Test: Centurion reprezentuje zelektryfikowaną wersję bardzo aktualnego trendu w świecie rowerów górskich: 29-calowego hardtaila, znanego również jako XNUMX-tka.
Zastosowano 28-calowe koła ze szczególnie szerokimi oponami (poprawa tłumienia i trakcji); Rozstaw osi jest nieco większy, a suport umieszczony niżej w stosunku do osi kół niż w rowerach 26-calowych – przy tym samym prześwicie. To z kolei obniża środek ciężkości kierowcy; Wszystkie te środki razem dają lepsze właściwości jezdne, z wyjątkiem nieco mniej wyraźnej zwinności, którą koneserzy odczuwają na przykład na wyjątkowo ostrych zakrętach.
Rower 26-calowy jeździ wygodniej niż rower 29-calowy i dla wielu rowerzystów jest kompromisem między nim a rowerem górskim z pełnym zawieszeniem, który jest cięższy, droższy i bardziej skomplikowany. A ponieważ cena i waga są ważnymi czynnikami w przypadku E-MTB, użycie kół XNUMX-calowych ma tutaj duży sens.
Centurion wyposaża swój E-MTB w potężną, wydajną wersję środkowego silnika Bosch, w tym akumulator 400 Wh. Amortyzowany widelec 100 mm ma dźwignię blokującą na kierownicy, a rower wyposażono w kompletny zestaw komponentów Shimano XT oraz wysokiej jakości koła DT Swiss.
Nawiasem mówiąc, ważący 19,6 kilograma Backfire E Ultimate jest oddalony o około siedem kilogramów od równoważnego, ale niezmotoryzowanego 29era. To prawie 50 procent, chcesz wykrzyknąć, ale taki e-bolid jest niezwykle zwrotny na szlaku, nawet jeśli jedziesz z wyłączonym silnikiem w ramach testu lub jeśli jesteś do tego zmuszony.
Dane techniczne: | Ogień rykoszetem E Ultimate.29 |
Marke | Centurion |
Modell | Ogień rykoszetem E Ultimate.29 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | czarny |
Ramki do zdjęć | aluminium |
dostępne rozmiary (cm) | 41,46,51,56 |
pedały | - |
piasty | DT Swiss 1900 splajn |
niemy | - |
obręcze | DT Swiss 1900 splajn |
Widelec (skok mm) | Fox 32 Spławik |
Silnik | Bosch Performance 250W |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | - |
Uchwyty | Centurion |
korba | Napęd FSA Alpha |
Lenker | Wzrost dopalacza FSA |
hamulce | Shimano DeoreXT |
łańcuszek/pasek | KMC X-10E |
opona | Schwalbe Rocket Ron / Racing Ralph Evo. 57-622 |
siodło | Wyścig centurionów |
sztyca | Dopalacz FSA |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | - |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 600 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | do 100 km |
zakres testowy (1) | |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 120 |
Rower testowy w kg | 19,7 |
Cena w EUR | 3399 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar