Test: Load to prawdziwy pojazd użytkowy, ale zdecydowanie przyjazny rodzinie: Na przykład do przestrzeni ładunkowej można przymocować podwójny fotelik dziecięcy; jeśli nie wybierzesz roweru towarowego w wersji S z napędem 45 km/h, możesz nawet holować przyczepkę dla dziecka. Przede wszystkim jednak kosmiczne cudo z Darmstadt ma na celu przewożenie ładunków i żeby to jak najlepiej działało, konstrukcja znacznie różni się od zwykłego roweru.
Rozstaw osi, który jest wyjątkowo długi i wynosi 1,80 metra, ma oczywiście wpływ na prowadzenie kierownicy; pokonywanie zakrętów wymaga przyzwyczajenia, zwłaszcza że kierowca pcha przed siebie połowę koła. Jednocześnie małe 20-calowe przednie koło zapewnia dość zwinne kierowanie – wymaga to wprawy, ale daje dużo frajdy. Łącznik łączy „kolumnę kierowniczą” z widelcem, nad którym znajduje się platforma o wymiarach około 60 x 40 cm ze stabilną ramą. Dopuszczalna masa całkowita wynosząca 200 kilogramów oznacza, że po odjęciu masy pojazdu (około 33 kilogramów) i kierowcy można załadować od 80 do 100 kilogramów. A ze względu na obszerną powierzchnię transportową mogą to być duże obiekty, można przewieźć nawet małą pralkę. Poza tym Riese i Müller oferują różne nadwozia, również na miarę – rower można też zamienić w skuter do kawy.
Ciekawostką jest typowe dla Riese i Müllera pełne zawieszenie, które sprawia, że mocno obciążone przednie koło nie wpada w każdą dziurę i stosunkowo łatwo przejeżdża przez krawężniki. Chronione są również plecy kierowcy, który siedzi wyprostowany. Cargo jest dostępny jako normalny i szybki e-rower, z możliwością wyboru XNUMX-biegowej przerzutki lub bezstopniowej piasty NuVinci – ta ostatnia być może jest lepszą opcją dla ruchu o dużym natężeniu ruchu. Rower jest dostępny tylko w jednym rozmiarze ramy, ale istnieje wiele opcji regulacji - maszt kierownicy z regulacją wysokości można obrócić do przodu, aby zmienić odległość między siodełkiem a kierownicą.
Dane techniczne: | Załaduj hybrydę |
Marke | Riese i Müller |
Modell | Załaduj hybrydę |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | wapno, czarny |
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 7005 |
dostępne rozmiary (cm) | Jeden Rozmiar |
pedały | Giant&Muller |
piasty | Shimano DeoreXT |
niemy | Glyde X-fusion |
obręcze | Alien Nation, 20" (f), 26" (p) |
Widelec (skok mm) | Szlifowanie spinnera |
Silnik | Bosch Classic+Rejs |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | B+M LUMOTEC IQ Cyo 60 luksów |
Uchwyty | Ergonomiczny GP1 |
korba | Metropolia FSA |
Lenker | PRĘT X-TAS-Y CC |
hamulce | Tektrodorado |
łańcuszek/pasek | KMC X10 |
opona | Schwalbe Duże Jabłko 50-406/55-559 |
siodło | Selle Royal Freccia Lookin |
sztyca | Giant&Muller |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | dwójnóg |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | 679 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | |
zakres testowy (1) | - |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 200 |
Rower testowy w kg | 33,2 |
Cena w EUR | 4999 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar