Test: Radon jest typowym przedstawicielem kategorii „sportowy pedelek trekkingowy”, poza dość niską ceną dzięki sprzedaży bezpośredniej. W przypadku tego roweru pozycja siedząca jest raczej sportowa; uchwyty znajdują się tuż nad poziomem siodełka, które ze względu na konstrukcję sztycy jest wysunięte dość daleko do przodu – kolejna cecha rowerów sportowych.
Napęd Bosch to bardzo popularny wariant silnika w tej kategorii; tutaj pojawia się w nieco bardziej powściągliwej wersji „Active” iz mniejszą baterią, która ma pojemność 300 watogodzin. Fakt, że akumulator jest zamontowany na bagażniku tego roweru ma tę zaletę, że w trójkącie ramy jest miejsce na uchwyt na bidon.
Radon łączy napęd z dziewięciobiegową przerzutką - bardziej nowoczesna byłaby wersja dziesięciobiegowa, która oferuje nieco dokładniejsze stopniowanie przełożeń, ale Radon nie oferuje wyraźnej przewagi cenowej za darmo.
Typowy dla e-roweru trekkingowego jest amortyzowany widelec o skoku 63 mm, który zapewnia komfort również na wiejskich drogach – w wielu miejskich pedelekach skok zawieszenia jest znacznie krótszy. Zawieszenie można wyłączyć na śliskim asfalcie za pomocą funkcji blokowania – ważna funkcja dla energicznych rowerzystów. Kierownice, które są tylko lekko wygięte do tyłu, jak w rowerach górskich, są bardzo sportowe. Ten kształt kierownicy pozwala na dobrą kontrolę, ale tylko w jednej pozycji uchwytu, dlatego należy doposażyć końcówki kierownicy, zwłaszcza na wycieczki.
Dane techniczne: | TCS Hybrydowy HS 11 |
Marke | RADON |
Modell | TCS Hybrydowy HS 11 |
kanał dystrybucji | Zniżka na rower H+S |
Kolor | srebrny / czarny |
Ramki do zdjęć | aluminiowa hybryda |
dostępne rozmiary (cm) | 50,54,58,62 |
pedały | Trekking radonowy |
piasty | Shimano Altus RM30 |
niemy | - |
obręcze | Schuermann Euroline |
Widelec (skok mm) | Suntour NEX (63) |
Silnik | Linia aktywna Bosch |
akumulator | Bosch PowerPack 300Wh |
oświetlenie | Górne światło BOOM |
Uchwyty | Ergon GP1-S |
korba | Metropolia FSA |
Lenker | Taśmy Easton EA30 |
hamulce | Magury HS11 |
łańcuszek/pasek | Shimano CN-HG53 |
opona | Schwalbe Spicer, drut, 40-622 |
siodło | Selle Royal Freccia |
sztyca | Race Face Ride 30,9*375 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Acera SL-M390 |
Schaltung | Tylny pedał Shimano Nexus 8 |
stojak/miejsce montażu | tylne koło |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | 40-100 km |
zakres testowy (1) | 40 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 116 |
Rower testowy w kg | 23,6 |
Cena w EUR | 1799 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar