Test Flyer Goroc4: Duży potencjał zamiast niszy: dzięki Goroc4 4.10 pionier e-rowerów Flyer w pełni prezentuje trekking, który sprawdził się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak iw terenie. W teście Velomotion z czystym sumieniem przyjrzał się szwajcarskiemu SUV-owi.
Coraz więcej technologii, coraz więcej możliwości: Świat rowerów i e-rowerów staje się coraz bardziej różnorodny, rośnie różnorodność modeli. Oczywiście wynikająca z tego swoboda wyboru może być również niepokojąca: jak znaleźć odpowiedni dla siebie rower i co tracę, podejmując decyzję?
Flyer Goroc4 4.10: wszechstronny zamiast specjalisty
Te pytania zadają sobie również producenci. I tak obok wielu specjalistów pojawia się coraz więcej wszechstronnych – najlepszym przykładem jest rower szutrowy, który zaciera granice między rowerami wyścigowymi a turystycznymi MTB. W szczególności rowery elektryczne oferują się pod względem wszechstronności, ponieważ dzięki dodatkowemu napędowi niepotrzebne są pewne kompromisy, co prowadzi do problemów z rowerami niezmotoryzowanymi. Waga nie ma znaczenia, a o płynność działania nie trzeba się zbytnio martwić. Dlaczego więc nie zabrać ze sobą pełnego zawieszenia na wszystkie szlaki? Nigdy nie wiesz, kiedy będziesz ich potrzebować. A dlaczego nie jeździć na obszernych, przyczepnych oponach także w życiu codziennym? Możliwe, że po drodze do domu nastąpi spontaniczna wycieczka terenowa.
Każdy, kto czuje się zaadresowany takimi myślami, zgłasza się jako kandydat do ulotki Goroc4. Dzięki tej serii modeli szwajcarscy pionierzy pedeleków stworzyli prawdziwego wędrowca między światami - rower, który czuje się tak samo dobrze w zgiełku wielkiego miasta, jak i na świeżym powietrzu, na zacienionych leśnych ścieżkach, na jałowych płaskowyże i na zablokowanych zjazdach.
Szukasz e-roweru typu SUV? Spójrz na nasze top 10 na 2021 rok:
Top 10: Najlepsze e-rowery SUV 2021 - Wszechstronne i wygodne
Nowości produktowe / E-MTB: Wciąż młoda kategoria e-rowerów typu SUV wyróżnia się zaletami, które tak wiele osób docenia również w swoich czterokołowych odpowiednikach. Łączą w sobie komfort i możliwości terenowe prawdziwych pojazdów terenowych z funkcjami odpowiednimi do codziennego użytku. Pokazujemy najlepsze e-rowery SUV 4. Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 w 2021 kategoriach […]
Duży ciąg z wysokim momentem obrotowym
Przeciwieństwa, które zdecydowanie można pogodzić – nowoczesna technologia to umożliwia. Przede wszystkim oczywiście potrzebny jest napęd o wysokim momencie obrotowym, który Panasonic wnosi tutaj – klasyczne połączenie, ponieważ Flyer zawsze polegał na dobrze zaprojektowanym środkowym silniku. Z momentem obrotowym 90 Nm, GX Ultimate jest przeznaczony do wysokich osiągów w górach; w ruchu miejskim powinien być prowadzony z raczej niskim poziomem wspomagania. W codziennym użytkowaniu napęd jest idealny dla rowerzystów leniwych w zmianie biegów i chcących ruszać na wysokich biegach – wystarczy niewielka siła na pedale, aby wydobyć z jednostki imponującą siłę ciągu. Wysoki moment obrotowy jest wtedy naprawdę potrzebny na stromych odcinkach terenowych. Rowery elektryczne ze zbyt małym silnikiem stają się tutaj coraz wolniejsze lub nawet aktywnie zmniejszają wspomaganie, aby przeciwdziałać przeciążeniu - wtedy w najgorszym przypadku pchanie jest na porządku dziennym.
