Fazua Ride 50 w laboratorium
Waga: 1,9 kg
Maksymalny moment obrotowy: 50 Nm
Maksymalna moc: W 270
Moc 100W: W 250
Poziom zużycia: 5,5Wh/km
Góra zużycia: 25,4Wh/km
Choć Fazua Ride 50 od kilku lat występuje na rynku w oryginalnej formie pod nazwą Evation, w dalszym ciągu cieszy się dużą popularnością. Dzieje się tak głównie dzięki unikalnej konstrukcji, która pozwala na wymontowanie całego silnika i akumulatora w jednym urządzeniu. W ten sposób zamienisz rower elektryczny w biorower i zaoszczędzisz ponad trzy kilogramy wagi. W zależności od obszaru zastosowania lub zainstalowanego roweru Ride 50 jest dostępny w wersji Trail lub Street, które różnią się jedynie konstrukcją żeber chłodzących na spodzie. Łącznie dysponują momentem obrotowym na poziomie 58 Nm, co w pomiarach na naszym stanowisku testowym przełożyło się na przyzwoite osiągi. Niemniej jednak Ride 50 to raczej powściągliwy lekki silnik, który oczywiście ma swoje mocne strony w innych obszarach. Niezależnie od zapewnianego wsparcia jest to jeden z absolutnie najcichszych pedałów, a reakcja jest również przyjemna. Napęd działa bardzo płynnie i sprawia wrażenie odpowiednio naturalnego. Nie słychać żadnego nieprzyjemnego pchania czy szarpania. Jest zatem szczególnie odpowiedni dla rowerzystów górskich, którzy sami nie mają problemów z pedałowaniem i dobrze radzą sobie z wyższą kadencją. Ponadto ma prawdziwego asa w rękawie, ponieważ można go wyjąć - idealny na dni w bike parku, na przykład, gdzie dostępny jest wyciąg jako pomoc przy wspinaczce.
Baterie
W przypadku Fazua Ride 50 problem baterii można rozpatrywać tylko częściowo w oderwaniu od silnika, ponieważ oba razem tworzą zamkniętą i wyjmowaną całość. Ta specjalna konstrukcja jest wyjątkowa i nie jest zaskakujące, że dostępna jest tylko jedna opcja baterii o pojemności 250 Wh. Należy zaznaczyć, że centrala może „wybudzić” jedynie nowszy akumulator o nazwie Energy 250X. Poprzedniego Energy 250 należy wyjąć, aby go włączyć, jeśli po kilku godzinach nieużywania przeszedł w tryb uśpienia.
Wyświetlacze
W przypadku układu napędowego Ride 50 Fazua oferuje trzy panele sterowania dla różnych kategorii rowerów elektrycznych. Najpopularniejszy jest chyba Remote fX zintegrowany z ramą, którego dotykowa powierzchnia pozwala na zmianę poziomu wsparcia. Jednak w niektórych rowerach E-MTB na kierownicy znajduje się Remote bX, który łączy powierzchnię dotykową i przycisk. Remote rX został zaprojektowany specjalnie dla rowerów e-gravel i rowerów wyścigowych. Wszystkie elementy sterujące wyposażone są w diody LED informujące o stanie baterii i wsparciu.
Schreibe einen Kommentar