Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób.
Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznych lub staromodnych materiałach, ale oczywiście istnieje inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka tytanowej kuźni Falkenjagd, produkuje najnowocześniejsze ramy stalowe ze wszystkimi obecnymi montażami standardy. Wewnętrzne linki i osie przelotowe, obudowa suportu PressFit i gniazda hamulca Flatmount również zdobią 991 Gravel, który różni się od stalowych ram wielu innych producentów pod jednym ważnym względem: jest również wykonany ze stali nierdzewnej, dzięki czemu malowanie jest niepotrzebne, a możliwy niepowtarzalny wygląd.
Rama jest uzupełniona tytanowym widelcem, dzięki czemu oba materiały można rozpoznać tylko po spawach, a także powiedzieć coś o filozofii, która za nimi stoi. Ponieważ ekipa Falkenjagd chciała wykorzystać Rennstahl do stworzenia bardziej przystępnych cenowo wariantów swoich szlachetnych ram tytanowych – nieco cięższych, ale bardzo zbliżonych pod względem charakteru, wyglądu i właściwości jezdnych.
Ściśle spokrewniony z tytanowym kołem
Biorąc to pod uwagę, staje się jasne, że 991 Gravel jest dość blisko spokrewniony z rowerem szutrowym Falkenjagd. Zwłaszcza na ramie głównej rury modelu stalowego są mniejsze; Jeśli chodzi o opcje montażu, Rennstahl jest również ściśle wzorowany na klasycznych rowerach turystycznych, może być wyposażony w tylny bagażnik, błotniki i lowrider na widelcu, a nawet w boczną stopkę.
Smukły rower z wygrawerowanym laserowo napisem jest atrakcyjny wizualnie, zwłaszcza że materiał wyraźnie pokazuje wszystkie komponenty, takie jak frezowane mocowania osi szybkozamykaczy, spawane ramy wlotów przewodów lub stalową płytkę między tylnym trójkątem a obudowy suportu i zapewnia prześwit na opony. 40 Schwalbe ma dużo miejsca dookoła i można również zamontować opony 50B o szerokości 650 mm.
Ramki do zdjęć | Stal nierdzewna Rennstahl |
widelec amortyzowany | Sokolniczy Tytan |
wirniki | Dostrój King/Kong |
opona | Schwalbe G-One Allround |
przerzutka tylna | Rekord Campagnolo |
dźwignia zmiany biegów | Rekord Campagnolo |
korba | Campagnolo Rekord 50/34T |
przerzutka | Rekord Campagnolo |
Hamulec | Rekord Campagnolo |
sztyca | Melodia |
siodło | Dostrój Comm-Vor |
trzon | Sokolniczy Tytan |
Lenker | Syntace Racelite |
Rennstahl i Falkenjagd są również podobne pod względem geometrii, przy czym ten pierwszy ma nieco dłuższą główkę ramy i nieco bardziej stromy kąt skrętu. W praktyce nie jest to szczególnie zauważalne, zwłaszcza że 991 Gravel, podobnie jak jego tytanowy kuzyn, jest równie płynny, co poręczny i przemawia do zrównoważonej pozycji siedzącej. Dzięki 30-milimetrowej przekładce pod mostkiem siedzisz bardziej wyprostowany na wyścigowej stali; sportowcy mogliby sobie życzyć nieco większego ciężaru na przednim kole. Oczywiście, ważąca prawie dziesięć kilogramów stal wyścigowa nie jest do końca lekka, ale jest bardzo zwinna i żywa.
Wysoka jakość wykonania
Ukończenie modelu testowego opiera się bardziej na rowerze wyścigowym niż na rowerze szutrowym z Campagnolo Super Record, którego przełożenia 2×12 są dość długie - 50/34 zęby z przodu i kaseta 11-29 z tyłu . Płaskie elementy karbonowe zachwycają nie tylko wizualnie; Od razu rzuca się w oczy możliwość zmiany pięciu biegów na wyższy, a hamulce mocno gryzą, ale są niezwykle łatwe w sterowaniu. Nieco bardziej oczywista byłaby konstrukcja z Campagnolo Ekar, którą Rennstahl oferuje za 500 euro mniej. Grupę uzupełnia dość lekki zestaw kół Tune, którego Schwalbe G-One Allround po raz kolejny wypełnia lukę między rowerem wyścigowym a rowerem szutrowym; Tune wnosi również super lekkie, ale dość wygodne siodło.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja Scott Addict Gravel 10: Rower typu dropbar na każdą okazję
Test Scott Addict Gravel 10: rama crossowa plus grupa komponentów rowerów wyścigowych daje rower szutrowy? W przypadku Scott Addict Gravel 10 ta kalkulacja działa. Topowy rower szutrowy szwajcarskiej marki jest szybki i łatwy w prowadzeniu, a także zdolny do jazdy w terenie, o czym mogą marzyć szosowcy. Jako innowacyjna marka sportowa Scott w naturalny sposób koncentruje się na nowych trendach w branży rowerowej. Gravel obejmuje portfolio […]
Rower szutrowy Storck Grix Pro w teście: Rower sportowy w okazyjnej cenie
Test: Dzięki Storck Grix, Hessians mają w swoim asortymencie od dawna ulubieńca Gravel, który jest teraz dostępny również z odpowiednią grupą Shimano. Ogromny prześwit na opony i sportowa pozycja siedząca charakteryzują motocykl. Storck Grix można było już podziwiać na dużych targach rowerowych dwa lata temu – w takim samym malowaniu jak firma z Idstein [...]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Schreibe einen Kommentar