Nowości produktowe / E-Bike: Wraz z Flyer Goroc TR:X, szwajcarska firma wprowadza na rynek swój pierwszy E-SUV z zupełnie nowym motoreduktorem Pinion MGU. Już przez krótki czas mogliśmy wypróbować rower i prezentujemy tutaj wszystko, co związane z ciekawą światową nowinką.
Flyer Goroc TR:X – beztroski e-rower?
Rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne, a wraz z nimi rośnie liczba użytkowników, którzy są mniej zaawansowani technicznie. Dla tej grupy użytkowników serwis lub przegląd może być często dość kosztowny. Dzięki Goroc TR:X Flyer chce rozwiązać ten problem. Dzięki nowemu silnikowi Pinion MGU prawie żadne części zużywające się nie są potrzebne. Zużycie łańcucha, odpowiednich kół zębatych i kaset zębatych jest wyeliminowane. W zależności od jakości i konstrukcji, wymiana tych części po około 2000 do 5000 km może kosztować 500 euro lub więcej. Jedynymi częściami zużywalnymi pozostałymi w Flyer Goroc TR:X są opony, klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe. Flyer rozwiązuje ten ostatni problem, instalując grubsze tarcze hamulcowe o średnicy 2,3 mm w prawie wszystkich modelach.
A sam silnik? Według Pinion 10.000-minutowa wymiana oleju jest konieczna tylko co 10 100.000 km. Motoreduktor Pinion i napęd pasowy mogą z łatwością przejechać ponad XNUMX XNUMX km. A jeśli coś pęknie w skrzyni biegów, według Pinion, wszystkie części można wymienić. To sprawia, że Flyer Goroc TR:X jest bardzo interesującym e-rowerem dla każdego, kto szuka naprawdę beztroskiego roweru. Cena zakupu z motoreduktorem Pinion MGU jest początkowo wyższa niż w przypadku niektórych konwencjonalnych rowerów elektrycznych. Ale koszty te są szybko ponownie oszczędzane przy dłuższym użytkowaniu w obszarze kosztów konserwacji.
A sam rower? Flyer zaprojektował Goroc TR:X jako e-SUV – lub crossover e-bike, jak to się nazywa. Rower jest zatem przeznaczony do użytku w terenie, a także do codziennego użytku i niedzielnych wypadów na kolejne alpejskie pastwiska lub na ścieżkę rowerową nad Dunajem. Na przykład, jeśli oprócz codziennych dojazdów do pracy chcesz jeździć po łatwych trasach, jesteś w dobrych rękach.
Dane i wyposażenie Flyer Goroc TR:X
Na pierwszy rzut oka
- Materiał ramy: Karbonowy, aluminiowy tylny trójkąt
- Silnik: Koło zębate MGU E1.12 (85 Nm)
- Akku: 700 Wh, dostępny jest również przedłużacz zasięgu z 535 Wh
- Skok zawieszenia: Przód 130mm, tył 130mm
- rozmiar koła: 29 cali
- modele: 4 poziomy wyposażenia (4.63, 8.63, 8.63 XC, 8.63 HS)
- Cena: 8.699 € do 10.599 €
Modele i wyposażenie
Goroc TR:X jest dostępny w czterech wariantach. Dwa warianty różnią się jakością wyposażenia. Wariant trzeci to wersja XC lub Cross z linii wyposażenia wyższej jakości, dostarczana bez błotników i bagażnika oraz z bardziej specyficznymi komponentami. Ostatni wariant to wersja Pedelec z linii wyposażenia wyższej jakości; będzie to jednak możliwe dopiero w 2024 roku. Wszystkie modele są dostępne w świeżych kolorach EnzianBlueGloss i CurcumaGloss.
Wyposażenie obu linii różni się zasadniczo kołami jezdnymi i elementami sprężynowymi. Ogólnie rzecz biorąc, wyposażenie E-SUV do użytku w terenie jest zestawione rozsądnie. Zastosowano na przykład mocne hamulce TRP lub Shimano XT z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 203 mm. Elementy zawieszenia Fox zapewniają pierwszorzędny komfort w połączeniu z wyższej jakości wyposażeniem. Ale elementy zawieszenia SR Suntour i X-Fusion w tańszej wersji 4.63 również wykonują dobrą robotę.
Jak na E-SUV przystało, Goroc TR:X jest wyposażony w zintegrowane oświetlenie, które jest zasilane dużym akumulatorem 700 Wh. Są też zgrabne i stabilne błotniki ze zintegrowanymi bagażnikami.
