Test/E-Performance: Dzięki Radon Render, nadawca stworzył naprawdę uniwersalne all-mountain enduro z napędem elektrycznym. Ponieważ ze skokiem sprężyny 160/140 mm i dłuuuugim rozstawem osi bolidu nie da się zaszufladkować. Pierwszą rzeczą, którą rzuca się w oczy, jest przeszywające srebro pokrywające karbonową ramę główną i tylną część ze stopu aluminium. Kolor przywodzi na myśl bolidy Formuły 1 z gwiazdą. Ale czy Radon Render 10.0 jest również (srebrny) tak szybki jak strzała i wciąż zwinny?
Radon Render 10.0: Funkcje
Po wstępnych spekulacjach i wspólnych rozmowach w sklepie e-rower górski został dokładniej zbadany. Bo sprzęt wydaje się być rozstrzygający, dobrze przemyślany i nie zapisany w złym miejscu. Uwagę zwracają oczywiście wysokiej jakości elementy sprężyste w Fox Factory Orange. Ale szczegółowo zainstalowano przyzwoite elementy obwodu i hamulce. Ale podczas pierwszego testu dotykowego hamulców od razu zauważyliśmy plastikowe dźwignie na dwa palce. Cztery tłoki i plastikowe dźwignie? Zobaczmy, jak to wpływa na właściwości jezdne, zwłaszcza że mamy niezmiennie dobre doświadczenia z obecnymi stoperami Magura.
Podwozie jest dość mocne i absolutnie wysokiej jakości. Dzięki komponentom Fox Factory. Z przodu zastosowano widelec amortyzowany 36 Factory FIT4 3Pos o pełnym skoku 160 mm. Masywne rury stojakowe o średnicy 36 mm i powłoka Kashima zapewniają wysoką sztywność skrętną i najlepsze właściwości ślizgowe. Potężny tył uwalnia 140 mm skoku i jest tłumiony przez Fox Float DPX2 Factory. Dzięki wszechstronnym opcjom regulacji, zarówno widelec amortyzowany, jak i amortyzator można dostosować do indywidualnych potrzeb kierowcy.
Radon Render 10.0 jest zasilany przez najnowszą czwartą generację Bosch Performance Line CX. Dzięki zoptymalizowanemu trybowi eMtb i zwiększonemu momentowi obrotowemu 85 Nm, w razie potrzeby jest wystarczająca moc. Ale nawet w technicznym terenie, dzięki zmiennej reakcji w trybie eMtb, tylne koło zawsze ma wystarczającą kontrolę. Aby osiągnąć jeszcze więcej, Radon polega na akumulatorze 625 Wh Bosch PowerTube, który jest w pełni zintegrowany. Najważniejszym elementem pokrywy baterii jest elastyczna opaska, która gwarantuje, że plastikowa obudowa jest bezpiecznie utrzymywana na swoim miejscu. Wszystko to oczywiście bez wibracji i hałasu!
Abyś był nie tylko szybki, ale także bezpieczny na drodze, Radon polega na mieszanych oponach Schwalbe. Dzięki masywnym występom Schwalbe Magic Mary na przednim kole e-rower górski ma dużą przyczepność nawet w błotnistych warunkach. Aby uzyskać dobry stosunek przyczepności do oporu toczenia, na tylnym kole zastosowano opony Schwalbe Big Betty. Na obu kołach zamontowane są 29-calowe opony o szerokości 2,4 cala, w zestawie znajduje się również stabilna karkas Super Trail.
Jest przesuwany za pomocą 12-biegowej kombinacji Sram Eagle. Jako przerzutkę tylną zastosowano X01, a dźwignia zmiany biegów pochodzi z serii GX, ponieważ komponenty są ze sobą w 100% kompatybilne. uaktualnienie lub obniżenie wersji w ramach serii Sram Eagle jest również możliwe w dowolnym momencie.
