Test: Z Open UPPER przetestowaliśmy niezwykle lekki i bardzo elegancki rower szutrowy - wyposażony w komponenty firmy Easton, dla których rower służy jako rower pokazowy. UPPER pokazuje, że kompromisy między rowerami szosowymi a szutrowymi są możliwe i mogą być świetną zabawą.
Otwórz GÓRNA: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 40 mm (700c) / 2,1″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: nie
Oczka do bagażnika (v/h): nie
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: górna rura z oczkami
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.380g/1.506g/2.886g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 7,7 kg
Cena: około 8.000 Euro
Nie minęła nawet dekada, kiedy producent Open Cycle ujrzał światło dzienne – niemal mgnienie oka w długim i tradycyjnym rowerowym świecie. W końcu Open nie jest takim prawdziwym nowicjuszem; Nazwa, marka i modele oczywiście tak, ale dwaj założyciele, Andy Kessler i Gerard Vroomen, mają wieloletnie doświadczenie w branży. Między innymi Andy Kessler był CEO w BMC przez siedem lat, Gerard Vroomen był jednym z dwóch założycieli Cérvelo – więc know-how na pewno nie brakuje. Dążeniem do wytrącenia Open z równowagi był powrót do podstaw, z dala od wielkiego biznesu. Jak sami pięknie mówią, ich priorytetem jest budowanie rowerów, na których sami by jeździli. Ze swoim portfolio i podejściem są wyraźnie skierowane do entuzjastów i fanów rowerów customowych - żaden otwarty rower nie jest oferowany jako kompletny rower, są tylko zestawy ram. Nie ma też krzykliwych wzorów, zamiast tego ramy dostępne są również jako RTP (ready-to-paint) - czyli w gołym węglu, dzięki czemu kupujący może sam zdecydować o projekcie.
Od początków Open we wszystkich modelach ramy z włókna węglowego były wykorzystywane jako materiał ramowy, a niska waga była wysoko na liście priorytetów. Tak jest niewątpliwie w przypadku Open UPPER, który przy ok. 880g (rama w M bez widelca) jest prawdopodobnie jedną z najlżejszych ram do rowerów szutrowych na rynku w tej chwili. Zasadniczo jest to superlekka wersja Open UP, która waży około 180 g więcej, ale poza tym nie różni się od UPPER. Cóż, jest jedna, nie bez znaczenia różnica: cena. Za 2.900 euro (rama z widelcem) UP jest już drogi, ale wciąż o wiele tańszy niż UPPER, który kosztuje 4.500 euro
Oprócz UP (PER), z WI.DE, Open ma jeszcze jeden rower szutrowy w swoim już zarządzanym portfolio składającym się tylko z trzech modeli. Oczywiście musi istnieć rozróżnienie między tymi dwoma modelami – ale to nie może być jaśniejsze. Podczas gdy WI.DE jest bardziej odpowiedni dla grupy off-roadowej, testowany przez nas UPPER jest przeznaczony dla entuzjastów prędkości, którzy nie chcą być zatrzymywani przez nieistotne przeszkody, takie jak żwir lub nieutwardzone ścieżki.
Open nie popełnia błędu polegającego na poświęcaniu wszechstronności na rzecz szybkości lub odwrotnie z UP. Znajduje to również odzwierciedlenie w dużym prześwicie na opony: każdy, kto radzi sobie z małymi kołami 650b, może założyć grube opony do rowerów górskich o szerokości 2,1 cala, klasyczne opony 28 cali mieszczą się do 40 mm w ramie i widelcu. Jeśli chcesz, możesz również bez problemu jeździć na ulicznej oponie 28 mm dzięki nieco wyższemu suportowi i mieć smukły, lekki rower wyścigowy na przejażdżki po asfalcie. UP nie jest tak uniwersalny, jeśli chodzi o opcje montażu. Na ramie głównej jest miejsce na trzy uchwyty na butelki, a górna rura ma jeszcze dwa oczka na torby na górze, ale jeśli chcesz zamontować błotniki lub bagażnik, zajrzyj do rury.
Oczywiście tak ekstremalna i jednocześnie wszechstronna koncepcja sprawdza się tylko wtedy, gdy geometria jest odpowiednia. Ale tutaj sprawa się komplikuje: czy powinieneś skupić się bardziej na klasycznym rowerze wyścigowym, czy na nowoczesnym rowerze szutrowym? A może odważysz się na połączenie obu? Sporo producentów już poniosło porażkę z tym ostatnim.
