Test: Dzięki skokowi sprężyny wynoszącemu 170 mm z przodu, wariant SX dobrze znanego roweru eMTB evergreen firmy BMC jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie. Inne wyposażenie i świetne podwozie również pasują. Trzeba jednak iść na delikatne kompromisy z silnikiem, a geometria może nie pasować do pełnego otwarcia przepustnicy roweru elektrycznego Shimano.
BMC Trailfox AMP SX dwa: Fakty
Skok zawieszenia: 170mm / 150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E7000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,31 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Cena: € 5.499
Ramki do zdjęć | Trailfox AMP SX |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Shimano E7000 |
akumulator | 504Wh |
niemy | Wydajność Fox Float DPX2 |
wirniki | Piasty Formula / Obręcze Alex EM35 |
Opona VR | Vittoria Mota DH 2.5" |
Tętno opon | Vittoria Mota DH 2.5" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Shimano FC-E7000 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT5 |
tarcze hamulcowe | Magura Burza 203/203mm |
sztyca | X Fusion Manic 150 mm (L) |
siodło | WTB Silverado Comp 142 |
trzon | BMC AMSM 02 |
Lenker | BMC MRB 03 |
BMC Traiflox AMP SX Two udowadnia, jak szykownie może wyglądać E-MTB o mocnym wyglądzie. Pomimo pokaźnej średnicy dętki i grubych opon typu semi-plus, szwajcarski rower wygląda niemal elegancko – jasny lakier typu flip-flop też może mieć w tym swój udział. Od razu do rzeczy: to wrażenie wizualne odbija się również na prowadzeniu: motocykl połyka najtrudniejsze przeszkody niemal elegancko, ale jednocześnie wydaje się nieco powolny i nie bardzo lubi zwiększać obroty.
Słaby silnik Shimano E7000
Na naszym polu testowym BMC był jednym z zaledwie dwóch motocykli wyposażonych w silnik Shimano E7000. Napęd, który wizualnie trudno odróżnić od swojego starszego brata, na papierze dostarcza maksymalnie 60 Nm. Widać to również w praktyce. Brakuje mu trochę mocy i trzeba mocno pedałować na naprawdę stromych podjazdach - na szczęście Traiflox AMP z dźwignią Eagle ma odpowiednie, łatwe przełożenie na takie sytuacje. Z drugiej strony ledwo wyczuwalny szum silnika w tle i bardzo schludny kokpit z kompaktowym, ale dobrym wyświetlaczem i intuicyjną jednostką sterującą są jak najbardziej pozytywne.
Geometria BMC Trailfox AMP SX dwa
S | M | L | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 616 | 645 |
główka ramy (w mm) | 91 | 103 | 118 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1162 | 1207 | 1238 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 405 | 445 | 469 |
Stosy (mm) | 595 | 606 | 620 |
Poza tym BMC czerpie ogromne korzyści z bardzo przyczepnych opon Vittoria na podjazdach. Mota DH mają oficjalnie „tylko” 2,5 cala szerokości, ale na szerokich obręczach motocykla powinny być większe niż zwykłe opony 2,8 plus. Podwozie jest również aktywne podczas siedzenia, wygładzając wszelkie przeszkody, ale pozostając komfortowo wysoko podczas ugięcia sprężyny. Ze względu na ogólnie raczej zwartą geometrię, nie musisz walczyć z unoszącym się przednim kołem i zazwyczaj możesz efektywnie pedałować siedząc.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Specialized Turbo Levo E-MTB w teście: Mocne osiągi mimo przeciętnego wyposażenia
Test: Co się mówi? Nie oceniaj książki po okładce? Jeśli chcesz zastosować tę mądrość w świecie rowerów, możesz powiedzieć: Nie oceniaj roweru po jego komponentach. Specialized Turbo Levo jest tego imponującym dowodem, ponieważ oferuje wysoką wydajność pomimo skromnego wyposażenia. Specialized Turbo Levo: Fakty Podróże: […]
Test Ghost Hybrid ASX 6.7+ E-MTB: Udany rower terenowy z mocnymi stronami na zjazdach
Test: Silnik Bosch CX, opony mullet, skok 160 mm – brzmi nieźle? To też robi! Ghost Hybride ASX 6.7+ daje dużo frajdy, zwłaszcza na zjazdach. Dzięki opuszczanemu widelcowi amortyzowanemu nieźle radzi sobie na podjazdach, nawet jeśli nie jest to jego główna dyscyplina. Ghost Hybride ASX 6.7+: Fakty Podróż: 160 mm/160 mm […]
Świetne zawieszenie i mocne hamulce
Zjeżdżając w dół, to znowu podwozie i opony, które początkowo mają bardzo pozytywny wpływ. W szczególności tył okazuje się być prawdziwym „odkurzaczem przeszkód”, ale jest wystarczająco progresywny, aby bez problemu radzić sobie ze skokami i upadkami. Z przodu Fox 36 Performance wykonuje swoją pracę z dużym opanowaniem, a przy 170 mm skoku oferuje jeszcze większy skok niż z tyłu. Opony znów mogą pochwalić się dużą przyczepnością, ale także bardzo dobrym tłumieniem własnym. Fakt, że BMC zapewnia kierowcy również bardzo dobry hamulec w przypadku Magury MT5, również ma wpływ na wysoki poziom bezpieczeństwa.
Pomimo tych wszystkich pozytywnych cech: Trailfox AMP SX Two nie czuje się komfortowo na zjazdach, kiedy jest naprawdę szybko. Wydaje się dość powolny przy zmianie kierunku, ale ze względu na nieco krępą pozycję na motocyklu i wysoki przód szybko się denerwuje. Jednak gdy tylko ponownie zwolnisz, te wady schodzą na drugi plan. Szkoda, ponieważ doskonałe podwozie ma ogromny potencjał zjazdowy - nawet przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar