szprych i wgnieceń wokół kołnierza felgi.
Mavic rozwija koła od 1889 roku i ma ogromny repertuar i know-how. Niezależnie od tego, czy chodzi o szosę, czy MTB: Mavic ma odpowiedni zestaw kołowy na każdy teren, każde zastosowanie i dla każdego przedziału cenowego.
Z Maviciem Crossmax Enduro jest skierowany, jak można się domyślić, do rozwijającej się dyscypliny enduro. Działają tu siły wykraczające poza dobro i zło, a jednak koła muszą łączyć niską wagę i dobre właściwości toczne. W szczegółowym teście wzięliśmy Crossmax Enduro do klatki piersiowej.
Umierać Crossmax Enduro to pierwszy system koło-opona do rowerów górskich, więc Mavic nie tylko opracował zestaw kół do enduro, ale także zaprojektował opony odpowiednie do zamierzonego zastosowania.
Typowy dla Mavica żółty kolor natychmiast rzuca się w oczy, gdy po raz pierwszy spojrzysz na koła. Obręcze i piasty przyciągają zatem wzrok i doskonale prezentują się w każdym rowerze. Liczba szprych jest nieco nietypowa dla kół MTB. Na przednim kole zastosowano 24 szprychy, a na tylnym tylko 20. Podobnie jak w przypadku kół aerodynamicznych, są one dociskane płasko i wykraczają poza już znane dziobowy-System trzymany w feldze.
Podczas gdy szprychy przedniego koła są skrzyżowane dwukrotnie, szprychy tylnego koła są promieniowe po prawej stronie i dwukrotnie skrzyżowane po lewej stronie. W ten sposób należy uzyskać bardziej bezpośrednie przenoszenie mocy i większą sztywność.
Felgi wydają się trochę wąskie. Obręcz przedniego koła ma 21 milimetrów, a tylna tylko 19 milimetrów i w bezpośrednim porównaniu z innymi producentami wyglądają na dość smukłe. Całkowita waga kół to tylko 1660 gramów.
sprzęt i praktyka
Mavic dostarcza długą listę akcesoriów do kół. Obejmuje to klucz do sutków, adapter osi do tylnego i przedniego koła, śruby tarcz hamulcowych, zawory bezdętkowe i szybkozamykacz.
Dzięki dołączonym adapterom koła można szybko zamontować na każdym rowerze. I jak można było się spodziewać, są one absolutną atrakcją wizualną.
Mała liczba szprych początkowo budziła wątpliwości co do sztywności kół, ale szybko zostały one rozwiane. Na pierwszych zjazdach powoli zbliżaliśmy się do granicy i nie zauważyliśmy żadnej negatywnej różnicy w porównaniu do innych kół. Jest wręcz przeciwnie: chodzą bardzo płynnie i dają dobre sprzężenie z ziemią. Przeniesienie mocy działa bardzo dobrze dzięki szprychom Isopulse, a koła są niezwykle mocne jeśli chodzi o sprint.
Umierać Crossmax Enduro musieliśmy wiele znosić podczas naszego testu. Wytrzymałość kół została wystawiona na próbę, zwłaszcza w Bike Parku Ochsenkopf. Górna część trasy składa się prawie wyłącznie z kamiennych pól, które szybko mogą przerodzić się w materialną bitwę. The Crossmax Enduro spisał się dobrze, podobnie jak opony.
Nawet po tak ciężkim dniu nie wykazują oznak zmęczenia, a felgi są proste bez utraty napięcia szprych.
Jeśli chodzi o opony, Mavic zdecydował się opracować osobne opony na tylne i przednie koło. The Opłata, który jest używany z przodu, w porównaniu do Wędruj XL znacznie bardziej agresywny i grubszy profil. Zapewnia dobrą przyczepność przedniego koła w każdej sytuacji i wysoki poziom komfortu. Za amortyzację opony odpowiada tzw dwuwarstwowa-Konstrukcja doskonała, a także zapewnia dobrą ochronę przed przebiciami.
,de Wędruj XL jest czymś dla ekspertów w porównaniu. Płaski profil bardzo dobrze toczy się, co jest szczególnie widoczne na podjazdach. The przez cały czasMieszanka zapewnia dobrą przyczepność i sprawia, że opona wygląda świeżo nawet po kilku miesiącach. Pod względem przyczepności i skuteczności hamowania ma jednak swoje braki. Ma tendencję do budowania małej przyczepności podczas hamowania i często po prostu ślizga się po ziemi. Poziom przyczepności również wymaga przyzwyczajenia. Wraz z Anne-Caroline Chausson i Jerome Clementzem opracowano tutaj oponę czysto wyścigową, zaprojektowaną przede wszystkim z myślą o szybkości. Kontrolowanie go w zakrętach jest dość trudne.
W naszej długiej fazie testów mieliśmy tylko jedną przebitą oponę. Wynikało to z ostrego kamienia na bieżniku i zostało szybko naprawione.
Nieco bardziej ucierpiała obręcz tylnego koła. Po niecałych trzech miesiącach musieliśmy zanotować siedem wgnieceń. Godne uwagi jest jednak to, że nie mieliśmy płyty penetracyjnej.
Konkluzja
Przy 3640 gramach całkowita waga systemu Mavic Crossmax Enduro jest średnia. Jednak wrażenia z jazdy i trwałość są znakomite. Nie bez powodu koła są popularnymi komponentami w Enduro World Series i dlatego były w stanie przekonać się dobrą płynnością jazdy i wysoką stabilnością. Cały pakiet, w tym opony, jest bardzo zorientowany na wyścigi, ale to nie znaczy, że ogólny jeździec enduro nie poradziłby sobie dobrze z tym systemem. Przy 800 euro sumują się jednak dość mocno.
Najważniejsze cechy produktu
- fajna atrakcja w każdym rowerze
- dużo akcesoriów
- dobra stabilność
- wytrzymały profil
- system zorientowany na wyścigi
cena i sieć
- 800 Euro
- www.mavic.de
Schreibe einen Kommentar