Geometria Otwórz UPPER
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 514 | 540 | 560 | 581 |
główka ramy (w mm) | 105 | 130 | 155 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Rozstaw osi (w mm) | 1002 | 1008 | 1014 | 1032 |
Kąt skrętu (w °) | 69.5 | 71 | 72.5 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 365 | 376 | 387 | 401 |
Stosy (mm) | 522 | 551 | 580 | 604 |
Na papierze geometria Open UPPER jest bardzo zbliżona do geometrii nowoczesnego roweru szosowego lub roweru wytrzymałościowego. Kąt skrętu jest dość stromy, tylne widełki są krótkie, a przechylenie siodełka jest oczywiste. Jedną różnicą jest spadek suportu o 70 mm, który bardziej przypomina normalny rower szutrowy, aby zapewnić wystarczający prześwit w terenie.
Jeśli chodzi o wyposażenie, Open UPPER zajmuje szczególne miejsce w naszym teście z dwóch powodów: Ponieważ Open nie oferuje kompletnych rowerów, „musieliśmy” usiąść na niestandardowym nadwoziu – dlatego poniższe wyjaśnienia dotyczą wyłącznie naszego roweru testowego. Nasz UPPER jest jeszcze bardziej wyjątkowy, ponieważ jest to „motocykl pokazowy” firmy Easton, który dostarczył nam do testu ich niemiecki dystrybutor Bike Action (dzięki za to!). W związku z tym często instalowane są komponenty i części dodatkowe producenta z Kalifornii. Ale zanim przejdziemy do osprzętu i podzespołów, warto powiedzieć kilka słów o widelcu U-Turn. Jest nie tylko wyjątkowo lekki (ok. 370g), ale także konsekwentnie i elegancko zaprojektowany do zacisków hamulcowych flat mount. Podczas gdy większość innych widelców wymaga adapterów do zamocowania, hamulce w U-Turn są po prostu przykręcane bezpośrednio do widelca za pomocą odpowiednich śrub i gotowe.
Wszystko to komplikuje również umieszczenie metki z ceną na naszym rowerze testowym. Z grubsza dodaliśmy aktualne „ceny uliczne” komponentów, ramy i niewielką stawkę ryczałtową za małe części i akcesoria. Więc z tym sprzętem dochodzimy do około 8.000 euro - sportowo! Jednak to samo dotyczy wagi: z niemal rewelacyjną wagą 7,7 kg Open jest zdecydowanie najlżejszym rowerem na naszym polu testowym. Nawet gdybyś użył „cięższej” ramy UP, odległość do konkurencji nadal byłaby niewielka znaczny.
Ramki do zdjęć | Otwórz GÓRNY |
widelec amortyzowany | Otwórz U-Turn Carbon |
wirniki | Eastona EA70ax |
opona | Schwalbe G One 35 mm |
przerzutka tylna | ShimanoXTDi2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra Di2 |
korba | Easton EC90SL |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Dysk Shimano Ultegra |
sztyca | Easton EC70 Carbon |
siodło | Fizik Antares R1 Carbon |
trzon | Easton EA90SL |
Lenker | Easton EC70 AX Carbon |
Grupa zmiany przełożeń pochodzi z tego, co najlepsze od Shimano dla obszaru Gravel - PRZED wprowadzeniem obecnej grupy GRX Di2. Dźwignie Ultegra Di2 zainstalowane w naszym rowerze testowym sterują tylną przerzutką XT Di2, która zmienia biegi w kasecie 11-42. Dostajesz więc wysokiej jakości, ergonomiczne przerzutki STI, tylną przerzutkę z tłumieniem do jazdy w terenie i kasetę o szerokim zakresie, dzięki czemu możesz być również uzbrojony w jedną tarczę do różnych warunków terenowych. Przepustowość 380% nie jest duża, ale powinna wystarczyć większości kierowców. Na korbie napotykamy pierwszy element z napisem Easton: Zainstalowana tutaj EC90 SL nie tylko pięknie wygląda, ale waży 350 g (bez zębatki) i jest również jedną z najlżejszych korb na rynku.
