E-Bike / Test: Rowery turystyczne i trekkingowe często mają nieco duszny i nudny wygląd. Rowery takie jak Orbea Kemen SUV 10 pokazują, że jest zdecydowanie inna droga – z niską wagą, świetnym wyglądem i ogólną koncepcją sportową.
Nie tak dawno Orbea wprowadziła Kemen i Kemen SUV, zupełnie nową platformę e-hardtail, która jest wyposażona w także nowe pochodzenie ma nawet w swoim portfolio nieco sportowego kuzyna. Najważniejszym elementem tych nowych rowerów jest z pewnością ich stylowa rama i niska waga. Kemen SUV to prawdopodobnie najbardziej wszechstronny wariant nowych hardtaili Orbea: z jednej strony wyposażony w opony terenowe i widelec amortyzowany 100 mm, z drugiej strony w pełni nadaje się do codziennego użytku z bagażem bagażnik, specjalne terenowe błotniki i system oświetlenia. Dzięki homologacji na foteliki dziecięce i/lub przyczepki, sprawdzi się również jako rower rodzinny.
Kemen SUV jest napędzany w pełni napędem Shimano EP8 z pełnym momentem obrotowym 85 Nm. Ta z kolei jest zasilana z akumulatora w bardzo wąskiej rurze dolnej. Jego pojemność 540 Wh jest wystarczająca według naszych pomiarów na około 110 km po płaskim i około 1.500 hm w górach - bardzo dobre wartości jak na rower w tej klasie, który powinien być również wystarczająco zaopatrzony na jednodniowe wycieczki. Niestety bateria (jak w przypadku Orbea Rise H) zainstalowany na stałe lub nie można go wyjąć do ładowania. Opcja ładowania w garażu lub w piwnicy na rowery jest zatem prawie obowiązkowa. Z jednej strony szkoda, ale ta integracja baterii sprawia, że smukły wygląd i niska waga 22,8 kg w rozmiarze L są możliwe - najwyższa wartość w tej klasie. Jeśli 540 Wh to dla Ciebie za mało, masz również możliwość zainstalowania przedłużacza zasięgu z dodatkowymi 252 Wh.
Wszystkie informacje na temat SUV-a Orbea Kemen można znaleźć tutaj:
Orbea Kemen i SUV Kemen: Smukły rower na co dzień i na wycieczki z Shimano EP8
Nowości produktowe / E-Bike: Dzięki nowemu Orbea Kemen rynek wzbogaci się o wszechstronny e-rower, który ma imponować jako smukły i lekki rower do codziennego użytku i wycieczek. Napędza go silnik Shimano EP8, który jest wspomagany akumulatorem o pojemności 540 Wh. W wariancie SUV hiszpański producent nadał nowemu kołom dodatkowe [...]
W teście mieliśmy Orbea Kemen SUV 10 - topową wersję nowego roweru turystycznego. Nieco poniżej 4.800 euro, cena jest bardziej w wyższej klasie e-hardtail, co nie powinno być zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę naprawdę ładną i wysokiej jakości ramę oraz wbudowane komponenty. Dotyczy to zarówno widelca Fox AWL, jak i solidnej i trwałej przerzutki Shimano XT Linkglide czy mocnych hamulców Magura. Orbea pomyślała również o regulowanej sztycy - bardzo fajnie!
Ramki do zdjęć | Środkowy bar Kemen |
widelec amortyzowany | Fox 34 Spławik AWL 100 |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | 540 Wh |
niemy | Ohne |
wirniki | Race Face AR 30c |
Opona VR | Połknąć Johnny'ego Wattsa |
Tętno opon | Połknąć Johnny'ego Wattsa |
przerzutka tylna | Shimano XT M8130 Linkglide |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT M8130 Linkglide |
korba | Stopnie Shimano EM600 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Przystanek Magura MT5 E |
tarcze hamulcowe | Magury 180mm |
sztyca | Zakraplacz OC Mountail Control |
siodło | Sprzedam Royal Vivo 1216 |
trzon | OC1 35mm |
Lenker | OC 35mm |
Orbea Kemen SUV 10 w praktyce
Gdy tylko usiądziesz, Kemen SUV imponuje dobrze wyważoną pozycją siedzenia. Biorąc pod uwagę dane dotyczące geometrii sportowej, początkowo byliśmy nieco zaskoczeni, ponieważ siedzisz raczej wyprostowany - ale niewątpliwie jest spora dawka sportowego charakteru. Ogólnie rzecz biorąc, Kemen SUV jest jednym z tych motocykli, które zasługują na nieco niewdzięczny, ale tym bardziej cenny tytuł „dyskretny w pozytywnym sensie”. Jako całość, rower działa idealnie. Biegi zmieniają biegi niezawodnie, hamulce trzymają, kiedy ich potrzebujesz, ale jednocześnie można je bardzo dobrze dozować. Jeśli wybierasz się w teren, opony Johnny Watts, widelec Fox i regulowana sztyca pomogą Ci pewnie i bezpiecznie utrzymać się na siodełku. Świetnie!
Jeśli chodzi o napęd, EP8 przekonuje swoimi typowymi cechami, które polegają przede wszystkim na dynamice i żwawości. Koncepcja obsługi, składająca się z czytelnego, kolorowego wyświetlacza i intuicyjnej jednostki obsługi, jest również świetną zabawą. Fakt, że nie jest to jeden z najcichszych dysków i że musi trochę ustąpić, jeśli chodzi o osiągi na szczycie w porównaniu z CX, Brose i Co., powinien odgrywać decydującą rolę tylko dla nielicznych kierowców.
Części dodatkowe są nie mniej przekonujące: oświetlenie Lezyne jest ładne i jasne, reflektor doskonale uzupełnia zintegrowane z ramą światła do jazdy dziennej. Bagażnik jest wyposażony w mocowania QL 3.1, które oczywiście można również odkręcić i może obciążyć do 27 kg. Błotniki są wyraźnym wskazaniem obszaru zastosowania: Ze względu na swoje wymiary - tj. raczej krótkie i szerokie - trochę gorzej chronią przed wodą pryskającą z ziemi, ale za to lepiej spisują się w terenie, nie nie grzechotać i nigdy nie przeszkadzać podczas jazdy.
Schreibe einen Kommentar