Test: Od ponad 30 lat producent Citec opracowuje i produkuje w Niemczech innowacyjne i wysokiej jakości koła. Nie tylko profesjonaliści i amatorzy, ale także sportowcy rekreacyjni ze wszystkich dziedzin znają produkty Citec Made in Germany. Dzięki zestawowi kołowemu Citec 3000 S Aero na szosę, klasyk powraca na sezon 2020 i zapewnia jeszcze większą wydajność w klasycznym stylu. Przetestowaliśmy dla Was koła!
Ze względu na swoją konstrukcję Citec 3000 S Aero był od samego początku niezwykle wytrzymałym i wszechstronnym zestawem kołowym. Mówi się, że dzięki różnym ulepszeniom i dalszym ulepszeniom Citec znalazł sposób, aby klasyczne koło było jeszcze szybsze i bardziej w dziedzinie wydajności.
3000 S Aero zachowuje sprawdzoną wklęsłą konstrukcję aerodynamicznej aluminiowej obręczy. Specjalna konstrukcja łuku wewnątrz obręczy zapewnia odciążenie bardzo obciążonej podstawy obręczy pomimo małej liczby szprych poprzez rozproszenie powstałych sił w postaci sił nacisku. Ale nie można było się oprzeć drobnym ulepszeniom, ponieważ profil obręczy został zoptymalizowany aerodynamicznie i uzyskano lekko bulwiasty kształt o wysokości 30 mm. Aby pozostać na czasie, Citec wprowadził również przystosowanie do opon bezdętkowych, jednocześnie zwiększając wewnętrzną szerokość obręczy do 18 mm, aby jeszcze lepiej współgrać z nowoczesnymi, szerokimi oponami do rowerów szosowych. Nawiasem mówiąc, waga została zmniejszona o ok. 50 g w porównaniu do poprzednika, a sztywność wzrosła o ok. 20%, co powinno zapewnić zauważalną przewagę wydajności na wszystkich poziomach.
W ten sposób Citec 3000 S Aero ma imponujące wartości sztywności bocznej, na które znaczący wpływ ma system szprych ETS i duża odległość między kołnierzami wysokiej klasy piast. Tylne koło ma dwa razy więcej szprych po stronie kasety niż po przeciwnej stronie, co skutkuje symetrycznym naprężeniem szprych. Stosowany jest tu również tzw. system bloków mocy. Tutaj bezpośrednie wkręcenie szprych bez łuku w specjalne tuleje adaptera piasty zapewnia wyeliminowanie jakiegokolwiek ruchu między piastą a szprychą. Pęknięcie szprychy nie występuje już przy ciągłym obciążeniu i nie ma potrzeby ciągłego ponownego napinania lub ponownego centrowania. Ponadto zwiększa się stabilność koncentryczności.
Citec 3000 S Aero Szczegóły:
• Obszar zastosowania: rower szosowy, triathlon (do zawodów i treningów)
• Aluminiowa, wypukła obręcz o głębokości 30 mm
• Do użytku z klasycznymi hamulcami szczękowymi
• Przystosowany do zastosowania bezdętkowego
• Czarne szprychy ze specjalnymi ostrzami z mocowaniem szprych CITEC Power Block
• Specjalne aluminiowe nyple osadzone w feldze
• Specjalne gładko pracujące piasty z precyzyjnym aluminiowym rotorem DT 240s (system zapadkowy)
• Bardzo wysoka sztywność boczna dzięki systemowi szprych ETS i maksymalnemu rozstawowi kołnierzy
• 5 lat gwarancji na pęknięte szprychy
Testowanie Citec 3000 S Aero
W naszym przypadku wirnik Citec 3000 S Aero jest dostarczany w zwykłym czarnym opakowaniu do hamulców szczękowych i jest przystosowany do zastosowania bezdętkowego. Na pierwszy rzut oka można podejrzewać równie niepozorne wykonanie aluminiowego wirnika. Ale już po kilku metrach musimy zdać sobie sprawę, że 3000 S Aero wyróżnia się na tle wielu porównywalnych kół aluminiowych i nie należy go postrzegać jako klasycznego zestawu kołowego.
Jest to szczególnie widoczne w pierwszorzędnej sztywności koła, która nie tylko sprawia, że wygląda bardzo stabilnie i solidnie, ale także naprawdę popycha je do przodu podczas przyspieszania. Możesz szybko nabrać prędkości, zwłaszcza podczas przyspieszania. Mimo to koło nie wygląda na zbyt sztywne i zapewnia spory komfort, zwłaszcza przy szerokich oponach bezdętkowych. Specjalne szprychy z tak zwanym mocowaniem Power Block oferują niewielką powierzchnię ataku wiatru i wraz z zatopionymi aluminiowymi nyplami przyczyniają się do udanej aerodynamiki tego zestawu kołowego. Niemniej jednak, dzięki 30-milimetrowej wysokości obręczy, koło jeździ bez problemów nawet przy silnym bocznym wietrze i można je precyzyjnie kontrolować.
Ważący zaledwie 1330 gramów Citec 3000 S Aero jest również mile widzianym towarzyszem podczas wspinaczki i jest wygodny przy różnicy wysokości. Jeśli następnie ponownie zjedziesz w dół za jednostką wspinaczkową, aluminiowe boki hamulca zapewniają solidne hamowanie. Szczególnie podczas deszczu mogą one mocno wyróżniać się na tle karbonowych boków. Aby być na bieżąco, zestaw kołowy jest również dostępny dla popularnych hamulców tarczowych.
Martin mówią
Bardzo dobry raport. Kupiłem również citec 3000 s aero i zgadzam się we wszystkich punktach. Świetny stosunek jakości do ceny!