Sciu Juniper to pierwszy i jak dotąd jedyny rower szutrowy młodej marki z Hamburga. Ale jego wszechstronność sprawia, że siostrzane modele są zbędne, a bardzo niska waga jest zaskakująca.
Test Sciu Juniper: Młody dostawca z Hamburga jest obecnie reprezentowany tylko przez dwa modele na rynku, w pełni enduro i rower szutrowy - Sciu Juniper, po angielsku "juniper". Koło jest pomalowane na piękny niebieski petrol, ale pod jednolitym kolorem kryje się rama z różnymi ciekawymi detalami. Z prawie poziomą górną rurą, która jest wcięta w tylnej części, rower wygląda trochę jak przełaj, przy czym kształt, podobnie jak karbowana rura podsiodłowa i niskie, cienkie wsporniki siodełka powinny służyć do tłumienia wstrząsów i wibracje.
Szczupła o schludnym wyglądzie
Rama ma w pełni zintegrowane okablowanie, które biegnie pod mostkiem do główki ramy i wewnętrzny zacisk podsiodłowy, co nadaje jej gładki i uporządkowany wygląd. Pomimo konstrukcji 1×11 zamontowana jest podstawa przedniej przerzutki, którą oczywiście można było odkręcić – jeśli zamówisz ramę od Sciu, masz możliwość zabudowania jej z podwójną zębatką. Prawa dolna rura tylnego trójkąta została nieco obniżona, aby umożliwić większy prześwit na opony, dzięki czemu rower można jeździć na 53-calowych oponach o szerokości 28 mm. Sciu dopuszcza również opony 650B o szerokości do 2.1 cala.
Sciu Juniper: duży prześwit na opony, niewielka waga
To już mówi o solidnych właściwościach terenowych; geometria układu kierowniczego Gravellera jest bardziej „wyścigowa” niż „szlakowa” ze stromym kątem skrętu. Pozycja siedząca jest zwarta i wygodna, dzięki czemu Juniper wydaje się ogólnie bardzo zrównoważony. Właściwości jezdne również są zadowalające, ponieważ z jednej strony rower jest bardzo wygodny i wcale nie twardy, z drugiej strony łączy sterowność z bezpieczną stabilnością na prostej. Nawet szutrowe przejazdy pokonywane z prędkością 50 km/h nie powodują niepokoju w podwoziu; Stabilność i sztywność oceniam na wysoki poziom. Niezwykła w tym kontekście jest wyjątkowo niska waga Junipera: w rozmiarze XL z główką ramy o długości 205 mm waży zaledwie 8,4 kg.
Sciu Juniper: stabilny i wygodny
Rower szutrowy nowicjusza ma również wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o opcje montażu: można zamontować trzy uchwyty na butelki, tylny bagażnik i uchwyty na bagaż na smukłym widelcu, błotniki i torbę na górną rurę, przy czym gwinty do tego ostatniego są zorientowany dość daleko w kierunku środka tuby.
Niska waga i poręczne sterowanie, bezpieczna stabilność kierunkowa i bardzo duży prześwit na opony, liczne opcje montażu: dzięki wszystkim tym cechom Sciu okazuje się niezwykle wszechstronny. Jest to szczególnie praktyczne dla małego producenta, ponieważ oznacza to, że nie ma potrzeby posiadania całej gamy specjalistycznych modeli obejmujących różne obszary zastosowania.
SRAM Force z szeroką gamą kaset
I nawet ze sprzętem można zajść całkiem daleko. 10-biegowa kaseta SRAM Force z 42-1 zębami oferuje dość długie szybkie przełożenie, a także górskie przełożenie 1:25; bardzo lekki zestaw kół Syntace jest wyposażony w aluminiowe felgi, których wewnętrzna szerokość XNUMX mm jest idealnie dopasowana do szerokich opon, a także drobno rastrowany wolnobieg tarczowy.
Biorąc pod uwagę wiele dobrych cech, Sciu Juniper nie jest wcale drogi i kosztuje dobre 4.000 euro. Można jednak zadać sobie pytanie, czy rower nie mógłby być również zrealizowany z elektronicznymi elementami zmiany biegów w tej cenie. Mechaniczny SRAM Force 1 kosztuje teraz mniej więcej tyle samo, co jego wariant AXS. Zakup zestawu ramy zawierającego mostek i sztycę z włókna węglowego za 2.249 euro i zbudowanie własnego roweru to zdecydowanie alternatywa, nawet jeśli jest nieco droższa.
Ciekawostką są warunki gwarancji młodej firmy: Sciu nie tylko oferuje sześcioletnią gwarancję i wymianę powypadkową dla pierwszego nabywcy, ale także wiąże usługi z produktem, a nie z właścicielem. To powinno unowocześnić używane rowery tej marki za kilka lat.
WEB: sciubikes.com
Schreibe einen Kommentar