Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych.
W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa kraju, ale wszystkie modele tchną duchem przygody w dzikich, nietkniętych krajobrazach. Specjalnością Rondo jest duża różnorodność materiałów: Ruut jest dostępny ze stali, tytanu, aluminium i karbonu. Ponadto flagowy model z gamy modeli jest teraz dostępny w szczególnie sportowej wersji - Ruut X.
Charakterystyczne kształty i geometria Vario
Karbonowa rama ma bardzo charakterystyczny kształt; Przede wszystkim przyciąga wzrok przejście od górnej rury do tylnej rury przed rurą podsiodłową. Mają one ostre załamanie nad hakiem, a rura podsiodłowa jest karbowana; wszystko razem powinno zapewnić komfort dający flex. Specjalnością Rondo są obrotowe wkładki TwinTip w hakach: Obniżają przód o 13 mm, co powoduje subtelną zmianę geometrii. Z krótką główką ramy i długą górną rurą, Rondo Ruut X i tak ma dość sportowy krój; nawet jeśli na rowerze testowym zamontowany jest krótki mostek 90 mm, siedzisz dość rozciągnięty. Jeśli oś jest umieszczona na górze, geometria jest jeszcze bardziej wyścigowa. Zasięg jest nieco większy, stos o kilka milimetrów krótszy; Kąty skrętu i siedzenia są o pół stopnia bardziej strome.
Maksymalna moc
Konwersja jest łatwa, ale zajmuje trochę czasu, ponieważ adapter zacisku hamulcowego również musi zostać przerobiony - więc jest mało prawdopodobne, aby zmienić geometrię na szlaku. Warto jednak przeprowadzić konwersję w domu przed wyjazdem: Ruut jest już niezwykle zwinny z osią umieszczoną poniżej, ale w pozycji „Hi” ostatecznie mutuje w pierwszorzędny pocisk CX. Wysoka sztywność ramy zapewnia znakomity napęd, fantastycznie poręczna geometria układu kierowniczego umożliwia precyzyjne manewry przy każdej prędkości.
Rondo można dowolnie ustawiać pod kątem, chociaż nigdy nie ma tendencji do nadsterowności; Nawet na śliskim podłożu nie ma niepewności, biorąc pod uwagę pełny nacisk na przednie koło. Lekkie aluminiowe koła i opony Schwalbe Cross o nominalnej szerokości 35 mm (i rzeczywistej 33 mm) pasują do charakteru Ruut X. Zamontowane bezdętkowo i napędzane niskim ciśnieniem powietrza, zapewniają płynną jazdę i przyczepność oraz mają zauważalnie mniejszy wpływ na zachowanie kierownicy niż szerokie opony szutrowe.
Ramki do zdjęć | Rondo Ruut Carbon |
widelec amortyzowany | Rondo TwinTip Carbon 2.0 |
wirniki | Rondo x Hunt Prosty ciąg |
opona | Schwalbe X-One Allround TLE |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX600/812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX600/812 |
korba | Shimano GRX RX800 42T |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX RX400 |
sztyca | rondo |
siodło | Tkanina Scoop Flat |
trzon | rondo |
Lenker | Easton EC70 Aero |
Pomimo wąskich opon, Ruut X jest niezwykle wygodny; niezwykły kształt ramy i sztyca z włókna węglowego wydają się opłacać. Prosto ukształtowane siodło Fabric ponownie przekonuje, z całkowicie gładkim spodem, który jest łatwy do czyszczenia po przełajowaniu. Pomimo całego swojego sportowego charakteru, Ruut X jest zdecydowanie dostosowany do długich i trudnych dystansów. Przy 45 mm dla 28-calowych kół i 57 mm dla 650B prześwit na opony jest bardzo duży; Na widelec można zamontować błotniki oraz bagażniki. Cechą szczególną jest śruba blokująca na tylnej osi przelotowej, którą należy wykręcić przed poluzowaniem osi. Ruut X jest wyposażony w najlepiej działającą mieszankę GRX z dźwignią 600, przerzutką tylną 812 i hamulcami 400; Tarcza 42 i kaseta 11-36 od Sunrace dają duży zakres przełożeń z tendencją do długich stopni. Plusem jest to, że karbonowa kierownica Easton ma płaską górę.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Orbea Terra M20: „Droga Plus” dla szybkich kierowców
Test: Rower szutrowy od baskijskiego dostawcy przemawia do sportowej natury: Ci, którzy przestawią się z rowerów wyścigowych, od razu poczują się komfortowo na Orbea Terra M20 i będą cieszyć się wysokiej jakości wykończeniem. Hiszpański lub baskijski producent nie jest jedynym producentem rowerów, który został założony jako rusznikarz, a później rozszerzył się na […]
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Test Liv Devote Advanced Gravelbike: geometria dla Ciebie!
Test: dzięki zoptymalizowanej geometrii siodełka Liv jest przeznaczony specjalnie dla kobiet uprawiających sport - aw segmencie Gravel doskonale wyposażony Liv Devote jest doskonałym przykładem tego, jak dobrze to działa. Marka Liv została założona w 2008 roku przez Bonnie Tu, która przez dziesięciolecia była częścią najwyższego kierownictwa firmy Giant, a obecnie jest dyrektorem generalnym największego na świecie producenta rowerów. Do […]
Schreibe einen Kommentar