Najlepsza lista tylnych świateł do rowerów szosowych
Jazda z lampką na sztycy podsiodłowej to prawdziwy plus bezpieczeństwa, nawet w ciągu dnia – i wcale nie „niefajna”, jak udowadniają zawodowi rowerzyści na całym świecie. Kupując, nie możesz się pomylić, zamiast tego istnieje szeroka gama modeli i wersji z ciekawymi dodatkowymi funkcjami.
Dla wielu rowerzystów lampa tylna jest teraz elementem wyposażenia, z którego korzysta się przez cały rok – a nie tylko w niesprzyjających warunkach oświetleniowych. Aktywni jeźdźcy odkryli, od amatorów po zawodowych rowerzystów, że czerwone światło tylne zapobiega niebezpiecznym sytuacjom i zmniejsza częstotliwość manewrów wyprzedzania z bliskiej odległości. Przecież dzięki diodom LED widać Cię z setek metrów. Nawet ci, którzy wolą jeździć na rowerze w ciemnych ubraniach, nie muszą się już martwić, że zostaną przeoczeni.
Bezpieczeństwo bez wad
Jazda z tylnymi światłami nie ma żadnych wad. Przeciętna lampka waży około 30 gramów, można ją łatwo przymocować do sztycy podsiodłowej i nie przeszkadza. Ładowanie przez Micro-USB jest dziecinnie proste, a mała latarka LED nie musi kosztować dużo więcej niż 20 euro – chyba że cenisz sobie specjalne funkcje, takie jak automatyczne światła stop lub wykrywacze radarów. Ponieważ obecne światła tylne mocowane są za pomocą gumowych lub silikonowych pasków, można je łatwo przenosić z jednego roweru na drugi - przykręcane wsporniki nie są już potrzebne, biorąc pod uwagę kompaktowe wymiary i niewielką wagę świateł.
Nie mylić z lampkami akumulatorowymi!
Nie trzeba więc przywiązywać zbytniej uwagi przy zakupie – najważniejsze jest, aby wybrać model od znanego producenta akcesoriów, których jest dziś całkiem sporo. Nie należy zapominać, że nadal istnieją lampy tylne wyposażone w jednorazowe baterie lub ogniwa guzikowe, które są oczywiście znacznie bardziej niepraktyczne w użyciu. Jeśli jesteś bardzo ostrożny, przy zakupie powinieneś również upewnić się, że lampa jest zgodna z normami StVZO.
Ale najważniejsze jest, aby w ogóle jeździć z tylnym światłem. Patrzysz przed siebie i możesz zareagować, jeśli inny użytkownik drogi zrobi coś złego. Jednak w przypadku ruchu tylnego najlepszą ochroną jest optymalna widoczność. A czerwone światło na sztycy podsiodłowej wcale nie jest „niefajne” – wystarczy zapytać zawodowych sportowców, którzy na co dzień jeżdżą w korkach.
Tylne światła roweru szosowego w teście
Przyjrzeliśmy się bliżej 13 obecnym lampom tylnym rowerów wyścigowych i przetestowaliśmy je w praktyce. Tutaj znajdziesz naszą listę najlepszych tylnych świateł do rowerów wyścigowych. Co tydzień do listy dodawany jest kolejny model.