Podsumowując, Radon Render wynosi 10.0 bardzo dobrze wyposażone. Tutaj wysokiej jakości podwozie łączy się z solidną grupą osprzętu i odpornymi na zgryz hamulcami - a wszystko to w cenie znacznie poniżej 6.000 euro. Prawdziwa okazja cenowo-wydajnościowa!
Radon Render 10.0: Geometria
Radon Render jest obecnie dostępny w trzech różnych rozmiarach ramek. Rozmiary M, L i XL obejmują wzrost kierowcy od około 168 cm do 200 cm. Właściwy rozmiar ramy może się różnić w zależności od preferencji i długości kroku. Radon dostarczył do tego odpowiedni diagram:
Podsumowaliśmy szczegóły geometrii w przejrzystej tabeli.
M | L | XL | |
---|---|---|---|
Stos | 617 | 626 | 640 |
Dosięgnąć | 441 | 461 | 478 |
główka | 110 | 120 | 135 |
rura podsiodłowa | 425 | 455 | 490 |
tylne trójkąty | 458 | 458 | 458 |
Radstand | 1216 | 1240 | 1263 |
spadek BB | 28 | 28 | 28 |
kąt skrętu | 65,5 | 65,5 | 65,5 |
kąt siedziska | 75,5 | 75,5 | 75,5 |
Duży rozstaw osi w połączeniu ze stromym kątem nachylenia siodełka sprawia, że rower górski E-Allround to artysta wspinaczkowy. Kąt skrętu jest skierowany w dół, więc Render dobrze radzi sobie nawet na naprawdę stromym terenie.
Radon Render 10.0: Na tropie
W kilku prostych krokach dostosowaliśmy rower do naszych potrzeb. Indywidualizacja podwozia jest bardzo łatwa i precyzyjna jednym ruchem nadgarstka lub kluczem imbusowym. Bardzo spodobało nam się to, że komponenty Foxa nie są przeładowane kontrolerami i pokrętłami, więc nawet niedoświadczeni użytkownicy mogą je szybko dostosować.
Ponieważ April robi co chce, na szlaku wciąż leżał śnieg, aw wyższych partiach Lasu Bawarskiego leżała nawet gruba warstwa śniegu. Idealne warunki testowe dla Radon Render! Okrążenie testowe zabiera nas na około 20 kilometrów i 900 metrów wysokości w zróżnicowanym terenie. Toczy się wygodnie po asfalcie, tutaj po raz pierwszy rzuca się w oczy wąska środkowa kierownica Schwalbe Big Betty. Ze względu na niski opór toczenia jest nie tylko mocny, ale także oszczędza akumulator.
Jedziemy dalej szutrowymi i leśnymi ścieżkami do około 700 metrów nad linią śniegu pod górę. Chociaż tego typu ścieżka nie zdarza się często, tylna opona szybko zamknęła się w błocie pośniegowym i pchanie było na porządku dziennym. Ale dzięki zintegrowanemu wspomaganiu pchania nie było to szczególnie trudne. Na twardej nawierzchni śnieżnej iw ściółce leśnej przesiąkniętej wodą z roztopów nie stwierdziliśmy żadnych problemów, a napęd Big Betty był zawsze niezawodny.
Po chwilowym szczęściu na szczycie, bo na testowych okrążeniach trzeba się nim mocno cieszyć, przyszedł czas na pierwszą, bardzo techniczną część zjazdu. Tutaj radon czasami szedł po swojemu, ale nigdy w taki sposób, że nie byłoby już wesoło. Niemniej jednak manewrowanie tynkiem przez wąskie przejścia skalne i korzeniowe wymagało nie lada techniki, a przede wszystkim siły.
Ale im szybszy był szlak, tym szerszy był uśmiech. Prawdziwe żelazko, dzięki delikatnej i pełnej tylnej konstrukcji. Projektanci naprawdę dużo tutaj zrobili!
