Test / E-MTB: Simplon Rapcon pmax TQ nie tylko wizualnie jest bardzo zbliżony do niezmotoryzowanego enduro. Mimo że Light E-MTB jest tylko częściowo „lekki” i waży około 20 kg, można go łatwo przenosić nawet w trudnym terenie.
Rapcon Pmax – model w portfolio Simplona ma teraz wiele różnych wersji. Rower E-MTB z pełnym zawieszeniem jest dostępny z trzema układami napędowymi, każdy z dwoma skokami sprężyn, a dzięki konfiguratorowi w niezliczonych wariantach wyposażenia. Rapcon Pmax TQ to lekki e-MTB napędzany silnikiem TQ HPR50 i tak blisko niezmotoryzowanego Rapcona, że aż strach.
TQ HPR50 w praktyce i teście laboratoryjnym: Najbardziej naturalny silnik E-MTB?
Test napędu E-MTB: szczegółowo przyjrzeliśmy się TQ HPR50. Oprócz szczegółowych wrażeń z jazdy z praktyki, na stanowisku testowym określiliśmy także wartości osiągów i zużycia paliwa. Jako producent wciąż najpotężniejszego ze wszystkich silników centralnych, HPR120, firma TQ była niewątpliwie znana wielu rowerzystom elektrycznym w ostatnich latach. Najpóźniej wraz z wprowadzeniem […]
„E” rzadko było tak dobrze ukryte
Na pierwszy rzut oka po sylwetce roweru trudno rozpoznać, że mamy do czynienia z e-MTB. Dzieje się tak oczywiście dzięki bardzo kompaktowemu silnikowi TQ, ale także mocnemu zintegrowaniu akumulatora 360 Wh z dolną rurą ramy z włókna węglowego. Pojemność akumulatora można zwiększyć za pomocą przedłużacza zasięgu w uchwycie na butelkę. W teście mieliśmy lekki E-MTB firmy Simplon w wersji enduro ze skokiem 170 mm z przodu i 165 mm z tyłu. Do tego 29-calowe koła i bardzo nowoczesna, sportowa geometria: brzmi jak świetna zabawa w terenie!
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 370 | 395 | 420 | 445 |
Zasięg (mm) | 435 | 455 | 475 | 495 |
Stosy (mm) | 627 | 633 | 643 | 650 |
Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 | 64 |
Kąt siedziska (w °) | 78 | 78 | 78 | 78 |
główka ramy (w mm) | 97 | 104 | 115 | 125 |
Spadek BB (mm) | 32 | 32 | 32 | 32 |
tylne widełki (w mm) | 436 | 438 | 443 | 447 |
Rozstaw osi (w mm) | 1209 | 1234 | 1264 | 1290 |
Austriacy dają swoim klientom dużą swobodę w doborze komponentów, dlatego możesz skorzystać z konfiguratora i zestawić swój wymarzony rower pod kątem swojego obszaru użytkowania. W przypadku naszego roweru testowego Simplon prawie zawsze sięgnął po najwyższą półkę i wyposażył samochód w podwozie Fox Factory, karbonowe koła od DT Swiss i przerzutki XT. Trudno się dziwić, że pomimo lekkiej podstawy i eleganckich komponentów waga nadal waży około 20 kg. Opony Schwalbe z karkasem Super Gravity, regulowana sztyca BikeYoke o skoku 200 mm i Fox 38 nadają się do tego zastosowania, ale jednocześnie nie są to masy musze. Cenowo nasza konfiguracja miałaby kosztować ponad 11.000 XNUMX euro. Oczywiście można zaoszczędzić pieniądze, stosując inne komponenty, chociaż Rapcon Pmax TQ i tak lepiej czuje się w segmencie drogich produktów.
Ramki do zdjęć | Simplon Rapcon pmax TQ |
widelec amortyzowany | Fabryczny uchwyt Fox 38 |
napęd | TQHPR50 |
akumulator | 360 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X2 |
wirniki | DT Swiss HXC 1501 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Ultra Soft Super Gravity |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf Soft Super Gravity |
przerzutka tylna | Shimano XT 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | FSA CK-745 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kod RAM RSC |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 220 / 220 mm |
sztyca | Widelec rowerowy Revive 200mm |
siodło | Selle Italia X-Bow |
trzon | ZeroIII 35mm |
Lenker | Simplon CARBON RISER 800 |
Simplon Rapcon pmax TQ na szlaku
Pomimo dodatkowej wagi w porównaniu do niezmotoryzowanych rowerów MTB enduro, w ślepym teście trudno byłoby nam zidentyfikować Rapcon Pmax TQ jako e-MTB. Rower prowadzi się wyjątkowo płynnie nawet w wymagającym terenie, ale nadal wykazuje pewną lekkość, która sprawia, że jazda nawet po bardziej płaskich trasach jest przyjemna. Brak jakichkolwiek stuków również przyczynia się do bardzo przyjemnej jazdy. Rower wykazuje te cechy również podczas wspinaczki. TQ HPR50 zapewnia bardzo naturalne, harmonijne i wyjątkowo ciche wsparcie, ale jeśli chodzi o wydajność, nie może dorównać konkurencji.
Schreibe einen Kommentar