BBB Signal Brake w teście: Tylne światło na akumulator ma światło hamowania, wiele różnych trybów i indywidualne możliwości regulacji. Przyjrzeliśmy się bliżej tylnemu światłu roweru wyścigowego i przedstawimy tutaj nasze wrażenia.
Bardzo jasna, zasilana akumulatorowo lampka tylna Signal Brake BLS-167 firmy BBB budzi naszą ciekawość już po rozpakowaniu. Jedyna tylna lampka w naszym teście ma przycisk włączania/wyłączania z tyłu lampki, co oznacza, że praktycznie można sterować przyciskiem pośrednio, lekko dociskając lampkę do sztycy siodła na dole. Po krótkim okresie przyzwyczajenia jest to absolutny plus, ponieważ podczas jazdy nie trzeba wciskać małego przycisku, a wystarczy po prostu docisnąć lampkę na dole do sztycy.
W przypadku Signal Brake BLS-167 możesz także wybierać pomiędzy pięcioma różnymi trybami: światło ciągłe (20 lumenów), światło błyskowe (3 lumeny), światło dzienne (50 lumenów) i ciągłe błyskanie (10 + 20 lumenów), a także tylko to w tryb automatyczny Włącz światło hamowania. Funkcja świateł hamowania zapewnia dalsze bezpieczeństwo w ruchu drogowym; Podczas hamowania lampa włącza się automatycznie na 2,5 sekundy przy mocy 50 lumenów.
Kolejną cechą tej lampki jest tryb parkowania: lampka wykrywa, kiedy rower zatrzymuje się na dłużej niż wypożyczony, a następnie kontynuuje świecenie 2 lumenami. Po trzech minutach stania lampy przechodzą w tryb czuwania. Po ponownym rozpoczęciu jazdy lampka zapali się ponownie w wybranym wcześniej trybie. Po godzinie przebywania w trybie stojaka lampa wyłącza się automatycznie.
BBB Signal Brake oferuje również możliwość ręcznej regulacji jasności w lumenach. Aby to zrobić, wybierz żądany tryb, naciśnij przycisk włączania-wyłączania na dłużej niż trzy sekundy, a następnie wyłącz go przy żądanej jasności. Oznacza to, że bardzo jasną lampę można ustawić na nieco mniejszą.
Fakty i liczby
waga z uchwytem | 28,3 gramów |
Czas świecenia maks. | 20 Stunden |
Czas świecenia min. | 2,5 Stunden |
Widoczność strony | Stopień 180 |
Zatwierdzono StVZO | nie |
stop | Ja |
Lumen | 20 normalnych / 50 w trybie flash |
czas ładowania | 1:45 godzin |
Cena detaliczna | 42,95 Euro |
Nasze wrażenie testowe hamulca BBB Signal Brake BLS-167
pakowanie i montaż
Podoba nam się całkowicie wolne od plastiku opakowanie BBB Signal Brake, ale niestety nie można już wkładać lampy z powrotem do opakowania w celu przechowywania. Instalacja za pomocą dołączonej gumki jest bardzo łatwa i intuicyjna. Dzięki gumowym zabezpieczeniom u góry i gumowemu przyciskowi u dołu, lampa jest bardzo stabilna na sztycy podsiodłowej. Spodobały nam się liczne otwory na gumce, dzięki którym lampę można łatwo dopasować do każdego słupka siodła.
Działanie i żywotność baterii
Jak już wspomniano, obsługa za pomocą przycisku z tyłu jest dobrze rozwiązana i wyróżnia się na tle innych Tylne światła w teście z dala. Po krótkim czasie przyzwyczajenia się do tego, postrzegamy to jako absolutną zaletę. Wiele różnych trybów i indywidualne dostosowanie poszczególnych poziomów dają wiele możliwości, dlatego obsługa nie jest tak łatwa, jak w przypadku prostszych lamp z jednym trybem. Ponieważ jest tylko jeden przycisk, a tryb parkowania ma również zalety, hamulec BBB Signal Brake jest również bardzo łatwy w użyciu po krótkim czasie.
W normalnym trybie ciągłym żywotność baterii tylnego światła wynosi około 20:2 godzin przy 30 lumenach. W trybie flash producent podaje, że czas pracy baterii wynosi aż 40 godzin. W zależności od indywidualnej adaptacji żywotność baterii również będzie się różnić. Czas ładowania za pomocą dołączonego kabla micro USB wynosi 1:45 godziny. Mała dioda LED na górze lampy służy jako wskaźnik poziomu naładowania baterii; Jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 30%, dioda ta miga, poniżej 5% świeci się światłem ciągłym.
Przy wadze 28,3 grama hamulec BBB Signal nie waży dużo jak na swój rozmiar. Widoczność boczna jest całkowicie dobra w zakresie 180 stopni. Niestety Signal Brake nie posiada certyfikatu StVZO ze względu na tryb flashowania, ale można go używać również w trybie światła ciągłego i zdecydowanie zapewnia większe bezpieczeństwo na rowerze.
Co jest dozwolone, co się liczy?: Tylne światła akumulatorowe
Tylne światła zasilane akumulatorowo: jeśli chodzi o oświetlenie, rowerzyści korzystają dziś z nieskomplikowanych zasad i wysokiej jakości technologii. Jednak nie zaszkodzi wiedzieć, czego wymaga StVZO – oto krótki przegląd. Na nowej wersji przepisów prawnych dotyczących oświetlenia rowerowego, wprowadzonej w czerwcu 2017 r., szczególnie skorzystali rowerzyści: zniesiono obowiązek posiadania świateł zasilanych bateryjnie; Obecnie z rowerów można korzystać jedynie „w […]
Schreibe einen Kommentar