Test: dzięki zoptymalizowanej geometrii siodełka, Liv jest przeznaczony specjalnie dla kobiet uprawiających sport - aw segmencie Gravel najlepiej wyposażony Liv Devote jest doskonałym przykładem tego, jak dobrze to działa.
Marka Liv została założona w 2008 roku przez Bonnie Tu, która przez dziesięciolecia była częścią najwyższego kierownictwa firmy Giant, a obecnie jest dyrektorem generalnym największego na świecie producenta rowerów. Tu zbudował Liv w celu wypełnienia niedoboru odzieży, komponentów i rowerów specjalnie dla kobiet i robił to bardzo konsekwentnie: Do dziś obowiązuje zasada „przez kobiety dla kobiet”, a zespół programistów, inżynierów i projektantów czysta kobiecość.
Wizualnie Devote Advanced trudno odróżnić od gigantycznego odpowiednika Revolt Advanced: kolor i język projektowania są takie same, technologia obu Gravellerów jest identyczna. To również ważna cecha Liv: damski rower nie jest tanim, okrojonym wariantem, ale równorzędnym pod każdym względem i dotyczy to całej gamy modeli z nielicznymi wyjątkami.
Pochyłe i piękne kształty
Giant po raz pierwszy wprowadził pochyły kształt ramy do branży rowerów szosowych, a tę cechę można znaleźć w rowerach szutrowych obu marek. Mały trójkąt ramy i niskie wsporniki siodełka sprawiają, że Devote wydaje się bardziej kompaktowy niż jest w rzeczywistości - w rozmiarze ramy M główka ramy ma co najmniej 155 mm długości. Karbonowa rama cieszy płynnymi przejściami rur i oczywiście całkowicie wewnętrznie poprowadzonymi kablami i przewodami; na uwagę zasługują duże plastikowe ochraniacze pod dolną rurą i na łańcuszku oraz zgrabne dystanse, które nieco nieestetycznie montujemy nad mostkiem. Rower można wyposażyć w trzy koszyki na bidon, błotniki i małą torbę na górną rurę; Opony powinny mieć maksymalnie 45 mm szerokości.
Ramki do zdjęć | Węgiel ADV |
widelec amortyzowany | Zaawansowany pełny węgiel |
wirniki | Gigantyczny dysk P-X2 |
opona | Gigantyczny przekrój AT 1 |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX812/600 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX812/600 |
korba | Praktyka Alba 48/32 Z. |
przerzutka | Shimano GRX |
Hamulec | Shimano GRX400 |
sztyca | Gigantyczny D-Fuse Alu/Carbon |
siodło | Podejście Liv |
trzon | Gigantyczny kontakt |
Lenker | Gigantyczny D-Fuse XR |
Za 2.500 euro Devote jest wyceniony dość tanio jak na rower z włókna węglowego i nie poczyniono żadnych zauważalnych oszczędności: Shimano GRX jest mieszanką RX-810/812 (przerzutka przednia, przerzutka tylna), RX-600 (dźwignie) i RX-400 (hamulce). ), który działa dobrze dookoła; Do tego dochodzi solidna praktyczna korba, a także niezbyt ciężkie koła Giant, które są już bezdętkowe. 40 Giant Crosscut mają nieco grubszy profil i dobrze nadają się na szutr, a dodatkowo zamontowano słupek z włókna węglowego, który zapewnia solidny komfort z tyłu.
To stos, głupcze!
Ale dlaczego Devote jest teraz rowerem damskim? Różnice tkwią w geometrii siedziska, która w modelach Liv jest nieco bardziej zwarta. W porównaniu do stosu (wysokość) zasięg (długość ramy) jest zawsze trochę mniejszy i wynosi około 10 do 15 mm. Dodatkowo występuje trzpień, który jest w każdym przypadku krótszy o 10 mm. Ponadto kierownice w rowerach damskich są nieco węższe. W innych modelach, takich jak aerodynamiczny rower szosowy Liv Enviliv, różnice w geometrii w stosunku do odpowiedniego roweru dla mężczyzn (tutaj Giant Propel) są jeszcze mniejsze. Rowery damskie są również dostępne w rozmiarze ramy XS, rowery męskie w rozmiarze XL.
Geometria siedzenia Devote jest bardzo harmonijna i towarzyszy jej ta sama charakterystyka jazdy. Rower nie jest super lekki, ale jest sztywny i zwinny, można nim szybko rozpędzić i sterować lekką ręką. Nawiasem mówiąc, także przez mężczyzn, którzy lubią nieco bardziej kompaktową geometrię...
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Spójrz na test 765 Gravel RS: Rower terenowy dla szosowców
Look nie tylko zasługuje na zaszczyt wynalezienia zatrzaskowego pedału, a dekady wcześniej pierwsze nowoczesne wiązania narciarskie. Francuska firma ma na swoim koncie również pierwsze zwycięstwo w Tour de France na ramie z włókna węglowego – w 1986 roku – i jest ściśle związana z tematem kolarstwa szosowego. Inżynierowie z Nevers próbowali również swoich sił w kolarstwie górskim, ale tylko pedały zatrzaskowe kompatybilne z SPD […]
Test Liv Devote Advanced Gravelbike: geometria dla Ciebie!
Test: dzięki zoptymalizowanej geometrii siodełka Liv jest przeznaczony specjalnie dla kobiet uprawiających sport - aw segmencie Gravel doskonale wyposażony Liv Devote jest doskonałym przykładem tego, jak dobrze to działa. Marka Liv została założona w 2008 roku przez Bonnie Tu, która przez dziesięciolecia była częścią najwyższego kierownictwa firmy Giant, a obecnie jest dyrektorem generalnym największego na świecie producenta rowerów. Do […]
Recenzja Rose Backroad GRX RX810 Di2: Gravel tourer z wyścigowymi genami
Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny. Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to tylko podczas pedałowania, ale wygląd […]
Schreibe einen Kommentar