Nowości produktowe: nowy BH Xtep Carbon opiera się na nowo opracowanej ramie z włókna węglowego i niedawno wprowadzonym silniku Shimano EP8, który jest zasilany dużym akumulatorem 720 Wh w dolnej rurze. Geometria również przechodzi metamorfozę – cena nowego E-MTB od Hiszpanów zaczyna się od 7.000 euro.
Po zeszłorocznym AtomX Wraz z Xtep, BH Bikes daje również drugiemu wysokiej klasy E-MTB w swoim portfolio karbonową ramę. W przeciwieństwie do AtomX zmienił się nie tylko materiał ramy.Dzięki Shimano EP8 Xtep Carbon otrzymuje nie tylko nowy silnik, ale także zupełnie nową ramę, która właściwie nie ma nic wspólnego z poprzednikiem pod względem wyglądu.
Zakrzywione, niemal organiczne kształty zastępują charakterystyczną ramę X poprzednika, którą nadal zachowuje obecny aluminiowy model. Jednak wersja karbonowa zachowała niektóre cechy techniczne, które zawsze czyniły serię Xtep wyjątkową - należy w szczególności wspomnieć o dużej baterii, którą można wyjąć z góry. To samo dotyczy skoku zawieszenia – Xtep Carbon ma również 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. Teraz jednak z geometrią, która jest znacznie lepiej dopasowana do zjazdów.
Shimano EP8: Kolejny wielki hit z Japonii?
EP 8 zastępuje sprawdzony i przełomowy silnik E8000 i eliminuje wszystkie jego krytyczne uwagi: z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm, napęd jest teraz na równi z konkurencją E-MTB pod względem mocy, a jednocześnie projektantom udało się zmniejszyć wagę do imponującej prasy 2,6 kg. To sprawia, że EP8 jest o ok. 300 g lżejszy od swojego poprzednika i wielu konkurencyjnych modeli. Co więcej, nieco nieprzyjemny hałas w tle poprzednika można było wyciszyć, a i tak już doskonałe zachowanie reakcji uległo dalszej poprawie.
Wprowadzono silnik Shimano EP8: Nowa referencja E-MTB?
Nowości produktowe / E-Performance: Wraz z Shimano EP8 gigant rowerowy prezentuje zupełnie nowy napęd E-MTB, który zastąpi odnoszący sukcesy i przełomowy E8000. Pod względem maksymalnych osiągów dogania konkurencję, a pod względem masy wręcz ją podcina. Ma też kilka innych asów w rękawie. Kręcimy kołem czasu trochę [...]
Pierwsze spojrzenie: BH Xtep Carbon
Kilka tygodni temu mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej niektórym nowym modelom na nadchodzący sezon podczas spotkania dealera i prasy w regionie partnerskim BH Bad Orb - w tym BH Xtep Carbon. Niestety do obejrzenia były tylko prototypy - bez akumulatora, niegotowe do jazdy i nie w ostatecznej konfiguracji. Jednak wystarczyło to na pierwsze małe wrażenie i mamy nadzieję, że będziemy w stanie opublikować odpowiedni raport z jazdy w odpowiednim czasie.
Wyposażenie naszego roweru fotograficznego ma charakter raczej zastępczy i nie odpowiada modelom seryjnym. Jednak innowacje w geometrii stają się jasne na pierwszy rzut oka; rama główna jest ładna i długa, kąt skrętu jest dość luźny. Poprzednik był ogólnie nieco konserwatywny, podczas gdy nowy Xtep Carbon jest konsekwentnie zaprojektowany do zabawy zjazdowej.
Geometria BH Xtep Carbon Lynx 6
SM | MD | LA | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 599 | 613 | 631 | 650 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 125 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 |
Kąt skrętu (w °) | 65.1 | 65.6 | 65.6 | 65.6 |
Kąt siedziska (w °) | 73.7 | 73.7 | 73.7 | 73.7 |
Zasięg (mm) | 421 | 431 | 446 | 461 |
Stosy (mm) | 608 | 620 | 633 | 647 |
Geometria BH Xtep Carbon Lynx 5.5
SM | MD | LA | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 597 | 610 | 629 | 648 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 125 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 |
Kąt skrętu (w °) | 66.0 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 430 | 440 | 445 | 470 |
Stosy (mm) | 601 | 613 | 627 | 641 |
BH Xtep Carbon: warianty wyposażenia i ceny
Xtep Carbon będzie dostępny w pięciu wariantach modelowych. Wszystkie mają wspólny silnik Shimano EP8 i duży akumulator 720 Wh. Wszystkie opierają się również na ramie wykonanej w całości z włókna węglowego - na przykład brak zabawy z aluminiowym tylnym trójkątem. Oprócz trzech modeli Lynx 6 ze skokiem zawieszenia 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu, dostępne będą również dwa warianty Lynx 5.5, które przy 140 i 135 mm są nieco mniej ciężkie podczas zjazdów.
Skok zawieszenia: 160 mm / mm 150
Akku: 720 Wh
widelec amortyzowany: Fabryka Fox38
Niemy: Wydajność Foxa DPX2
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss H1700
Cena: € 8.799
Skok zawieszenia: 160 mm / mm 150
Akku: 720 Wh
widelec amortyzowany: Fox 36 Wydajność
Niemy: Wydajność Foxa DPX2
Okrążenie: Shimano XT/SLX 12-rzędowa
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 7.799
Skok zawieszenia: 160 mm / mm 150
Akku: 720 Wh
widelec amortyzowany: Fox 36 Wydajność
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Shimano XT/Deore 12-rzędowa
hamulce: ShimanoMT 520
Cena: € 7.199
Skok zawieszenia: 140 mm / mm 135
Akku: 720 Wh
widelec amortyzowany: Fox 34 Wydajność
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Shimano XT/SLX 12-rzędowa
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 7.799
Schreibe einen Kommentar