Busch & Müller IXBACK Senso: W ramach naszej listy najlepszych akumulatorowych tylnych świateł do rowerów wyścigowych, tym razem przyjrzeliśmy się IXBACK Senso niemieckiego producenta Busch-Müller - i to tylne światło ma kilka specjalnych cech .
Od samego początku rzuca się w oczy specjalny kształt IXBACK Senso, ponieważ jest raczej kwadratowy, a stożek świetlny jest ułożony poziomo. Większość pozostałych świateł tylnych w naszym polu testowym ma pionowe ustawienie diod LED. Tak zwany system soczewek LineTec zamienia tylko jedną diodę LED w jasny pasek światła.
Fakty i liczby
waga z uchwytem | 45,85 gramów |
Czas świecenia maks. | 15 Stunden |
Czas świecenia min. | 15 Stunden |
Widoczność strony | Stopień 360 |
Zatwierdzono StVZO | Ja |
stop | nie |
czas ładowania | 2,5 Stunden |
Cena detaliczna | 39,90 Euro |
Nasze wrażenia testowe Busch & Müller IXBACK Senso
pakowanie i montaż
Widzimy pewne pole do ulepszeń w opakowaniach wykonanych z tworzyw sztucznych, ponieważ firma Busch+Müller już w innych modelach stosuje bardziej zrównoważone opakowania wykonane w całości z tektury. Ponadto zakres dostawy obejmuje wiele drobnych części, które po pierwszym rozpakowaniu nie mieszczą się już dobrze w opakowaniu.
Jeśli chodzi o montaż, IXBACK Senso wyróżnia się wymiarami, ponieważ można go zamontować na sztycy podsiodłowej na trzy różne sposoby. Podobnie jak większość innych lamp tylnych zasilanych akumulatorowo, IXBACK Senso można szybko i łatwo przymocować za pomocą gumowego pierścienia. Drugą opcją jest mocowanie tylnego światła za pomocą dołączonych opasek kablowych. Trzecia opcja jest nieco bardziej skomplikowana przy pierwszym montażu, ale ponieważ tylne światło pozostaje wówczas na stałe przymocowane do sztycy podsiodłowej i można je zdjąć w celu ładowania, instalację należy przeprowadzić tylko raz. Po zamontowaniu za pomocą metalowego zacisku Klick-Fix, tylna lampka akumulatorowa jest przykręcana do roweru w sposób zabezpieczający przed kradzieżą; Zdejmowaną lampę tylną można również przymocować małą śrubką.
Działanie i żywotność baterii
IXBACK Senso można obsługiwać łatwo i bardzo intuicyjnie za pomocą dużego, płynnie działającego przycisku z boku lampy. Dłuższe naciśnięcie przycisku umożliwia ponowne włączenie i wyłączenie lampy. Krótkim naciśnięciem możesz przełączać się pomiędzy normalnym światłem ciągłym a trybem Senso - jak sugeruje nazwa tylnego światła. W tym ostatnim tylnym światłem sterują zintegrowane czujniki światła/ciemności i ruchu. Włącza się automatycznie, gdy rower jest poruszany o zmierzchu lub w ciemności. Jeśli ruch ustanie lub zrobi się jasno, tylne światło pozostanie włączone przez cztery minuty. Po włączeniu trybu Senso tylne światło zapala się początkowo również na cztery minuty. Wskaźnik LED tuż obok przycisku pokazuje, który tryb jest aktualnie aktywny: czerwony dla światła ciągłego i zielony dla Senso.
Wskaźnik LED pokazuje także poziom naładowania akumulatora, należy zwrócić uwagę na częstotliwość migania. Jeśli jednak poziom naładowania spadnie poniżej 20%, dioda LED będzie migać w sposób ciągły i należy ją ponownie naładować za pomocą dołączonego kabla micro-USB. Przydatną funkcją podczas ładowania jest teraz możliwość wyjęcia tylnego światła z uchwytu bez konieczności zdejmowania uchwytu ze sztycy podsiodłowej. Po całkowitym naładowaniu IXBACK Senso może pracować przy pełnej jasności przez około 15 godzin, po czym jasność powoli maleje.
Ważący 45,85 gramów IXBACK Senso mieści się w średnim przedziale wagowym naszej serii testowej. Widoczność boczna wyróżnia się bardzo pozytywnie w zakresie 360 stopni i zapewnia duży wzrost widoczności. Za rozsądną cenę 39,90 euro otrzymujesz trwałe i odporne na kradzież tylne światło z trybem Senso i bardzo długim czasem pracy akumulatora - brakuje tylko funkcji światła stop.
WEB: boom.de

Co jest dozwolone, co się liczy?: Tylne światła akumulatorowe
Tylne światła zasilane akumulatorowo: jeśli chodzi o oświetlenie, rowerzyści korzystają dziś z nieskomplikowanych zasad i wysokiej jakości technologii. Jednak nie zaszkodzi wiedzieć, czego wymaga StVZO – oto krótki przegląd. Na nowej wersji przepisów prawnych dotyczących oświetlenia rowerowego, wprowadzonej w czerwcu 2017 r., szczególnie skorzystali rowerzyści: zniesiono obowiązek posiadania świateł zasilanych bateryjnie; Obecnie z rowerów można korzystać jedynie „w […]
Schreibe einen Kommentar