Test: terenowy i codzienny rower w jednym? W dziedzinie rowerów elektrycznych jest coś takiego - E-SUV można to nazwać, a bliższe spojrzenie na Bulls Iconic Evo TR 1 pokazuje, do czego jest potrzebny i co potrafi. wygodny rower dowodzi, że wszechstronny rower jest dokładnie tym, czego potrzebuje dziś wielu rowerzystów.
Około 20 lat temu rowery do codziennego użytku z pełnym zawieszeniem były bardzo popularne. Nawet w niższych przedziałach cenowych istniały rowery typu step-through z czasami bardzo prostym tylnym zawieszeniem i chwiejnymi widelcami, które obiecywały duży komfort, ale szybko się zużywały. I tak szybko rozprzestrzeniło się rozczarowanie i producenci wycofali się, z wyjątkiem jednego lub dwóch dostawców wysokiej jakości. I tak pełne zawieszenie było przez wiele lat zarezerwowane dla rowerów górskich.
Powrót codzienności w pełni
Ale w pewnym momencie rower górski pożyczył silnik elektryczny z roweru codziennego i odniósł z nim duży sukces, aw zamian dał pełne zawieszenie rowerowi trekkingowemu, miejskiemu i turystycznemu. W międzyczasie wiele się zmieniło: w przypadku rowerów zelektryfikowanych poziom cen rowerów sportowych i codziennych doszedł do zbliżenia, by nie powiedzieć wyrównania; To, co dzisiaj może kosztować solidny rower e-trekkingowy, zostałoby wydane na maszynę wyścigową lub MTB lata temu. Ponadto motoryzacja umożliwia zwykłym rowerzystom noszenie ze sobą dodatkowego ciężaru dla wygody, podczas gdy w przypadku rowerów niezmotoryzowanych targowano się o każdy kilogram. Ponadto zmieniły się nawyki użytkowania i wielu rowerzystów chce używać swoich e-rowerów zarówno w życiu codziennym, jak iw czasie wolnym - i to nie tylko na gładkim asfalcie. I tak powstał nowy typ e-roweru, który potocznie nazywany jest „E-SUV”: dużo wiosennych podróży, w połączeniu z pełnym wyposażeniem odpowiednim do codziennego użytku.
Duży komfort dzięki zawieszeniu pneumatycznemu
Bulls stanowi dobry przykład tego typu motocykla z Iconic Evo TR 1. W Bulls „Iconic” oznacza E-SUV, a „TR” wersję z pełnym zawieszeniem. To rower, który ma wszystko: rama oferuje 120 mm skoku z przodu iz tyłu, a zawieszenie pneumatyczne zapewnia również czułą reakcję i optymalną regulację - zawieszenie pneumatyczne można bardzo dobrze dostosować do wagi rowerzysty i osobistych wymagań.
Ale kto, jeśli nie rowerzysta górski, potrzebuje tak dużo podróży? Po prostu: biorąc pod uwagę duże rezerwy, zawieszenie można ustawić tak, aby było wyjątkowo wygodne bez ryzyka, że spadnie do dna przy ostrych uderzeniach - tak jak szeroka opona rowerowa daje znacznie większe pole manewru pod względem ciśnienia powietrza niż wąska , który szybko ulega uszkodzeniu, jeśli ciśnienie jest zbyt niskie.
Ale czy nie można po prostu osiągnąć niezbędnego komfortu dzięki bardzo szerokim oponom? Niestety jest to możliwe tylko w wąskich granicach: z jednej strony opona bardzo się wygina przy niskim ciśnieniu i szybko się zużywa, zwłaszcza przy dużym obciążeniu, takim jak na rowerze elektrycznym. Z drugiej strony opony stają się gąbczaste przy niskim ciśnieniu; Ponadto nie można kontrolować prędkości kompresji i odbicia - silne uderzenia powodują efekt odbijającej się piłki. Tak więc pełne zawieszenie to ostatecznie srebrna kula, jeśli chodzi o zapewnienie dynamiki jazdy i przyczepności na motocyklach sportowych oraz wysokiego poziomu komfortu na rowerach codziennego użytku.
I tak wracamy do Bulls Iconic Evo. Wysoki poziom komfortu roweru widać już na pierwszy rzut oka. Sama pozycja siedzenia mówi sama za siebie: tam, gdzie wyprostowana postawa na nieresorowanym rowerze szybko prowadzi do bolesnych wstrząsów na plecach, tutaj nic nie dociera do kierowcy. Jednocześnie dobry przegląd sytuacji na drodze wraz ze stabilnym zachowaniem układu kierowniczego zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa w życiu codziennym i na wycieczkach. W obu przypadkach solidny, elegancko dopasowany bagażnik przenosi bagaż; prawdziwym plusem bezpieczeństwa jest niezwykle jasne przednie światło o natężeniu 100 luksów.
Oczywiście Iconic jest również potężnie zmotoryzowany – jego geny MTB znów dają o sobie znać. Bulls traktuje to jako najmocniejszy napęd firmy Bosch, Performance CX, zasilany zintegrowanym akumulatorem o pojemności 400, 500 lub 625 watogodzin. Dziesięciobiegowa skrzynia biegów i szerokie 27,5-calowe koła są bardzo praktyczne zarówno w mieście, jak i na wycieczkach. I wreszcie, w Bulls jest szczegół, który sprawia, że E-Fully jest w pełni praktyczny w codziennym użytkowaniu: ponieważ suport jest znacznie wyższy w rowerze z pełnym zawieszeniem, w Iconic zamontowano opuszczaną sztycę podsiodłową. Rowerzyści górscy wykorzystują to do obniżenia środka ciężkości podczas szybkich zjazdów; Z drugiej strony motocykliści turystyczni ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Pokazuje to po raz kolejny, jak nowoczesna technologia rowerowa może znaleźć zastosowanie w zupełnie innych obszarach.
Co więc może zrobić E-SUV firmy Bulls? Jeśli założymy, że większość rowerów górskich - z silnikiem lub bez - jest używana bardziej do wycieczek po wiejskich drogach i leśnych drogach, jasne jest, jak daleko można zajechać na w pełni wyposażonym rowerze. Osiąga swoje granice tylko wtedy, gdy opony uniwersalne nie mają już wystarczającej przyczepności lub gdzie brud i zanieczyszczenia grożą otarciem między oponami a błotnikiem - tj. w dość wymagającym terenie. Na śliskich drogach w pełni jest tak samo szybki i poręczny jak każdy inny rower elektryczny - oczywiście, ponieważ limit jest zwykle ustawiany, gdy wspomaganie napędu kończy się przy 25 km/h. Z drugiej strony dynamika jazdy Bulla jest zauważalnie wyższa niż w przypadku motocykla bez lub tylko z przednim zawieszeniem. Podwozie po prostu wygładza dziury i krawężniki, co oznacza, że w wielu sytuacjach na drodze po prostu jeździ się płynniej i nie trzeba tak bardzo uważać na wyboje. Dodatkowa masa zawieszenia nie jest natomiast odczuwalna podczas jazdy - zapewnia to silnik Bosch o wysokim momencie obrotowym. Oczywiście niekoniecznie chcesz znosić Iconic do piwnicy. Ale tak jest w przypadku wielu e-rowerów i nie powinno to przeszkadzać w bliższym przyjrzeniu się e-SUV-owi. Tym bardziej, że Iconic – przynajmniej z najmniejszą baterią – nie kosztuje nawet dużo więcej niż konwencjonalny rower e-trekkingowy.
Schreibe einen Kommentar