Test: Corratec Allroad A1 to płynnie działający rower szutrowy z wygodną pozycją siedzącą i wszechstronnymi opcjami montażu. Sprzęt nie daje powodów do krytyki i przekonuje również w praktyce. Dzięki doskonałym właściwościom toczenia doskonale nadaje się również jako rower dojeżdżający do pracy lub jako rower turystyczny.
Corratec Allroad A1: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 40mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.690g/1.814g/3.504g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,60 kg
Cena: € 1.799
Udana rama z wygodną geometrią
Allroad poszerza portfolio Corratec od 2018 roku - początkowo jako dość wygodny, uniwersalny rower wyścigowy, najpóźniej od tego roku modelowego stało się jasne: Corratec Allroad to rower szutrowy! Jest teraz dostępny zarówno z ramami aluminiowymi, jak i karbonowymi. Do naszego testu wybraliśmy aluminiowy top model A1, którego rama jest pokryta prostym, matowym kremowym odcieniem i nie ma „głośnego” designu. Zamiast tego ustawione są małe akcenty, na przykład anodowane na czerwono śruby w dwóch uchwytach na butelki i chromowana naszywka na głowę. Kable i kable są głównie poprowadzone wewnętrznie, osie przelotowe utrzymują dwa koła.
Corratec podaje prześwit na opony 40mm - ale jeśli spojrzymy na przepustowość zamontowanego 37mm WTB Riddler to stwierdzilibyśmy, że opony 42mm - oczywiście w zależności od producenta i felgi - również powinny się tu znaleźć. Jest to dobre do codziennego użytku, ponieważ szersze opony z montowanymi błotnikami również pasują do ramy. Dostępne są również dodatkowe oczka do bagażników - z przodu iz tyłu.
Corratec idzie własną drogą z geometrią, która jest o wiele wygodniejsza na Allroad A1 niż na większości innych motocykli szutrowych w naszym teście. Dość długie tylne widełki i duży rozstaw osi, wraz z dość luźnym kątem skrętu, również sugerują, że motocykl prowadzi się bardzo płynnie.
Geometria Corratec Allroad A1
46 | 49 | 52 | 55 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 460 | 490 | 520 | 550 | 580 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 512 | 5229 | 545 | 561 | 578 | 595 |
główka ramy (w mm) | 125 | 145 | 160 | 180 | 195 | 215 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1014 | 1022 | 1028 | 1034 | 1039 | 1044 |
Kąt skrętu (w °) | 69 | 70 | 70 | 71 | 71 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 74 | 73 | 73 | 72 |
Zasięg (mm) | 360 | 365 | 371 | 375 | 380 | 385 |
Stosy (mm) | 550 | 571 | 588 | 609 | 626 | 647 |
Solidny pakiet wyposażenia
Za niecałe 1.800 euro Corratec Allroad A1 jest jednym z droższych modeli podstawowych - niestety waga naszego roweru testowego w rozmiarze M jest stosunkowo wysoka i wynosi 10,6 kg. Przyczyny tego zapewne doszukiwać się można w zestawie ramek, bo pod względem funkcjonalności czy wagi nie ma się do czego przyczepić.
Obecna grupa szutrowa Shimano odpowiada za zmianę przełożeń w układzie 1-biegowym bez przedniej przerzutki. Komponenty GRX w Allroad A1 pochodzą głównie z grupy 600, która jest na poziomie około 105 i ma również doskonały stosunek ceny do wydajności. Pod względem ergonomii STI nie dorównują wyższej jakości odpowiednikom z serii 800, ale nie ma to większego znaczenia, zwłaszcza na rowerze dla początkujących. Przerzutka tylna jest wyposażona w tłumienie Shadow-Plus, które zapewnia wysokie napięcie łańcucha i minimalizuje jego uderzanie, zwłaszcza w terenie.
Tylna kaseta 11-42 SLX ma zasięg 379% - to zawsze wystarcza dla wielu rowerzystów i obszarów, ale jeśli regularnie chcesz pokonywać bardziej strome podjazdy poza utartym szlakiem, powinieneś pomyśleć o mniejszej zębatce z przodu , ponieważ fabryczna tarcza z 42 zębami wymaga pewnej mocy w nogach nawet przy najlżejszym biegu.
