Test: Z paskiem Qwic Premium i MN7+ przetestowaliśmy nowoczesny e-rower miejski, który oprócz łatwego w utrzymaniu napędu pasowego ma również wyjątkowo cichy i mocny silnik. Cały pakiet przekonuje atrakcyjną ceną.
Holenderski producent Qwic obecny jest na rynku rowerowym już od 15 lat. W międzyczasie firma całkowicie poświęciła się e-rowerom: w tym sezonie startuje ponad 20 różnych modeli - większość z nich w mieście i na obszarach miejskich. Dotyczy to również naszego roweru testowego, pasa Qwic Premium i MN7+. Za cenę ok. 3.500 euro (w zależności od wybranego rozmiaru akumulatora) jest oferowany z atrakcyjnym pakietem: oprócz mocnego silnika umieszczonego centralnie, akumulator jest w pełni zintegrowany z ramą i wysokiej jakości komponentami w tym trwały napęd paskowy.
Jeśli chodzi o silnik, Qwic idzie własną drogą i ufa Bafangowi, znanemu producentowi, który nie jest zbyt znany w tym kraju. Jednak wbudowany centralnie umieszczony silnik M420 ma imponujące kluczowe dane: w szczególności ze swoim momentem obrotowym 80 Nm plasuje się w lidze z najmocniejszymi napędami firm Bosch, Shimano i Co. Współpracuje z akumulatorem 400 Wh lub akumulator 540 Wh - oba można znaleźć w ramie. Łatwo go wyjąć od góry - nie musisz się więc martwić, że akumulator przypadkowo spadnie na ziemię po wyjęciu go z ramy. Duży kolorowy wyświetlacz, który jest zamontowany na środku kierownicy i dostarcza wszelkiego rodzaju informacji, jest również bardzo przyjemny; tylko w bezpośrednim świetle słonecznym czytelność pozostawia trochę do życzenia. Sama operacja odbywa się za pomocą łatwo dostępnej jednostki sterującej po lewej stronie kierownicy. Oprócz poziomów wsparcia można również przełączać różne informacje na wyświetlaczu; wspomaganie pchania, a także można włączyć oświetlenie.
Niewymagający konserwacji napęd paskowy
Jedną z głównych atrakcji tego wizualnie eleganckiego, ale zdecydowanie przyciągającego wzrok e-roweru jest napęd paskowy. Karbonowy pasek Gates zastępuje tradycyjny łańcuch. To nie tylko obiecuje wielokrotność przebiegu, ale jest również praktycznie bezobsługowe podczas pracy: nie wymaga smarowania i wymaga jedynie rzadkiego czyszczenia. Ponieważ nie używa się oleju, nie musisz się martwić o brudny pasek - dla pewności Qwic instaluje nawet niewielką ochronę. Kciuki w górę! Właściwa zmiana biegów odbywa się za pomocą wypróbowanej i przetestowanej piasty Shimano Nexus 7, która z zakresem ponad 300% jest dobrze uzbrojona do użytku w obszarach miejskich.
Opony Schwalbe Road Cruiser nadają motocyklowi subtelny styl retro dzięki beżowym ścianom bocznym. Jak na współczesne warunki, opony są dość wąskie - aby nie zaniedbywać komfortu, MN7+ Belt ma nie tylko przedni widelec z amortyzacją pneumatyczną, ale także amortyzowaną sztycę.
Przekonujący również w szczegółach
Oczywiście roweru elektrycznego takiego jak Qwic MN7+ Belt nie należy lekceważyć w codziennym użytkowaniu. W związku z tym znajdziesz wysokiej jakości system oświetlenia niemieckiego producenta Busch & Müller, solidne metalowe błotniki i bagażnik z zaciskiem sprężynowym. Na szczególną pochwałę zasługuje również doskonała podstawka boczna, dzięki której rower stoi niezawodnie nawet na złym i nierównym podłożu.
Kiedy siadasz, pierwszą rzeczą, którą lubisz, jest bardzo wygodna pozycja siedzenia. Tutaj rower jest bardzo klasyczny - wyprostowany, zrelaksowany i zmienny dzięki regulowanemu mostkowi. Kierownica, która jest odchylona do tyłu, i grubo wyściełane siodełko również pasują do tego. To, czego w ogóle nie zauważasz na pierwszych kilku metrach, to silnik; i to jest rozumiane tylko w pozytywny sposób. Na tle konkurencji zaskakuje nas przede wszystkim wolumen. Nawet przy najwyższym poziomie podparcia w obszarze suportu słychać tylko przyjemnie cichy szum. Bafang M420 radzi sobie również dobrze, jeśli chodzi o wsparcie i zapewnia więcej niż wystarczającą moc do codziennego życia w mieście. Jedyny mały punkt krytyki: podczas zmiany biegów silnik zmniejsza moc, aby chronić przekładnię piasty zmiany biegów Nexus. Ta „przerwa na wsparcie” okazuje się być trochę za długa jak na nasz gust.
Ogólne wrażenie potwierdza sufiks nazwy „Premium”: na przykład duży, stylowy kolorowy wyświetlacz i wysokiej jakości błotniki, które nie stukają nawet na kiepskiej nawierzchni. Skoro o tym mowa – widelec i wspornik sprężyny radzą sobie z najtrudniejszymi nierównościami, chociaż na długich brukowanych ulicach może być trochę niewygodnie.
Schreibe einen Kommentar