Sigma Blaze w teście: Tylne światło LED firmy Sigma jest wyposażone w światło hamowania i czujnik samochodowy i może przekonać uczciwą ceną. Tutaj możesz dowiedzieć się, jak tylne światło wypadło w naszym szczegółowym teście.
Z błyszczeć Sigma oferuje tylne światło LED bardzo zgodne z StVZO, które przekonało nas na wielu poziomach. Przy wadze 26 gramów łącznie z uchwytem jest nadal dość lekki i zajmuje bardzo mało miejsca na sztycy. Na szczególną uwagę w Sigma Blaze zasługują dodatkowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak światło stopu i czujnik światła automatycznego. Kliknięcie przycisku Włącz/Wyłącz powoduje aktywację trybu dziennego; Zintegrowany czujnik jasności wykrywa oświetlenie otoczenia, a tylne światło włącza się i wyłącza automatycznie. Lampka zwalniania jest zawsze aktywna podczas hamowania - oszczędza to dużo baterii i nie musisz się martwić, jeśli wjedziesz do tunelu lub ciemniejszej ścieżki wielorybów. Drugie kliknięcie przycisku powoduje przejście do trybu nocnego, a większe diody LED świecą na stałe. W przypadku wykrycia procesu hamowania dwie dolne diody LED również świecą jasno przez około 3 sekundy.
Fakty i liczby
waga z uchwytem | 26,05 gramów |
Czas świecenia maks. | 7 Stunden |
Czas świecenia min. | 7 Stunden |
widoczność | 500 Meter |
Widoczność strony | Stopień 240 |
Zatwierdzono StVZO | Ja |
stop | Ja |
czas ładowania | 3 Stunden |
Cena detaliczna | 29,95 Euro |
Nasze wrażenia testowe Sigmy Blaze
pakowanie i montaż
Sigma Blaze jest dostarczana w całkowicie pozbawionym plastiku opakowaniu z tektury i papieru - godne pochwały! Tylne światło LED można łatwo rozpakować i w razie potrzeby zapakować z powrotem do dość dużego, oryginalnego opakowania. Oprócz tylnego światła w zestawie znajduje się kabel micro USB do ładowania oraz silikonowy uchwyt do montażu. Dzięki dołączonemu silikonowemu paskowi tylne światło można łatwo, bezpiecznie i bez użycia narzędzi przymocować do wszystkich standardowych słupków siodełka, a także można je łatwo zdjąć ponownie. Różne gradacje paska silikonowego ułatwiają dopasowanie do różnych słupków siodełka. Ogólnie rzecz biorąc, silikonowy pasek wydaje się bardzo solidny, a lampa siedzi stabilnie i bezpiecznie na swoim miejscu.
Działanie i żywotność baterii
Obsługa Sigmy Blaze jest bardzo intuicyjna, gdyż znajduje się w niej tylko jeden przycisk włączania/wyłączania, który jest wyraźnie zaznaczony na czerwono. Jest to idealny rozmiar i można go łatwo obsługiwać nawet podczas jazdy. Jak już wspomniano na początku, przełączanie pomiędzy obydwoma trybami jest bardzo łatwe. W przypadku obu wariantów widoczność określono na maksymalnie 500 metrów, a światło hamowania powinno być widoczne nawet z odległości do 1.500 metrów. Po jednym naładowaniu akumulatora tylne światło LED może działać przez około 7 godzin, co w zupełności wystarczy na jednodniową wycieczkę. Z boku znajduje się mała kontrolka, która świeci na niebiesko, gdy poziom naładowania baterii spadnie poniżej 30 procent. W ten sposób możesz zareagować wcześniej i naładować tylne światło. Ładowanie za pomocą dołączonego kabla micro USB trwa około 3 godzin. Podczas ładowania kontrolka akumulatora świeci na żółto; i gaśnie, gdy akumulator zostanie ponownie w pełni naładowany. Aby naładować Sigma Blaze, należy całkowicie zdjąć ją ze sztycy.
Sigma Blaze jest nieco większa niż na przykład ze względu na wydłużony kształt i kilka diod LED przechodzących przez światło stopu Nieskończoność Sigmy, ale nadal bardzo kompaktowy i przy wadze 26 gramów również całkiem lekki. Widoczność boczna to kolejne ważne kryterium dla tylnego światła, a Blaze może zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo w zakresie 240 stopni. A przy cenie sugerowanej wynoszącej 29,95 euro Sigma Blaze naprawdę zrobiła na nas wrażenie.
WEB: sigmasports.com