Ramki do zdjęć | Aluminium na każdą drogę |
widelec amortyzowany | Allroad Tarcza Alu |
wirniki | Płyta ZZYZX |
opona | WTB Riddler 37mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX600 |
korba | Shimano GRX RX600 42t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano GRX RX600 |
sztyca | Podwójna śruba ZZYZX |
siodło | Sport ZZYZX |
trzon | Stop ZZYZX SL |
Lenker | Stop ZZYZX SL |
Koła Corratec Gravelbike pochodzą z naszej własnej firmy lub domowej marki Zzyzx i robią dobre wrażenie zarówno wizualnie jak i technicznie. Waga też jest odpowiednia: 3.500g dla całego układu, czyli z niezbyt lekkimi oponami WTB i dwiema tarczami hamulcowymi 160mm, to dobra wartość dla początkujących. Dzięki wewnętrznej szerokości 19 mm obręcze są wystarczająco szerokie, aby bezpiecznie pomieścić nieco szersze opony.
Inne części dodatkowe również noszą napis Zzyzx: aluminiowa sztyca siodła 27,2 mm jest niepozorna, podobnie jak siodełko, kokpit z dość krótkim mostkiem 70 mm i klasyczna kierownica bez większego rozbłysku to dobry kompromis. Uderza optycznie udana, ale bardzo cienka taśma kierownicy.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Corratec Allroad A1
Kiedy po raz pierwszy siadasz na Corratec, potwierdza się to, co podejrzewaliśmy wcześniej – siedzisz bardzo wygodnie, bardzo wygodnie, ale też bardzo wyprostowany na aluminiowym rowerze szutrowym. Z ergonomicznego punktu widzenia jest to naprawdę świetna zabawa i powinna szczególnie spodobać się entuzjastom turystyki. Z drugiej strony, jeśli lubisz siedzieć rozciągnięty, na przykład z lekko podniesionym siodłem, musisz usunąć wszystkie podkładki pod mostkiem, aby odpowiednio ustawić pozycję siedzenia – ale to też nie jest niemożliwe.
Niemniej jednak podczas jazdy szybko staje się jasne, że Allroad pokazuje swoje mocne strony, zwłaszcza przy umiarkowanych prędkościach, i emanuje doskonałą płynnością podczas toczenia. Jest nieco wygodniejszy podczas przyspieszania i rozpędzenie się zajmuje trochę czasu - ale jak już powiedziałem, gdy już się toczy, łatwo jest utrzymać prędkość i toczy się cudownie spokojnie.
Jednak to płynne bieganie sprawdza się przede wszystkim wtedy, gdy nawierzchnia nie jest zbyt szorstka - asfalt, szutr, leśna autostrada - biegi! Jeśli jednak są dziury, korzenie, grube kamienie itp., Allroadowi brakuje komfortu z przodu. Rama w połączeniu ze sztycą podsiodłową całkiem nieźle radzi sobie również z mocnymi uderzeniami, ale rower walczy na kiepskim podłożu z przodu. Naszym zdaniem jednak i tutaj przydałaby się grubsza, lepiej tłumiąca owijka na kierownicę - ta fabrycznie montowana jest jak na nasz gust zbyt sportowa na szutrową jazdę.
Dzięki tym ogólnym cechom możemy sobie wyobrazić Allroad A1 jako sportowy rower do dojazdów do pracy: jest stworzony do tego terenu, pozycja siedząca nie jest zbyt sportowa do codziennego użytku, a dzięki różnorodnym opcjom montażu można łatwo doposażyć bagażniki , torby i błotniki.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
Rower testowy / Gravel: W sezonie 2020 GT wysyła zaktualizowaną wersję już sprawdzonego roweru Grade Carbon na wyścigi szutrowe. W zestawie znajduje się również innowacyjna rama z efektownymi cechami GT i ciekawym wyposażeniem, w tym przerzutkami Di2. GT Grade Carbon Pro: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 42 mm / 47 mm (650b) Wymiar osi (przód/tył): […]
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem. Giant Revolt 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45mm Wymiar osi (v/r): 12×100 […]
Schreibe einen Kommentar