Dopiero przy doborze komponentów zauważyliśmy mały minus, którego obawialiśmy się już podczas „unboxingu”. Beznarzędziowa regulacja nie jest możliwa w przypadku naszego hamulca testowego, a ze względu na wybór materiału dźwignia ustępuje zauważalnie przy mocnym uchwyceniu. Hamulce miałyby znacznie większą siłę hamowania, którą można by dozować dokładniej, niż pokazało to nam w tym teście. Klamki hamulca na dwa palce to kwestia gustu, ale mają wielu fanów. Jednak zmiana uchwytu w indywidualnych przypadkach byłaby możliwa w dowolnym momencie i za pomocą zaledwie kilku prostych kroków. Obwód jest przekonujący, podobnie jak całe podwozie.
Okrążenie testowe, podczas którego byliśmy głównie w trybach Turbo i eMTB, zakończyliśmy z pozostałym poziomem naładowania 45%. Chociaż nie jest to naprawdę znaczące, nadal jest punktem odniesienia dla wytrzymałości akumulatora 625 Wh, z którego jesteśmy całkiem zadowoleni.
Karty danych technicznych i inne dokumenty można znaleźć w dowolnym momencie na stronie MIEJSCE RADONOWE ze wszystkimi innymi modelami Render, które są dostępne od 4.240 euro.
Porównaliśmy całe wyposażenie różnych modeli Radon Render tutaj:
Renderuj 8.0 | Renderuj 9.0 | Renderuj 10.0 | Renderuj 10.0 Najwyższy | |
---|---|---|---|---|
RRP: | 4249 € | 5049 € | 5849 € | 6849 € |
Ramki do zdjęć | Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt | Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt | Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt | Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt |
widelec | Ładowarka Rock Shox Lyrik Select RC, Boost 160mm | Fox 36 Rhythm, FIT GRIP, regulacja Sweep, E-Tuned, Boost / 160 mm | Fox 36 Factory, FIT4 3Poz, Kashima, E-Tuned, Boost / 160mm | Fox 36 Factory, FIT GRIP2, Kashima, E-Tuned, Boost / 160 mm |
niemy | ox Float DPX2 Performance, 3-biegunowy, EVOL LV / 140mm | Fox Float DPX2 Performance, 3-biegunowy, EVOL LV / 140mm | Fox Float DPX2 Factory, 3-biegunowy, EVOL LV / 140mm | Fox Float DPX2 Factory, 3-biegunowy, EVOL LV / 140mm |
Hamulec | Magura MT Trail Custom | Shimano XT BR-M8120 | Magury MT5 | Magury MT7 |
tarcza hamulcowa | Magura Storm, 203/203mm, centralny zamek | Shimano SM-RT64, 203/203mm, centralny zamek | Magura MDR-C, 203/203mm, 6 śrub | Magura MDR-P, 220/203mm, 6 śrub |
korba | Acid E-Crank, tarcza e*thirteen, 34T, 165mm | e*thirteen Plus e*spec, e*thirteen Tarcza, 34T, 165mm | e*thirteen Plus e*spec, zębatka SRAM Eagle, 34T, 165mm | e*thirteen Plus e*spec, zębatka SRAM Eagle, 34T, 165mm |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DEORE SL-M5100-IR, mieszana zmiana biegów | Shimano XT SL-M8100-IR, I-Spec EV | SRAM GX Eagle, pojedynczy klik, mieszanka zmiany biegów | SRAM AXS Eagle, miks zmiany biegów |
przerzutka tylna | Shimano DEORE RD-M5100-SGS, 11-rzędowa | Shimano XT RD-M8100-SGS, 12-rzędowa | SRAM X01 Eagle, 12-rzędowa | SRAM X01 Eagle AXS, 12-rzędowa |
