Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób.
Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznych lub staromodnych materiałach, ale oczywiście istnieje inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka tytanowej kuźni Falkenjagd, produkuje najnowocześniejsze ramy stalowe ze wszystkimi obecnymi montażami standardy. Wewnętrzne linki i osie przelotowe, obudowa suportu PressFit i gniazda hamulca Flatmount również zdobią 991 Gravel, który różni się od stalowych ram wielu innych producentów pod jednym ważnym względem: jest również wykonany ze stali nierdzewnej, dzięki czemu malowanie jest niepotrzebne, a możliwy niepowtarzalny wygląd.
Rama jest uzupełniona tytanowym widelcem, dzięki czemu oba materiały można rozpoznać tylko po spawach, a także powiedzieć coś o filozofii, która za nimi stoi. Ponieważ ekipa Falkenjagd chciała wykorzystać Rennstahl do stworzenia bardziej przystępnych cenowo wariantów swoich szlachetnych ram tytanowych – nieco cięższych, ale bardzo zbliżonych pod względem charakteru, wyglądu i właściwości jezdnych.
Ściśle spokrewniony z tytanowym kołem
Biorąc to pod uwagę, staje się jasne, że 991 Gravel jest dość blisko spokrewniony z rowerem szutrowym Falkenjagd. Zwłaszcza na ramie głównej rury modelu stalowego są mniejsze; Jeśli chodzi o opcje montażu, Rennstahl jest również ściśle wzorowany na klasycznych rowerach turystycznych, może być wyposażony w tylny bagażnik, błotniki i lowrider na widelcu, a nawet w boczną stopkę.
Smukły rower z wygrawerowanym laserowo napisem jest atrakcyjny wizualnie, zwłaszcza że materiał wyraźnie pokazuje wszystkie komponenty, takie jak frezowane mocowania osi szybkozamykaczy, spawane ramy wlotów przewodów lub stalową płytkę między tylnym trójkątem a obudowy suportu i zapewnia prześwit na opony. 40 Schwalbe ma dużo miejsca dookoła i można również zamontować opony 50B o szerokości 650 mm.
Ramki do zdjęć | Stal nierdzewna Rennstahl |
widelec amortyzowany | Sokolniczy Tytan |
wirniki | Dostrój King/Kong |
opona | Schwalbe G-One Allround |
przerzutka tylna | Rekord Campagnolo |
dźwignia zmiany biegów | Rekord Campagnolo |
korba | Campagnolo Rekord 50/34T |
przerzutka | Rekord Campagnolo |
Hamulec | Rekord Campagnolo |
sztyca | Melodia |
siodło | Dostrój Comm-Vor |
trzon | Sokolniczy Tytan |
Lenker | Syntace Racelite |
Rennstahl i Falkenjagd są również podobne pod względem geometrii, przy czym ten pierwszy ma nieco dłuższą główkę ramy i nieco bardziej stromy kąt skrętu. W praktyce nie jest to szczególnie zauważalne, zwłaszcza że 991 Gravel, podobnie jak jego tytanowy kuzyn, jest równie płynny, co poręczny i przemawia do zrównoważonej pozycji siedzącej. Dzięki 30-milimetrowej przekładce pod mostkiem siedzisz bardziej wyprostowany na wyścigowej stali; sportowcy mogliby sobie życzyć nieco większego ciężaru na przednim kole. Oczywiście, ważąca prawie dziesięć kilogramów stal wyścigowa nie jest do końca lekka, ale jest bardzo zwinna i żywa.
Wysoka jakość wykonania
Ukończenie modelu testowego opiera się bardziej na rowerze wyścigowym niż na rowerze szutrowym z Campagnolo Super Record, którego przełożenia 2×12 są dość długie - 50/34 zęby z przodu i kaseta 11-29 z tyłu . Płaskie elementy karbonowe zachwycają nie tylko wizualnie; Od razu rzuca się w oczy możliwość zmiany pięciu biegów na wyższy, a hamulce mocno gryzą, ale są niezwykle łatwe w sterowaniu. Nieco bardziej oczywista byłaby konstrukcja z Campagnolo Ekar, którą Rennstahl oferuje za 500 euro mniej. Grupę uzupełnia dość lekki zestaw kół Tune, którego Schwalbe G-One Allround po raz kolejny wypełnia lukę między rowerem wyścigowym a rowerem szutrowym; Tune wnosi również super lekkie, ale dość wygodne siodło.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego KTM X-Strada 720: Żwir niezależnie!
Test KTM X-Strada 720: wyróżnia się i jest wyjątkowy, dobrze się prowadzi i nie kosztuje fortuny – KTM X-Strada 720 powinien zainspirować wielu fanów Gravel. I nawet jeśli w teście wykazywał tu i ówdzie słabe punkty, pozostawił bardzo przyjemne ogólne wrażenie. Rower wyścigowy, rower górski, E-MTB – jeśli chodzi o rowery sportowe, […]
Test roweru szutrowego Merida Silex 7000: Poręczny, lekki sportowiec turystyczny
Test: Merida Silex 7000 cieszy się niską wagą i niską ceną. Pod względem charakteru wydaje się bardziej dopasowany do zastosowań turystycznych, tym bardziej, że producent oferuje również zestaw toreb - ale nie jest to niesportowe. Rowery szutrowe są również coraz popularniejsze w Meridzie. Istnieje w sumie siedem wariantów modeli Silex; imponująca niegdyś flota przełajowa […]
Rower szutrowy Rondo Ruut X w teście: Rower szutrowy w wersji cross
Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych. W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa […]
Schreibe einen Kommentar