Test: W tym sezonie Scott wprowadza na rynek nową generację swojego Genius E-MTB: Silnik Shimano poprzednika ustąpił miejsca obecnemu napędowi Bosch CX, w tym akumulatorowi 625 Wh w dolnej rurze i opcji instalacji dodatkowego akumulatora 500 Wh w trójkącie ramy. Na pokładzie znajduje się oczywiście system Twin Loc, dzięki któremu można wygodnie zmieniać całą charakterystykę podwozia, a tym samym obsługę, z kierownicy. Za 7.799 euro Scott Genius eRide 900 Tuned jest dostarczany z niezmiennie mocnym wyposażeniem na jasnopomarańczowej ramie z włókna węglowego - prawdziwą atrakcją jest również udana optycznie i ergonomicznie kombinacja mostka i kierownicy firmy Syncros.
Scott Genius eRide 900 Tuned: Fakty
Skok zawieszenia: 150 mm / 150 mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 23,19 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 128 kg
Cena: € 7.799
Ramki do zdjęć | Karbonowa rama główna |
widelec amortyzowany | Fabryka Fox36 |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Zasilacz 625 Wh |
niemy | Lis nago TR |
wirniki | Syncros Revelstoke-E |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft Apex 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf Addix Speedgrip Apex 2,6" |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram GX Eagle |
korba | sram x1 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/203mm |
sztyca | Fabryka transferów Fox 150 mm (M) |
siodło | Syncros Tofino 1.0 Regular |
trzon | Syncros Hixon iC SL Carbon |
Lenker | Syncros Hixon iC SL Carbon |
Scott Genius eRide 900 Tuned wzbudził naszą ciekawość jeszcze zanim wsiedliśmy na rower tylko ze względu na jasny kolor ramy. Dane techniczne nowicjusza z włókna węglowego firmy Scott również obiecywały wiele przyjemności z jazdy: ze skokiem sprężyny 150 mm z przodu iz tyłu, silnikiem Bosch CX z akumulatorem Powertube 625 Wh i opcjonalnym dodatkowym akumulatorem o kolejnych 500 Wh, wysokiej jakości komponentami i nowoczesnym geometrii, praktycznie spełnia - w teorii - praktycznie wszystko, czego byśmy oczekiwali od high-endowego E-MTB w tym przedziale cenowym.
Zmienna wielkość wirnika
Nasze oczekiwania zostały spełnione: Genius eRide Tuned to naprawdę dobry rower. Dostosuj wysokość siodełka, usiądź na nim, pasuje! Geometria jest nowoczesna, ale niezbyt progresywna. Tak więc rower daje dużo frajdy nawet przy umiarkowanym tempie i wyróżnia się przede wszystkim płynną jazdą. Nasz rower testowy był wyposażony w 29-calowe koła z przodu iz tyłu, ale dzięki flip-chipowi można również zamontować koła 27,5-calowe i nadać rowerowi nieco większą zwrotność.
Podobne e-rowery górskie w teście
Storck e:drenalin GTS 500 XT E-MTB w teście: Lekki rower turystyczny ze słabościami na zjazdach
Test: Storck e:drenalin jest wyposażony w wysokiej jakości komponenty i ramę w całości z włókna węglowego w konfiguracji GTS 500 XT. Wynik: z wagą 21,44 kg jest to jeden z najlżejszych rowerów w teście. Dzięki widelcowi amortyzowanemu 170 mm, 150 mm z tyłu i oponom o szerokości 2,6 cala, oferuje mnóstwo rezerw do jazdy w terenie. Silnik E8000 firmy Shimano jest […]
Orange Surge RS E-MTB w teście: Brytyjska osobowość ze wspaniałymi osiągami na szlaku
Test: Orange Surge RS jest dostarczany z dobrze przemyślanym i wysokiej jakości wyposażeniem. Podwozie Rockshox Ultimate ze 170 mm z przodu i 165 mm z tyłu jest tak samo przekonujące, jak przerzutki Eagle i 4-tłokowe hamulce Shimano XT. Osprzęt taki jak mostek Hope czy zestaw kołowy z piastami Hope Pro 4 i obręczami E13 przyspieszają bicie serca. […]
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Zawieszenie Fox Factory zapewnia doskonałe osiągi na szlaku. Dotyczy to zarówno widelca 36 mm, jak i bardzo dobrze działającego tylnego trójkąta, który ma wystarczające rezerwy nawet na ostry styl jazdy - pomimo „zaledwie” 150 mm skoku. Ci, którzy naprawdę chcą dodać gazu na Genius eRide i nie traktują wszystkiego zbyt poważnie, jeśli chodzi o wybór linii, powinni rozważyć bardziej stabilną oponę na tylne koło. Karkas Apex opony Schwalbe Hans Dampf nadaje się do większości zastosowań, ale istnieje ryzyko przebicia przy niskim ciśnieniu powietrza i dużych prędkościach.
Geometria Scott Genius eRide 900
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 490 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 605 | 635 | 665 |
główka ramy (w mm) | 120 | 125 | 135 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1215 | 1236 | 1258 | 1290 |
Kąt skrętu (w °) | 64.8 | 64.8 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75.4 | 75.4 | 75.4 | 75.4 |
Zasięg (mm) | 421.8 | 440.6 | 460.7 | 488.3 |
Stosy (mm) | 626.6 | 631.2 | 641.4 | 650.4 |
Miłość-nienawiść System TwinLoc
Szwajcarski E-MTB jest nie mniej mocny na podjazdach. Tutaj, oprócz mocnego silnika Bosch CX, może odgrywać kolejną kartę atutową: system TwinLoc zmniejsza jednocześnie skok zawieszenia tylnego trójkąta i widelca za pomocą krótkiego naciśnięcia dźwigni. Ma to kilka skutków: Cały rower ma znacznie wyższy skok zawieszenia - to pomaga, gdy robi się naprawdę stromo i nadal musisz pozostać w siodle, aby nie stracić przyczepności na tylnym kole. Ale nawet przy „pełnych” 150 mm siedzisz tak centralnie, że strome rampy można pokonywać bez większych wygięć.
Ergonomia kokpitu eleganckiego roweru Scott E-MTB to temat sam w sobie: po pierwsze, kierownica i mostek wykonane są z włókna węglowego, co niewątpliwie przyczynia się do ogólnego wrażenia z klasą i jest również ergonomiczne. Jeśli jednak chcesz na przykład dostosować długość mostka, musisz zamienić cały kokpit. Poza tym sama kierownica jest trochę ciasna: to głównie zasługa dźwigni TwinLoc, która nie tylko ma dwie dodatkowe linie, ale też utrudnia ustawienie manetki. Niestety podczas testu nie znaleźliśmy rozwiązania, z którego bylibyśmy w 100% zadowoleni. Ale to tylko jedna z nielicznych uwag krytycznych dotyczących wszechstronnie przekonującego Genius eRide.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar