Test: Pierwszy Gravelbike firmy Focus od razu przekonuje. Szczególnie cieszy dobrze wykonana rama od specjalisty od bikepackingu.
Off-road na rowerze wyścigowym? To jest punkt wyjścia marki Focus, którą kiedyś założył mistrz świata w kolarstwie przełajowym Mike Kluge i przez lata była obecna głównie w sporcie crossowym. W międzyczasie Focus zaangażował się również w boom na e-rowery i produkuje atrakcyjne e-rowery górskie; Z drugiej strony legendarne rowery crossowe z serii Mares nie są już rozwijane - być może dlatego, że zostały w dużej mierze udoskonalone. Ale przyjaciele wyścigowych kierownic bynajmniej nie są w Focusie z pustymi rękami: Wraz z Atlasem marka ostatnio – wreszcie – zaprezentowała ciekawy model Gravel.
Wiele punktów mocowania
Różnice w stosunku do Crossera są więc również duże: w Atlasie od razu rzuca się w oczy wyraźnie opadająca górna rura, niskie wsporniki siodełka i masywny widelec z trzema charakterystycznymi otworami na systemy nośne - oznacza to, że trzy kilogramy bagażu mogą transportować na nogę widelca. Torba na rurę górną również jest typowo Gravelowa, a na solidnej aluminiowej ramie można zamontować błotniki i bagażnik.
Przy szerokości opon do oficjalnie 47 mm, rower jest całkiem odpowiedni do użytku w terenie; 45 zamontowany na rowerze testowym pozostawia dużo miejsca dookoła. Dozwolone są również koła 650B, ale tylko do szerokości opony 47 mm; jeśli chcesz dokonać konwersji, pamiętaj, że mniejsze koła umożliwiają opuszczenie suportu. W każdym razie nie wszystkie koła można zamontować, ponieważ Focus opiera się na standardzie „Road Boost” z tylnym końcem szerszym o 6 mm. Powinno to sprawić, że koła będą bardziej stabilne i sprężyste, a na dolnej rurze tylnego trójkąta można uzyskać większy prześwit.
Trasa pociągów wyższej klasy
To, co naprawdę warto zobaczyć na aluminiowej ramie, to prowadzenie linek, czego nie spodziewałbyś się po rowerze z tego przedziału cenowego. Przewody hamulcowe i linki przerzutki biegną od góry do główki ramy; przednia linia hydrauliczna pojawia się ponownie u dołu goleni widelca. Wszystko wychodzi z tunelu dolnej rury pod suportem (co ułatwia montaż), ale tylko na krótko: przewód hamulcowy i linka tylnej przerzutki są następnie prowadzone przez tylne rurki tylnego trójkąta, co wygląda bardzo schludnie. Focus daje nawet swojemu rowerowi szutrowemu mocowany bezpośrednio hak przerzutki; prawie stajesz się zarozumiały i chcesz, aby dopełnieniem tego były osie przelotowe RAT w Focus Mares, dzięki którym demontaż i montaż kół są szybsze niż w przypadku jakiegokolwiek innego systemu.
Uzupełnienie zestawem kół Alexrims, oponami WTB i mieszanką GRX składającą się z 600 części plus tylna przerzutka 810 jest solidne i cenne; Zęby 46/30 z przodu i 11-34 z tyłu zapewniają duże przełożenie zoptymalizowane pod kątem żwiru. Jeśli chodzi o geometrię siodełka, Atlas z grubsza odpowiada aluminiowym wersjom Focus Mares, które są wyraźnie wygodniejsze niż wyścigowe wersje karbonowe. Dzięki mostkowi 90 mm w rozmiarze L siedzisz kompaktowo, ale nie ciasno - dobry kompromis między komfortem a sportowym charakterem.
Atlas waży 10,65 kg plus pedały, w co od razu można uwierzyć, biorąc pod uwagę jego masywny wygląd - i natychmiast zapomina się, gdy nadepniesz na pedały. Pomimo luźnego kąta skrętu, rower jest dość zwrotny, a dzięki szerokim oponom bezdętkowym toczy się miękko i ciasno po każdym terenie. Atlas jest w 100% odpowiedni do bikepackingu, ale szybkie okrążenia terenowe również obiecują dużo zabawy.
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | Dysk węglowy Focus |
wirniki | Boondocks Alexrima 2B |
opona | Zagadka WTB |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX600 |
korba | Shimano GRX600 |
przerzutka | Shimano GRX600 |
Hamulec | Shimano GRX600 |
sztyca | aluminium |
siodło | WTBSL8 |
trzon | Skupiać |
Lenker | Focusa JD RA85 |
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Stevens Prestige Gravelbike w teście: New Graveller o dobrze znanej nazwie
Test: Pierwszy prawdziwy rower szutrowy firmy z Hamburga nie może jeszcze różnić się nazwą od crossera, ale jest to zupełnie nowa konstrukcja, która jest skierowana przede wszystkim do kolarzy turystycznych. Ale Prestige nie stroni też od sportowego tempa. W 2020 hamburska firma wysłała kolejnego crossera na test szutrowy Velomotion, ale w tym roku pierwszy prawdziwy rower szutrowy […]
Recenzja roweru szutrowego Specialized Diverge Comp Carbon: Tajna komora i zawieszenie łodygi
Test: Specialized Diverge jest wyposażony w zawieszenie i tajny schowek, a także ma wiele do zaoferowania pod innymi względami. Nawet jego waga nie może umniejszyć jego sportowego, zwinnego charakteru. Wygoda na rowerze szosowym zawsze była wysoko na liście priorytetów Specialized - pomyśl tylko o modelach Roubaix z wycięciami na widelcu i rurach tylnych oraz o nietypowym kształcie [...]
Rower szutrowy Rondo Ruut X w teście: Rower szutrowy w wersji cross
Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych. W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa […]
Schreibe einen Kommentar