Test: Nowoczesne modele E-MTB, takie jak Lapierre Overvolt AM 7.6, zawdzięczają swoją reputację silnych, wszechstronnych rowerów. Dzięki oponom plus i nowoczesnej geometrii ma duży potencjał do jazdy w terenie, ale świetnie sprawdza się również jako sportowy motocykl turystyczny.
Lapierre Overvolt AM 7.6: Fakty
Skok zawieszenia: 160mm / 160mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Purion
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,86 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 4.999
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Chwileczkę - czy my nie znamy tego roweru? Widok charakterystycznego Lapierre Overvolt AM 7.6 jest znajomy; nic dziwnego: podstawą jest ta sama rama, co Ghost Hybride ASX 6.7, która również zostanie przetestowana. Obaj producenci należą do grupy Accell, która chce zaoszczędzić na kosztach rozwoju dzięki niezależnej od producenta platformie ramowej, ale nadal chce służyć różnym grupom docelowym. W porównaniu do Ghosta, Lapierre Overvolt AM ma też jedną zasadniczą różnicę: rozmiar kół. Jest to jeden z nielicznych motocykli w teście, w którym zastosowano szerokie opony plus z przodu iz tyłu.
Ramki do zdjęć | Nowe przepięcie 160 |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Piasty Fastace / Obręcze Lapierre eAM+ |
Opona VR | Maxxis High Roller II Exo 2,8" |
Tętno opon | Maxxis Rekon+ Exo 2,8" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Lapierre Overvolt Izyda |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Przewodnik T |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 220 / 200 mm |
sztyca | Zakraplacz Lapierre 130mm (dł.) |
siodło | Sprzedam Royal Vivo |
trzon | Stop Lapierre'a |
Lenker | Stop Lapierre'a 6061DB |
Podobne e-rowery górskie w teście
Giant Stance E+ 0 Pro 29 E-MTB w teście: Fajny terenowy tourer z udaną koncepcją
Test: Kto powiedział, że nie można się dobrze bawić z małą ilością podróży? Giant Stance E+ 0 Pro zaskoczył nas w teście jako tani „walet do wszystkiego”. Pomimo ogólnie bardziej zorientowanych na wycieczki cech, było dużo zabawy w terenie, nawet jeśli tutaj trzeba jechać trochę wolniej. Giant Stance E+ 0 Pro: […]
Focus Jam² 6.8 Nine E-MTB w teście: Żywy rower do zabawy w umiarkowanym terenie
Test: E-MTB są powolne i nie wychodzą z kwarka na szlaku? Focus Jam² 6.8 Nine dowodzi czegoś przeciwnego. Dzięki niezwykle zwinnemu prowadzeniu i żwawemu tyłowi budzi instynkt zabawy u e-rowerów górskich. Focus Jam² 6.8 Nine: Fakty Skok zawieszenia: 150 mm/150 mm Rozmiar kół: 29 cali Napęd: Bosch Performance CX Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch […]
Scott Strike eRide 910 E-MTB w teście: Wygodny tourer o wysokiej przydatności do codziennego użytku
Test: Scott Strike eRide jest, że tak powiem, turystycznym odpowiednikiem sportowego Genius eRide. Ma jednak prawie taki sam skok sprężyny i geometrię, która została rozbrojona tylko przez dodatkowe części. Dzięki wysokiej jakości ramie i systemowi TwinLoc ma również niektóre z mocnych stron obecnych rowerów elektrycznych Scott. Scott Strike eRide 910: Fakty Podróż: […]
Harmonijne wrażenia z jazdy
Dwa lub trzy lata temu grube opony były prawie standardem w eMTB, ale teraz zostały nieco zastąpione przez większe 29-tki. Ale Lapierre E-MTB pokazuje, że wciąż istnieją motocykle i obszary użytkowania, w których duże opony dają dużo frajdy. Bardzo dobre właściwości tłumiące opon i ich duża powierzchnia styku doskonale współgrają z ogólnie bardzo dobrodusznym charakterem roweru Bosch CX. Ogólnie nieco powolne prowadzenie ciężkich opon jest cudownie rekompensowane przez udaną geometrię z krótkimi tylnymi rurami tylnymi i niezbyt luźnym kątem skrętu. To natychmiast tworzy harmonijne wrażenia z jazdy, które zapewniają duże bezpieczeństwo w każdym terenie.
Geometria Lapierre Overvolt AM 6.7
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 430 | 470 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 584 | 611 | 633 | 661 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 130 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1175 | 1210 | 1243 | 1281 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 425 | 455 | 480 | 510 |
Stosy (mm) | 615 | 624 | 637 | 656 |
Zgodnie z tym podwozie jest ogólnie bardziej komfortowe niż sportowe i pochłania wiele wstrząsów nawet przy umiarkowanych prędkościach. Jeśli zwiększysz prędkość, a następnie zmierzysz się z naprawdę wymagającym terenem pod oponami, nadal masz pewne rezerwy dzięki wysokiemu końcowemu progresowi tylnego trójkąta. Nisko położony środek ciężkości jest również pozytywny, dzięki czemu rower można wspaniale pchać, na przykład na poboczach.
Solidne osiągi podczas wspinaczki
Lapierre zachowuje się niezwykle niepozornie na podjazdach. Nie jest to prawdziwy specjalista od wspinaczki, ale brakuje tu i ówdzie trochę nacisku na przednie koło, a opona Rekon+ na tylnym kole dość szybko traci przyczepność w głębokiej glebie. Mimo to zwykle radzi sobie z tym zadaniem zupełnie spokojnie – także dzięki silnikowi Bosch CX, który daje się dawkować bardzo czule, a do tego ma sporo mocy w rękawie na podjazdy czy stopnie.
Pakiet wyposażenia jest w większości udany i całkiem adekwatny do ceny prawie 5.000 euro. Obwód NX Eagle firmy Sram działa absolutnie niezawodnie i oferuje wystarczającą przepustowość dzięki 12 biegom. Widelec RockShox Yari z przodu jak zwykle okazuje się beztroski, nawet jeśli jego tłumienie przy dużych prędkościach wydaje się w pewnym momencie nieco przytłoczone. Hamulce Sram Guide T są wyposażone w duże tarcze, ale nadal nie zawsze zapewniały siłę hamowania, jakiej byśmy sobie życzyli podczas trudnych zjazdów.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar