Test / Rowery elektryczne: Zouma+ firmy Diamant to wszechstronny e-rower z mocnym silnikiem w atrakcyjnej cenie w swoim asortymencie na ten rok modelowy.
Atrakcyjna cena, szykowny wygląd, duża różnorodność modeli: na pierwszy rzut oka Zouma+ od tradycyjnego producenta Diamant oferuje wszystko, co musi mieć odnoszący sukcesy e-rower. Wypróbowany i przetestowany przez kilka lat model został zaprojektowany jako wszechstronny: z jednej strony jest smukły, stylowy wygląd, który krzyczy na rower miejski, ale jednocześnie nie musisz robić bez codziennego wyposażenia. Jako kolejną cechę szczególną, Zouma+ otrzymał również w pełni amortyzowany widelec, który zasługuje na swoją nazwę i nie jest przeciążony nawet na łatwych leśnych drogach.
Nawet amortyzowany widelec emanuje lekkim terenowym urokiem i to samo dotyczy napędu. Tutaj Diamant polega na mocnym silniku Bosch Performance CX, który dzięki najnowszej aktualizacji oferuje teraz aż 85 Nm momentu obrotowego, co czyni go jednym z najmocniejszych silników na rynku. Oczywiście nie zawsze musisz używać tej mocy; Dzięki czterem różnym poziomom wspomagania można nieco zdławić silnik, co ma dwie zalety. Z jednej strony zmniejsza to hałas w tle; ponieważ kompaktowy zasilacz emituje wyraźnie słyszalny szum, szczególnie w trybie turbo. Z drugiej strony zwiększa to również zasięg i oszczędza baterię. Ma pojemność 500 Wh i jest zintegrowany z dolną rurą. Jeśli chcesz, po zakupie możesz również zainstalować wariant dalekiego zasięgu 625 Wh, rama oferuje wystarczająco dużo miejsca. Jeśli to wciąż dla Ciebie za mało, możesz nawet zamontować dodatkowy akumulator Range Booster o kolejnych 500 Wh na zewnątrz ramy i zwiększyć pojemność do 1.125 Wh.
Ale pomimo amortyzowanego widelca i silnika MTB Diamant Zouma+ radzi sobie oczywiście głównie na utwardzonych ścieżkach. Fajnie, że kupujący ma do wyboru trzy kształty oprawek. Od wygodnej ramy przejściowej, przez model trapezowy, który przetestowaliśmy, po klasyczną ramę diamentową. Każdy z trzech wariantów dostępny jest również w trzech rozmiarach – przykładowo. Każdy powinien znaleźć tutaj odpowiedni e-rower. Warto również zauważyć: testowany przez nas model trapezowy oferuje miejsce na dwa uchwyty na butelki w trójkącie ramy, co powinno ucieszyć fanów turystyki.
Dzięki przyjemnie szerokim, wysokiej jakości błotnikom i minimalistycznemu bagażnikowi Zouma jest również idealny jako rower do dojazdów do pracy. Sakwy wpina się bez problemu - niestety nie ma klapki sprężynowej. Wbudowany system oświetlenia jest funkcjonalny i spełnia swoje zadanie dyskretnie i niezawodnie.
Ramki do zdjęć | Diamentowa Zouma+ |
widelec amortyzowany | SR Suntour XCR32 60mm |
napęd | Boscha CX |
akumulator | Bosch Powertube 500Wh |
wirniki | Piasty Shimano TX 505 / Bontrager Kovee |
opona | Maraton Schwalbe Almotion |
przerzutka tylna | Shimano Alivio 9-biegowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Alivio |
korba | Aluminiowe 40 zębów |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT200 |
sztyca | Bontragera SSR |
siodło | Sprzedam Royal Vivo Moderate |
trzon | Bontragera |
Lenker | Podstopnice Bontragera |
Reszta wyposażenia jest sprytnie poskładana i solidna. Dotyczy to zarówno 9-biegowej przerzutki Alivio, jak i hamulców MT200 - oba od Shimano. Jasne, są oczywiście mocniejsze hamulce i wyższej jakości napędy, ale biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę za to, co jest w ofercie, wybór jest bardzo dobry. Z jednej strony dlatego, że zmiana biegów oferuje dość szeroki zakres pomimo „zaledwie” 9 biegów (a mocny silnik jest w stanie niektóre tutaj zrekompensować), a hamulce MT200 mogą również mocno chwycić, jeśli to konieczne. Komponenty są również łatwe w utrzymaniu i wytrzymałe.
W praktyce Zouma+ może zabłysnąć w szczególności na dwa sposoby: Z jednej strony jest przekonujący silnik Bosch CX, który jest nie tylko bardzo mocny, ale także ma dużą dynamikę i żywotność. To, że rowerem można dobrze pedałować również przy wyłączonym napędzie lub przy prędkościach powyżej 25 km/h, to także jego zasługa, ponieważ jest tu całkowicie odsprzęgnięty. Do tego komfort jak na rower w tej klasie bardzo dobry. Oprócz amortyzowanego widelca jest to również zasługą szerokich opon Schwalbe Marathon, które mają również zintegrowaną ochronę przed przebiciem.
Schreibe einen Kommentar