w Kassetten | Shimano DEORE CS-M5100, 11-51 | Shimano DEORE CS-M6100, 10-51 | SRAM XG-1275 Eagle Lunar, 10-52 | SRAM GX Eagle Lunar XG-1275, 10-52 |
łańcuch | Shimano CN-HG601 | Shimano DEORE CN-M6100 | SRAM GX Eagle | SRAM GX Eagle |
prowadnica łańcucha | e*thirteen e*spec Plus | e*thirteen e*spec Plus | e*thirteen e*spec Plus | e*thirteen e*spec Plus |
wirniki | - | DT Swiss H1900 Spline 29, 30mm, 110/148mm | DT Swiss H1700 Spline 29, 30mm, 110/148mm | DT Swiss HX1501 Wielowypust 29, 30mm, 110/148mm |
piasta przedniego koła | Shimano Alivio HB-MT400-B, 110mm | - | - | - |
piasta tylnego koła | Shimano Alivio FH-MT400-B, 148mm | - | - | - |
Szprychy | szwajcarska fabryka DT | - | - | - |
obręcze | MD 30 Alexrima | - | - | - |
Lenker | Race Face Chester, 35 x 780 mm, wznios 20 mm | Race Face Effect R, 35 x 780 mm, wznios 20 mm | Race Face Turbine R, 35 x 800 mm, wznios 35 mm | Race Face Turbine R, 35 x 800 mm, wznios 35 mm |
trzon | Chester Race Face, Ø35mm (M:40mm, L:40mm, XL 60mm) | Efekt Race Face, Ø35mm (M:40mm, L:40mm, XL 50mm) | Turbina Race Face R, Ø35mm (M:40mm, L:40mm, XL 50mm) | Turbina Race Face R, Ø35mm 40mm |
wysokość podatku | Blokada Acros, ZS56/ZS56 | Blokada Acros, ZS56/ZS56 | Blokada Acros, ZS56/ZS56 | Blokada Acros, ZS56/ZS56 |
Uchwyty | SDG trzykrotnie | Ergon GE10 Evo | SDG trzykrotnie | Fabryka Ergon GD10 |
sztyca | Zakraplacz radonu, 31.6 x 130 mm | Zakraplacz Radon Competition, 31.6 mm (M: 125 mm, L: 150 mm, XL: 150 mm) | SDG Tellis, 31.6 mm (M: 125 mm, L: 150 mm, XL: 150 mm) | Fox Transfer Factory, Kashima, 31.6 mm (M: 125 mm, L: 150 mm, XL: 150 mm) |
siodło | Selle Italia X1 | Ergon SM10 E-Mountain Sport Mężczyźni | SDG Bel Air V3, stop Lux | Ergon SM10 E-Mountain Sport Mężczyźni |
przednie koło z oponą | Maxxis Minion DHF, 3C, Maxterra, EXO+, TR, 29" x 2.5" WT | Maxxis Minion DHF Skinwall, Dual, EXO, TR, 29" x 2.5" WT | Schwalbe Magic Mary, Addix-Soft, Super Trail, TLE, 29" x 2.4" | Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2.5" WT |
tylne koło z oponą | Maxxis Minion DHR II, 3C, Maxterra, EXO+, TR, 29" x 2.4" WT | Maxxis Minion DHR II Skinwall, Dual, EXO, TR, 29" x 2.4" WT | Schwalbe Big Betty, Addix-Soft, Super Trail, TLE, 29" x 2.4" | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2.4" WT |
Silnik | Bosch Performance Line CX Gen4 | Bosch Performance Line CX Gen4 | Bosch Performance Line CX Gen4 | Bosch Performance Line CX Gen4 |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625Wh | Lampa zasilająca Bosch 625Wh | Lampa zasilająca Bosch 625Wh | Lampa zasilająca Bosch 625Wh |
Wyświetlacz | Bosch Purion | Bosch Kiox | Bosch Kiox | Bosch Kiox |
Waga | 23,4 kg | 23,5 kg | 23,6 kg | 23,1 kg |
Dop. Masa całkowita | 135 kg | 135 kg | 135 kg | 135 kg |
Schreibe einen Kommentar