Modell | Goroc TR:X | 4.63 | 8.63 | 8.63 XC | 8.63 HS |
---|---|---|---|---|---|
rozmiar koła | 29 " | ● | ● | ● | ● |
Schaltung | Przekładnia z silnikiem zębatym (MGU), E1.12, 12-biegowa; Gates Carbon Drive CDX | ● | ● | ● | ● |
Silnik | Koło zębate MGU E1.12, 600W | 85 Nm | 85 Nm | 85 Nm | - |
Koło zębate MGU E1.12S, 800W | - | - | - | 85 Nm | |
Wyświetlacz | FIT DSP1-M (2" kolorowy wyświetlacz) | ● | - | ● | - |
DOPASUJ DSP1-L (kolorowy wyświetlacz 3,5 cala) | - | ● | - | ● | |
akumulator | TP 700 48V FIT (700Wh / 15Ah / 48V); kompatybilny z przedłużaczami zasięgu | ● | ● | ● | ● |
ładowarka | FIT szybka ładowarka 5A 48V | ● | ● | ● | ● |
dodatkowa bateria* | Przedłużacz zasięgu FIT RE 535 48V (535 Wh / 11.2 Ah / 48 V) | ● | ● | ● | ● |
widelec | Fox 34 Float Rhythm zoptymalizowany pod kątem elektronicznym, skok 130 mm, 15 × 110 mm | - | - | ● | - |
SR Suntour Aion, skok 130mm, 15×110mm | ● | - | - | - | |
Fox AWL, skok 130mm, 15×110mm | - | ● | - | ● | |
niemy | Fox Float DPS, 210×50mm | - | ● | ● | ● |
X-Fusion O2 Pro RLX, 210×50 mm | ● | - | - | - | |
hamulce | Shimano XT BR-M8120, 203/203mm | - | - | ● | - |
TRP C2.3 203 / 203mm | ● | ● | - | ● | |
trzon | FLYER ONE CI Mostek, 35 × 40 mm, 8° | ● | ● | ● | ● |
Lenker | FLYER Stop, 780mm, 9°, 25mm | - | - | ● | - |
FLYER Stop, 740mm, 7°, 25mm | ● | ● | - | ● | |
siodło | Sprzedaj Royal Essenza+ | ● | ● | ● | ● |
sztyca | FLYER Regulowana sztyca MT214, 100 mm opuszczana, 34,9 mm | ● | ● | ● | ● |
obręcze | MAVIC eCrossride 1, 30mm | - | ● | ● | ● |
DT Swiss H 552, 30mm | ● | - | - | - | |
piasta przednia | MAVIC eCrossride 1 | - | ● | ● | ● |
Formuła DC-711, 32 godziny | ● | - | - | - | |
piasta tylnego | MAVIC eCrossride 1 | - | ● | ● | ● |
Formuła EHL-52, 32 godz | ● | - | - | - | |
opony | Schwalbe Wicked Will E-50 Brązowy Sidewall 29×2,4 (62-622) | - | - | ● | - |
Schwalbe Johnny Watts E-50 29×2,35 (60-622) | ● | ● | - | ● | |
pedały | VP 527 | ● | ● | ● | ● |
reflektory | Kompatybilny z «MonkeyLink Connect» | - | - | ● | - |
FLYER ONE HL-2, 100 luksów, z automatycznymi światłami do jazdy dziennej LED | ● | ● | - | - | |
Busch & Mueller IQ-XL | - | - | - | ● | |
światła tylne | Kompatybilny z «MonkeyLink Recharge» | - | - | ● | - |
ULOTKA RL-2 | ● | ● | - | - | |
Światło tylne Supernova M99 2 | - | - | - | ● | |
Błotnik | Koło słoneczne 72mm | ● | ● | - | ● |
nóżka | Ursus King Evo XL 40 | ● | ● | ● | ● |
Gepäckträger | FLYER ONE Szyna boczna | ● | ● | - | ● |
zabezpieczenie przed kradzieżą | Abus Bordo 6500 zamek bateryjny i przenośny, system "jeden klucz". | ● | ● | - | ● |
Blokada baterii Abus, system „jeden klucz”. | - | - | ● | - | |
Cena | 8.699 € | 8.999 € | 8.999 € | 10.599 € |
Geometria
Flyer Goroc TR:X ma sportową geometrię. Płaski kąt skrętu wynoszący około 65,5 stopnia zapewnia E-SUV-owi dobrą i stabilną charakterystykę zjazdową. Rower ma długie tylne rurki mierzące 470 mm, dzięki czemu można jechać również pod górę. Uzupełnia to dość stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący około 75 stopni. Rekompensuje to również długi zasięg. 470 mm w rozmiarze ramy L to stosunkowo dużo jak na E-SUV. Wysoki kokpit i krótki mostek zapewniają również, że pozycja siedząca nie jest zbyt rozciągnięta.