Spojrzenie na koła ujawnia również kilka logo Easton. Zestaw kołowy EA70 AX to podstawowy zestaw kołowy Gravel firmy Easton, który pomimo swojej niskiej wagi ma dużą szerokość wewnętrzną 24 mm. Dobry przykład na to, że nawet bardzo lekki zestaw kół nie zawsze musi być karbonowymi felgami. W naszym przypadku zamontowano na nim opony Schwalbe G-One o szerokości 35 mm. Jednak dzięki szerokiej obręczy nie ma górnych granic - i oczywiście: EA70 AX są również kompatybilne z systemem bezdętkowym.
Tętniąca życiem parada Easton trwa w kokpicie: połączenie mostka EA90 SL i kierownicy EC70 AX jest również stosowane w innych wysokiej jakości rowerach szutrowych i jest dobrym wyborem zarówno pod względem ergonomii, jak i wagi. Przy 16° kierownica oferuje zauważalnie rozszerzone końce kierownicy, ale nie jest to tak ekstremalne, aby nowicjusze czuli się nieswojo. Z kokpitu raz wzdłuż górnej rury do części wypoczynkowej. Tu robi swoje karbonowa sztyca Easton EC70 AX, na której zamontowane są jak zwykle dobre Fizik Antares w szlachetnej karbonowej wersji R1.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel — otwórz UPPER
Rower testowy Open UPPER objawia nam się prostym, wysokiej jakości projektem i przekonuje pierwszorzędnym wykonaniem. Dzięki osprzętowi Easton i sportowej ramie rower ma niesamowitą masę całkowitą 7,7 kilograma, co jest prawdziwym osiągnięciem nawet dla wysokiej klasy roweru szutrowego. Dobra waga jest oczywiście wyraźnie zauważalna w przejściach wspinaczkowych i ułatwia nam pokonywanie podjazdów. Jednak zakres przełożeń z maksymalnie 42 zębami z tyłu i tylko jedną zębatką z przodu powinien przeszkadzać i sprawić, że szczególnie strome lub dłuższe podjazdy nie będą tak relaksujące, jak się spodziewano.
Ale cofnijmy się o krok. Dzięki sportowej, ale zrównoważonej geometrii, Open UPPER jest skierowany przede wszystkim do rowerzystów, którzy lubią szybszą jazdę. Szczególnie adresowani są tu kolarze wyścigowi, którzy chcą od czasu do czasu zjechać z asfaltu. Pomimo szybkości nie zaniedbuje się pewnego poziomu komfortu. Osiągi motocykla są równie sportowe i wyważone jak geometria. Ponieważ oprócz przyjemnego komfortu jazdy, przyspieszenie Open Gravler jest nie do pobicia i zapewnia niezbędny sportowy charakter. Tutaj nie tylko korzystasz z niskiej masy roweru, ale możesz również wyraźnie odczuć dobre przenoszenie mocy i przekształcić wykorzystywaną moc w napęd.
Jednak w przypadku czystego sportowego charakteru nie można całkowicie zaniedbać pewnego spokoju, a dzięki bezpośredniej obsłudze Open UPPER można precyzyjnie i bezpiecznie kontrolować, nie denerwując się przy wyższych prędkościach i nie tracąc płynności.
O wyposażeniu nie musimy mówić wiele więcej. Połączenie manetek Ultegra Di2 i tylnej przerzutki XT Di2 działa dobrze iz pewnością ma sens dla rowerzysty szutrowego z zamiłowaniem do rowerów szosowych. Ergonomia wysokiej jakości części dodatkowych jest bardzo przyjemna i nie pozostawia wiele miejsca na ulepszenia.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
Test: Canyon Grail CF SLX 2020 Etap 8.0, bezpośredni sprzedawca z Koblencji wprowadza na ten sezon najwyższej klasy rower szutrowy. Nawet poza szeroko dyskutowaną kierownicą typu hover bar, ma do zaoferowania wiele funkcji i atrakcji, które czynią go wyjątkowym wszechstronnym. Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Fakty Materiał ramy: […]
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem. Giant Revolt 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45mm Wymiar osi (v/r): 12×100 […]
Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
Test: Drössiger wyposaża żwirownię w limitowany model specjalny na sezon 2020. Złota ozdoba nie tylko wyróżnia się na tle zwykłych modeli swoim eleganckim wyglądem, ale jest również wyposażona między innymi w dodatki firmy Brooks. Poza tym przekonuje swoimi sprawdzonymi właściwościami i dużą wszechstronnością. Drössiger Gravel Pit Goldstück: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: […]
Schreibe einen Kommentar