Test: z Macina Prowler Prestige Austriacy z KTM wysyłają dość atrakcyjny cenowo wysokiej klasy E-MTB na sezon 2020. Za mniej niż 7.000 euro otrzymujesz ramę główną wykonaną z włókna węglowego, w tym nowy silnik Bosch CX i 625 Wh akumulator, zacny sprzęt z grupą Shimano XTR i mocne zawieszenie Rockshox z amortyzatorami sprężynowymi z tyłu. Jednak amortyzator wraz ze stalową sprężyną oraz bardzo dobre, ale i dość ciężkie opony Schwalbe Eddy Current odpowiadają za to, że mimo obiecujących kluczowych danych, waga całkowita to niecałe 25kg.
KTM Macina Prowler Prestige: Fakty
Skok zawieszenia: 180 mm / 170 mm
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 24,91 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 135 kg
Cena: € 6.899
Ramki do zdjęć | Wydajność Macina Prowler Dimmix |
widelec amortyzowany | RockShox Lyrik Select+ 29 |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Rura zasilająca 625 |
niemy | Cewka RockShox SuperDelixe Select+ |
wirniki | Szlak E-Team KTM |
Opona VR | Schwalbe prądy wirowe 2,4“ |
Tętno opon | Schwalbe prądy wirowe 2,8“ |
przerzutka tylna | Shimano XTR M9100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XTR M9100 |
korba | Zespół KTM |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano XTR M9120 |
tarcze hamulcowe | Shimano MT900CL 203/180 |
sztyca | Pogłos Rockshox 170 mm (dł.) |
siodło | Ergon SM10 e-góra |
trzon | KTM Team Trail 35 Kiox |
Lenker | KTM Prime Trail 35 Carbon |
KTM Macina Prowler Prestige sprawił, że redaktorzy otworzyli usta, gdy został rozpakowany: jest to jedyny rower na całym polu testowym wyposażony w grupę premium XTR Shimano - a także ramę z włókna węglowego i wysokiej jakości osprzęt. obiecujący! Z drugiej strony zaskoczyło nas stosunkowo tanie zawieszenie Rockshox z widelcem i amortyzatorem Select+ w porównaniu z tym wysokiej klasy pakietem komponentów.
Podobne e-rowery górskie w teście
Haibike XDURO Nduro10.0 E-MTB w teście: Zaawansowany technologicznie E-MTB z mocnym silnikiem
Test: Wszystko inne niż zwykłe: Xduro Nduro firmy Haibike otwiera nowe możliwości dzięki silnikowi środkowemu TQ o mocy 120 Nm i spójnej integracji systemu. Pomimo karbonowej ramy stosunkowo wysoka waga prawie 28kg jest niespotykana. Oprócz dość ciężkiego napędu odpowiadają za to również dobrane podzespoły. Zgodnie ze skokiem zawieszenia 180 mm, Haibike wybrał stabilne części […]
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
KTM Macina Prowler Prestige na teście: Wspinacz turystyczny ze słabościami w zejściu
Test: z Macina Prowler Prestige Austriacy z KTM wysyłają dość atrakcyjny cenowo wysokiej klasy E-MTB na sezon 2020. Za mniej niż 7.000 euro otrzymujesz ramę główną wykonaną z włókna węglowego, w tym nowy silnik Bosch CX i 625 Wh akumulator, zacny sprzęt z grupą Shimano XTR i mocne zawieszenie Rockshox z amortyzatorami sprężynowymi z tyłu. [...]
Gąbczasty tył podczas ostrej jazdy
Niestety, dokładnie ta nierównowaga była również widoczna w praktyce: wyczucie zmiany biegów grupy XTR jest bez wątpienia świetne - ale naszym zdaniem różnica w stosunku do komponentów XT jest niewielka. Z drugiej strony kompromis z podwoziem jest znacznie bardziej zauważalny: jeśli poruszasz Macina Prowler Prestige z dużą prędkością w wymagającym terenie, widelec, a zwłaszcza tył, niestety szybko osiągają swoje granice. W szczególności nie rozgrzał nas tylny trójkąt: w połączeniu z amortyzatorem spiralnym sprawia wrażenie gąbczastego i zapewnia bardzo niewielkie przeciwciśnienie. Dzięki amortyzatorowi powietrza możesz przeciwdziałać liniowej krzywej charakterystyki i tchnąć więcej życia w cały motocykl.
Geometria KTM Prowler Prestige
S | M | L | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 450 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 610 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 442 | 442 | 442 |
Rozstaw osi (w mm) | 1220 | 1242 | 1275 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 76.5 | 76.5 | 76.5 |
Zasięg (mm) | 444 | 462 | 489 |
Stosy (mm) | 607 | 616 | 630 |
To wszystko nie oznacza, że KTM Macina Prowler Prestige nie nadaje się do wymagających zjazdów: oferuje duży skok zawieszenia, a także zapewnia bezpieczeństwo, gdy na szlaku naprawdę zaczyna się dziać. Jesteśmy jednak pewni, że z przerzutką XT i wysokiej jakości amortyzatorem pneumatycznym rower poradziłby sobie o wiele lepiej na zjazdach.
Szkoda, bo nawet jeśli udana geometria nie zostanie dostosowana do zjazdów z pełnym gazem, KTM dałby ogólnie o wiele więcej: koła mullet z dużym 29erem z przodu są wyposażone w przyczepne prądy wirowe firmy Schwalbe i Hamulec XTR umożliwiłby również długie, szybkie zjazdy - chociaż dla ciężkich jeźdźców zalecana byłaby większa tarcza z tyłu.
Świetne osiągi podczas wspinaczki i udana ergonomia
KTM E-MTB radzi sobie znacznie lepiej na podjazdach. Zwykły silnik CX o dobrych osiągach zapewnia mocne wsparcie, a umiarkowana geometria z dość stromym kątem siedziska doskonale sprawdza się w technicznych przejściach wspinaczkowych. Szeroka opona Eddy Current z tyłu ma również pozytywny wpływ, oferując zaskakującą przyczepność nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach i na stromym terenie oraz delikatnie pchając Macina Prowler Prestige w górę. W tej dyscyplinie nie zauważyliśmy negatywnie tylnego końca i zaoferowaliśmy dużo przyczepności z jego dobrą reakcją.
Ogólna ergonomia E-MTB jest również bardzo udana: siodełko i uchwyty Ergon zapewniają przyjemne i wygodne punkty styku, a integracja wyświetlacza Kiox jest ładnie rozwiązana. Jednak ta ostatnia powoduje również konieczność zainstalowania łodygi, która jest nieco za długa jak na nasz gust, aby móc odpowiednio pomieścić tam wyświetlacz. KTM był jednym z tych motocykli, które sprawiały, że czułeś się komfortowo, gdy tylko na nim wsiadłeś, po części dzięki dobrze wyważonej pozycji siedzącej, która zapewnia dobrą równowagę między sportowym charakterem a komfortem.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar