Lapierre był prawdziwym pionierem w dziedzinie lekkich e-MTB dzięki oryginalnemu eZesty kilka lat temu, na długo zanim można było przewidzieć dzisiejszy trend. Oczekiwania wobec następcy są odpowiednio wysokie. Dzięki nowemu Fazua Ride 60, skokowi 150 mm, całkowicie nowej ramie z włókna węglowego i wszechstronnemu zespołowi, nowy eZesty próbuje bazować na sukcesie swojego poprzednika. W Ride 60 Lapierre zainstalował obok Bosch SX najmocniejszy lekki silnik na rynku, który może również zapewnić bardzo dobry zasięg dzięki akumulatorowi 430 Wh zintegrowanemu z rurą dolną. Aby zmniejszyć wagę, ten ostatni jest niestety zintegrowany na stałe, ale przynajmniej nasz rower testowy z ramą w rozmiarze M waży naprawdę przyzwoite 18,1 kg.
Mocny sprzęt
Ramki do zdjęć | eZesty AM |
widelec amortyzowany | Doskonała ładowarka RockShox Pike 3 |
napęd | Przejażdżka Fazuą 60 |
akumulator | 430 Wh |
niemy | RockShox Deluxe Ultimate |
wirniki | Lapierra eAM+ |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxTerra Exo+ |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII MaxxTerra Exo |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | Wirnik E-Kapic |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 203 |
sztyca | Lapierre Light 150mm (M) |
siodło | Fizik Terra Aidon X5 |
trzon | CNC Lapierre Allox |
Lenker | Karbonowa kierownica Renthal Fatbar |
Sprzęt jest bardzo dobry jak na cenę wywoławczą 8.699 euro. Hamulce i przerzutki pochodzą w całości z serii Shimano XT, a w podwoziu zastosowano komponenty RockShox Ultimate. Pike z przodu trochę zaskakuje, biorąc pod uwagę skok zawieszenia, ale pozwala zaoszczędzić kilka gramów na wadze w porównaniu do Lyrika, a nawet Zeba. Własne felgi z włókna węglowego są pozytywną niespodzianką - w tym przedziale cenowym nie jest to czymś oczywistym.
Lapierre eZesty AM LTD na szlaku
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 370 | 400 | 430 | 460 |
Zasięg (mm) | 435 | 460 | 480 | 505 |
Stosy (mm) | 610 | 619 | 628 | 637 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Rzeczywisty kąt siedziska (w °) | 77 | 77 | 77 | 77 |
Spadek suportu (w mm) | 30 | 30 | 30 | 30 |
tylne widełki (w mm) | 435 | 435 | 440 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1188 | 1217 | 1246 | 1280 |
Pomimo skoku zawieszenia nowy eZesty AM bardziej przypomina rower na szlaki niż enduro: prowadzi się zwinnie, daje mnóstwo frajdy, zwłaszcza na płynnych trasach, i zachęca do zabawy. Kiedy robi się trudniej, lekki rower z Francji nadal dobrze sobie radzi, częściowo dzięki przyczepnym oponom i nowoczesnej geometrii. Szczególnie ciężcy rowerzyści powinni wyraźnie zauważyć wyraźnie uginający się widelec. Absolutnym pozytywem jest jednak przyjemny hałas w tle na szlaku – Fazua i Lapierre odrobili tu swoją pracę domową. Nowa Fazua Ride 60 zapewnia ogromną moc, szczególnie na najwyższym poziomie wsparcia i z ograniczoną czasowo turbosprężarką, która nie musi się ukrywać przed „pełnowymiarowymi” silnikami umieszczonymi centralnie. Jeśli zrobisz to trochę wolniej, możliwe będą naprawdę duże zasięgi, szczególnie jeśli zainstalujesz opcjonalny przedłużacz zasięgu. Jeśli chodzi o reakcję, napęd czasami wydaje się nieco drewniany i nie można go regulować tak precyzyjnie, jak w podobnie mocnym Bosch SX.
Schreibe einen Kommentar