Rozmiar | S 155-165 cm | M 165-175 cm | Dł. 175-185 cm | XL 185-195 cm |
---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 412 | 441 | 471 | 511 |
długość górnej rury | 598 | 623 | 647 | 672 |
długość główki ramy | 140 | 150 | 160 | 170 |
długość tylnego trójkąta | 470 | 470 | 470 | 470 |
kąt skrętu | 65 ° | 65,5 ° | 65,5 ° | 65,5 ° |
Kąt siedziska (efektywny) | 75,3 ° | 75,1 ° | 75 ° | 74,9 ° |
Średnia wysokość siedziska | 690 | 750 | 770 | 820 |
kąt siedziska (rzeczywisty) | 71,5 | 71,5 | 71,5 | 71,5 |
spadek suportu | 35 | 35 | 35 | 35 |
wysokość suportu | 344 | 344 | 344 | 344 |
Radstand | 1230 | 1249 | 1273 | 1297 |
wysokość przekroku | 803 | 803 | 803 | 803 |
Stos | 641 | 653 | 662 | 671 |
Dosięgnąć | 430 | 450 | 470 | 490 |
całkowita długość | 2002 | 2021 | 2045 | 2069 |
Pinion E-Drive System - zupełnie nowy motoreduktor w Flyer Goroc TR:X
Silnik
Nowy Pinion MGU 600 ma niesamowite 12% całkowite przełożenie rozłożone na 1.12 biegów. Imponująca wartość, za którą nie nadążają nawet najnowocześniejsze przerzutki; zakres tłumaczeń jest zatem ogromny. Przeliczony na przełożenie 1 do 1, silnik Pinion zapewnia 85 Nm momentu obrotowego i dlatego jest na równi z wieloma popularnymi najlepszymi psami. Ponieważ jednak silnik i skrzynia biegów tworzą jedną całość, moment obrotowy zmienia się naturalnie na różnych biegach. Dla osób starszych i mniej wysportowanych z pewnością pomocna jest możliwość zmiany biegów podczas postoju.
Krótka jazda próbna pokazuje potencjał silnika: trakcja jest ogromna, a zmiana biegów czasami nie jest zauważalna. Głośne trzaskanie łańcuchami na bardziej stromych podjazdach to już przeszłość.
Byliśmy już w stanie poddać silnik Pinion pierwszemu testowi w innym miejscu. Szczegółowe informacje na temat systemu Pinion E-Drive można znaleźć pod następującym linkiem:
Pinion MGU E-Drive System w pierwszym teście: Początek nowej ery e-rowerów?
Test / E-Bike: Dzięki systemowi Pinion E-Drive lub Pinion MGU pojawiła się ekscytująca nowa nazwa w napędach do rowerów elektrycznych. Jako połączenie zmiany biegów i środkowego silnika jest to obecnie unikat na rynku. Klasyczny system zmiany przełożeń jest zatem zbędny, czy to w rowerze miejskim, czy w rowerze E-MTB. Przyjrzeliśmy się uważnie nowemu systemowi […]
Obwód
Kompaktowa, ergonomicznie bardzo dobrze zaprojektowana dźwignia zmiany biegów zapewnia niezwykle szybką i bezpieczną zmianę biegów. Sygnał jest przesyłany elektronicznie, co otwiera drzwi do dalszych funkcji. Możesz użyć funkcji Start.Select, aby zapisać bieg, który jest zawsze ustawiany automatycznie podczas ruszania. Funkcja Pre.Select idzie jeszcze dalej: tutaj można zapisać kadencję. Jeśli przestaniesz pedałować podczas jazdy, system zawsze automatycznie dobierze odpowiedni bieg do aktualnej prędkości. Wchodzenie w pustkę należy już do przeszłości i możemy tu wyraźnie mówić o półautomatycznym systemie zmiany przełożeń!
Nawiasem mówiąc, pod tym linkiem znajdziesz wszystkie e-rowery, które zostały dopuszczone do wprowadzenia na rynek nowego systemu Pinion E-Drive:
Wszystkie rowery elektryczne z Pinion MGU w skrócie: Od rowerów miejskich po enduro E-MTB
Nowości produktowe / E-Bikes: Prezentacją systemu Pinion E-Drive producent z południowych Niemiec wywołał sensację. Połączenie centralnego silnika i zmiany biegów jest nowością na rynku i nadaje się do szerokiej gamy zastosowań. W tym roku modelowym dziewięciu znanych producentów oferuje rowery elektryczne z nowym układem napędowym – mamy przegląd wszystkich. Byki […]
Bateria
System Pinion E-Drive wykorzystuje również system FIT dla akumulatora: akumulator FIT o dużej pojemności 700 Wh zapewnia przyzwoity zasięg. Zdejmowana jest z lewej strony i zabezpieczona zamkiem Abus. Praktyczny jest wskaźnik stanu naładowania za pomocą małego przycisku. Jeśli chcesz jeszcze większego zasięgu, możesz kupić przedłużacz zasięgu z dodatkowymi 535 Wh od FIT.
Dlatego Flyer Goroc TR:X jest wyposażony w bardzo innowacyjny, wygodny system napędowy, który może znacznie ułatwić codzienne życie i wycieczki na dwóch kołach wielu osobom. Niestety jest też haczyk: system jest nieco cięższy niż u konkurencji z przerzutkami - E-SUV waży zatem prawie 30 kg.
Schreibe einen Kommentar