Z Panasonic GX Ultimate nie musisz się o to martwić - dzięki pojemności baterii 630 lub 750 watogodzin, nawet podczas dłuższych tras. Oczywiście podwozie ma również swój udział w dobrych właściwościach podjazdowych i wściekłej chęci zjeżdżania w dół: Flyer wyposaża swój crossover w czułe zawieszenie pneumatyczne o dużym skoku, którego skok 140 mm z przodu iz tyłu nie muszą się ukrywać przed jakimkolwiek AllMountain-Fully. Ponadto dostępne są opony z kolcami o szerokości 2,35 cala, które wgryzają się w luźne piargi i zapewniają dużą przyczepność. Twój opór toczenia na asfalcie? To prezent, ponieważ w przeciwieństwie do „bio-roweru” nie musisz się martwić o utratę osiągów na Flyer Goroc4.
Nawiasem mówiąc, funkcja zawieszenia korzysta również z mocnego silnika: z jednej strony e-rowerzysta terenowy nigdy tak naprawdę nie musi przełączać się na pozycję wyjściową z siodełka; więc żadne złożone koncepcje nie są potrzebne, aby przeciwdziałać niepożądanemu ugięciu. Z drugiej strony fakt, że ten E-MTB (podobnie jak prawie wszystkie inne) radzi sobie z tylko jedną zębatką, ułatwia zaprojektowanie tylnego wahacza. W ten sposób podwozie może uwolnić się od wszelkich kompromisów i po prostu zapewnić komfort, przyczepność i bezpieczeństwo jazdy.
I jak pogodzić 140 mm skoku z codziennym użytkowaniem? Dobrze, jeśli robisz to jak Flyer i określasz regulowaną sztycę. Oczywiście suport roweru typu full jest dość wysoko nad ziemią, co może być niepraktyczne podczas wsiadania i zsiadania – ale nie, jeśli możesz zjechać 100 do 150 mm w siodełku, w zależności od rozmiaru ramy.
Dobrze zintegrowana technologia codziennego użytku
Generalnie do codziennego użytku. Już na pierwszy rzut oka widać, że Flyer jest do tego stworzony: stopka boczna i bagażnik na tylnym trójkącie są wyraźnie oznaczone, raczej wąskie błotniki są nieco bardziej niepozorne, a reflektor Supernova zamontowany na wsporniku jest tylko zauważalne, gdy jest włączone - mianowicie z imponującą obfitością światła. W szczególności bagażnik jest sprytnie zintegrowany: nie jest przymocowany bezpośrednio do tylnego trójkąta, ale do specjalnych haków osi przelotowej. Ponieważ identyczna rama jest używana w czysto terenowym modelu Uproc, producent musi tylko zamontować inne haki; rzucające się w oczy gwintowane otwory z tyłu nie są już potrzebne.
Oczywiście, jeśli jedziesz z bagażem, tylny wahacz nie działa tak delikatnie; Jednak Goroc4 jest również wygodny na wycieczki z torbami z tyłu. Co dotyczy również obsługi: przerzutkę 1×10 można obsługiwać ze zwykłą precyzją; Dobrym wyborem jest blok przycisków FIT na kierownicy, gdzie wszystkie funkcje są doskonale wyczuwalne i pozwalają na intuicyjną obsługę. Pod spodem znajduje się również łatwo dostępna dźwignia wysuwanego wspornika. Puryści mogą zauważyć, że akumulator nie jest zintegrowany z ramą, ale jest umieszczony w widoczny sposób na dolnej rurze; tam jest, po pierwsze, łatwy do usunięcia, a po drugie, elegancko „wtopiony”.
Wizualnie nasz szaro-czarny test Goroc4 jest dość prosty; Ogólnie rzecz biorąc, dzięki ramie z pełnym zawieszeniem wygląda bardzo technicznie i funkcjonalnie. W każdym razie nie jest niepozorny; to pewne uczucie SUV-a pojawia się w życiu codziennym, ale z czystym sumieniem. A cena? Z baterią 630 Wh Goroc4 4.10 kosztuje 4.799 euro; 6.50 jest o 500 euro droższy, częściowo z powodu dwunastobiegowego układu napędowego. I tak powinieneś trzymać się z dala od Goroc4 6.50 HS EU na rynku niemieckim: jako S-Pedelec może być używany tylko na drogach publicznych i będzie mógł udowodnić swoją przydatność w terenie tylko na prywatnych żwirowniach.
Schreibe einen Kommentar