Test: Wszystko inne niż zwykłe: Xduro Nduro firmy Haibike otwiera nowe możliwości dzięki silnikowi środkowemu TQ o mocy 120 Nm i spójnej integracji systemu. Pomimo karbonowej ramy stosunkowo wysoka waga prawie 28kg jest niespotykana. Oprócz dość ciężkiego napędu odpowiadają za to również dobrane podzespoły. Zgodnie ze 180 mm skoku sprężyny, Haibike wybrał stabilne części, które powinny również wytrzymać trudne warunki terenowe: dotyczy to kół DT Swiss, a także układu hamulcowego Magura. Ponadto zintegrowany system oświetlenia zasługuje na swoją nazwę i kąpie nawet najciemniejsze ścieżki w świetle dziennym.
Haibike XDURO Nduro 10.0: Fakty
Skok zawieszenia: 180 mm / 180 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Flyona HPR120S
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Flyon Wyświetlacz
Pojemność akumulatora (rower testowy): 630Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 27,91 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 8.999
Ramki do zdjęć | XDURO NDURO |
widelec amortyzowany | Fabryka Fox36 |
napęd | Flyona HPR120S |
akumulator | Flyon Akumulator 630 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X2 |
wirniki | DT Swiss FR1950 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft Apex 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Magic Mary Addix Soft Apex 2,6" |
przerzutka tylna | Rama EX1 |
dźwignia zmiany biegów | Rama EX1 |
korba | Flyon Korba |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | Magura Storm HC 203/203mm |
sztyca | Kind Shock LEV Integra |
siodło | Prologo Proxim TiroX |
trzon | Haibike The Steam |
Lenker | Hibike TheBar+++ 780mm |
Trwający boom na e-rowery prowadzi do coraz większej różnorodności różnych rowerów. E-MTB, taki jak Haibike XDURO Nduro 10.0, byłby nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu i prawdopodobnie jest technicznym liderem branży pod wieloma względami. Fakt, że nie uważamy go za rower elektryczny dla ogółu społeczeństwa, nie powinien być traktowany jako krytyka - raczej podkreśla jego szczególny status na rynku. Topowy model z serii Flyon łączy w sobie właściwości, komponenty i cechy, które tak naprawdę nie pasują do siebie na papierze: duży skok sprężyny, karbonowa rama, duża waga, silnik o momencie obrotowym 120 Nm, elegancko zintegrowany system oświetlenia i niezliczona ilość inteligentnych funkcje razem ogromny kolorowy wyświetlacz. Przechodząc od razu do sedna: w praktyce to odważne podejście sprawdza się naprawdę dobrze!
Podobne e-rowery górskie w teście
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Cannondale Moterra Neo 1 E-MTB w teście: Potężny, wszechstronny rower z karbonową ramą
Test: Dzięki ramie głównej wykonanej z włókna węglowego, nowemu silnikowi Bosch CX i zintegrowanemu akumulatorowi, nowa edycja Cannondale Moterra chce kontynuować sukces swojego poprzednika. Topowa wersja Cannondale Moterra Neo, która kosztuje prawie 8.000 1 euro, szczególnie podoba się w teście ze względu na swoją wszechstronność. Cannondale Moterra Neo 160: Fakty Skok: 160 / XNUMX mm Rozmiar kół: […]
Focus Jam² 9.9 Drifter E-MTB w teście: Zwinna waga musza z innowacyjną koncepcją baterii
Test: Ważący około 9.9 kg Focus Jam² 20,5 Drifter jest jednym z najlżejszych rowerów w naszym teście. Powodem tego jest nie tylko rama główna wykonana z włókna węglowego czy szlachetne wyposażenie - ale także wyjątkowa koncepcja baterii wszechstronnego 150 mm. Jest tylko mały akumulator o pojemności 378 Wh dla Shimano […]
Mocny silnik i pasujący obwód
Jeden po drugim: Centralny silnik TQ odpowiada przede wszystkim za bardzo wysoką masę 28 kg, która jednak przy maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm jest również znacznie mocniejsza niż konkurencja. Zapewnia również, że nie poczujesz ciężaru ani na płaskim, ani pod górę: niezależnie od kadencji popycha cię niezwykle mocno i bardzo dobrze współgra z 8-biegową zmianą biegów Sram EX1. Z łatwością kompensuje duże skoki przełożeń szeroko stopniowanej kasety. Ze względu na kilka biegów zmiana biegów jest również bardziej niezawodna i ogólnie przebiega nieco ciszej i czyściej niż napędy 11- lub 12-biegowe. Przy pełnej mocy silnik jest dość głośny, ale ze względu na dość niski ton nie jest tak nieprzyjemny jak piskliwy pomruk niektórych innych silników.
Geometria Haibike XDURO nduro 10.0
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 440 | 460 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 600 | 630 | 660 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 130 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 470 | 470 | 470 | 470 |
Rozstaw osi (w mm) | 1226 | 1256 | 1290 | 1320 |
Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 | 64 |
Kąt siedziska (w °) | 75.1 | 75.1 | 75.1 | 75.1 |
Zasięg (mm) | 412 | 442 | 467 | 497 |
Stosy (mm) | 594 | 594 | 612 | 612 |
Na szlaku Haibike XDURO Nduro jest wyraźnie przycięty pod kątem płynnej jazdy, co pasuje do charakteru roweru. Szlachetne zawieszenie Foxa radzi sobie dobrze i nie ma problemów z mocniejszymi uderzeniami nawet przy dużych prędkościach. Solidne koła DT Swiss, przyczepne opony Schwalbe Magic Mary i mocne stopery Magura MT7 zapraszają do jazdy. To zawsze działa dobrze, jeśli nie robi się zbyt ciasno, wtedy waga i nieco nieporęczna obsługa stają się wyzwaniem. Jednak szczególnie mniej doświadczeni motocykliści powinni odnieść ogromne korzyści z pluszowego podwozia, dobrodusznego prowadzenia i bardzo płynnej pracy. Tylko duży przekrok wymaga przyzwyczajenia i może stać się bolesny, jeśli zsiądziesz w niekontrolowany sposób.
Wysoka przydatność do codziennego użytku
Dzięki doskonałemu oświetleniu z reflektorami, w tym funkcją świateł drogowych, oraz tylnym lampom zintegrowanym z podporami siedzeń, możesz śledzić rzeczy nawet w całkowitej ciemności. Ponadto przydatność do codziennego użytku, co podkreśla również zintegrowane mocowanie do stopki bocznej. Na podkreślenie zasługuje też naprawdę znakomity, duży, kolorowy wyświetlacz, przy którym niektóre z aktualnych wyświetlaczy konkurencji wyglądają jakby pochodziły z epoki kamienia łupanego. Jest obsługiwany za pomocą ergonomicznego pilota, za pomocą którego można bardzo wygodnie poruszać się po wielu funkcjach komputera pokładowego po przyzwyczajeniu się do niego.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar