TQ HPR120 w laboratorium
Waga: 3,9 kg
Maksymalny moment obrotowy: 120 Nm
Maksymalna moc: W 843
Moc 100W: W 748
Poziom zużycia: 7,8Wh/km
Góra zużycia: 40,1Wh/km
Jeśli interesują Cię modele TQ HPR120, po krótkim badaniu prawdopodobnie spotkasz się z faktem, że wybór odpowiednich rowerów elektrycznych lub e-MTB jest niezwykle mały. Rowery firmy M1 Sporttechnik są obecnie jedyną opcją po tym, jak Haibike wypróbował w przeszłości modele Flyon, ale rowery te szybko zniknęły z rynku. A szkoda, bo mimo że TQ HPR120s jest duży, ciężki i głośny, żaden inny silnik umieszczony centralnie nie jest w stanie go przebić, jeśli chodzi o moc wspomagania. Świadczy o tym nie tylko maksymalny moment obrotowy 120 Nm podany w karcie katalogowej, ale potwierdzają to również nasze dane dotyczące wydajności na stanowisku testowym. Szczególnie imponujące: nawet przy małej mocy kierowcy silnik zapewnia prawie maksymalne wsparcie. Oczywiście trzeba iść na kompromis: ważący ponad 4 kg silnik nigdy nie jest cichy, a pod względem reakcji i sterowności odbiega od tego, co oferują Bosch, Brose, Shimano & Co. Ale bądźmy szczerzy: nikt nie kupi e-MTB z tym silnikiem do technicznych wyzwań pod górę. Z drugiej strony, jeśli szukasz roweru, na którym możesz spokojnie wspiąć się leśną drogą do schroniska z prędkością 25 km/h, nie możesz przejść obojętnie obok potężnego TQ.
Baterie
TQ nie oferuje własnych akumulatorów do HPR120, dlatego też odpowiedni producenci rowerów korzystają z własnych rozwiązań w celu zasilania energochłonnego silnika. M1 Sporttechnik dostarcza zasilacz z akumulatorem o imponującej pojemności 1.050 Wh – wow. Pomimo zwiększonego zapotrzebowania na moc, możliwe są bardzo dobre zasięgi. Minus: sam akumulator waży 5,7 kg. W przeszłości Haibike oferował znacznie bardziej kompaktowe rozwiązanie o pojemności 700 Wh.
Wyświetlacze
Ponieważ TQ HPR120s jest systemem otwartym, producenci rowerów mogą opracować i zaoferować własną koncepcję obsługi lub skorzystać z istniejących rozwiązań innych producentów. Podczas gdy Haibike zintegrował swój własny duży kolorowy wyświetlacz w już niedostępnych modelach Flyon, M1 Sporttechnik wykorzystuje komponenty Sigma EOX ze zdalnego i opcjonalnego wyświetlacza V1300
Schreibe einen Kommentar