Test: Dwa lata po prezentacji Transition TR11 V2, Amerykanie z Ameryki Północnej dali swojemu zjazdowi soczystą aktualizację. We współpracy z zespołem FMD Racing wokół Thanee i Kaos Seagrave geometria została dopracowana, rama została przekonwertowana zgodnie z najnowszymi standardami, a ponadto w TR11 V2 dostępne są dwa nowe, eleganckie kolory. Z niecierpliwością czekamy na sezon poza sezonem i sprawdzimy rower zjazdowy, szczególnie w „Local Woods”.
Od 25 lat Transition skupia się przede wszystkim na zabawie i pasji do jazdy na rowerze. Ich szeroka oferta obejmuje siedem różnych rowerów w 18 wariantach modelowych, począwszy od Dirtowy rower do skokówo pociski śladowe, do broni grawitacyjnej, a mianowicie Patrol oraz całkowicie odnowiony Transition TR11 V2. Między innymi Amerykanie z Ameryki Północnej również polegają na niszczarkach jutra i mają je Zgrywanie wprowadziła na rynek absolutnie przemyślaną w pełni dla dzieci. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o asortymencie lub ogólnie o Transition, pomogę Ci tutaj jej rozbudowanemu kanałowi na YouTube, który moim zdaniem oferuje świetną mieszankę akcji na dzikich motocyklach, mnóstwo humoru i świetne historie.
Czego można oczekiwać od Transition TR 11
Od roweru typu mullet z 29-calowym przednim kołem i 27,5-calowym tylnym, po kompletną oponę 11-calową, w ciągu ostatnich dwóch lat wiele wypróbowano na modelu Transition TR11. Przede wszystkim rodzeństwo Gravity, Kaos i Thanee Seagrave, wniosło tutaj wiele wkładu, pokonując motocykle do granic możliwości tydzień po tygodniu podczas Pucharu Świata na najtrudniejszych trasach zjazdowych na świecie. Oczywiście TRXNUMX został dopracowany nie tylko pod kątem uzyskania jak najszybszego okrążenia, ale także uwzględnił opinie freeriderów, dla których najważniejsza jest frajda z roweru.
Ostatecznie Transition – podobnie jak jego poprzednik TR500 – pozostał wierny oponom 650b i przełamał trend w kierunku 29-calowych opon w rowerach zjazdowych. Podobnie jak w przypadku pierwszej edycji TR11, zamiast aluminium dostępne są tylko ramy karbonowe, co powinno generować jeszcze większą sztywność. Nie było też zmiany w skoku sprężyny 200mm, ale wariant V2 przeszedł na metryczny wymiar montażowy amortyzatora. Dzięki tej aktualizacji firma Transition chce jeszcze bardziej wykorzystać wewnętrzny system tylnego zawieszenia GiddyUp. Ponadto niektóre zmiany geometrii powinny ponownie zwiększyć wydajność przejścia – ale o tym później.
Specyfikacja TR11
W TR11 dostępne są dwa poziomy wyposażenia. Tańszy Budowa GX i bardzo luksusowo wyposażony kompilacja x01, z których każdy jest dostępny w kolorach „Black Chrome” i „Primer Blue”. Ten ostatni można kupić za 7.899 euro i jest wyposażony w bardzo wysokim standardzie z hamulcami Fox Factory kod RSC i napędem X01. Testowany „GX Build” jest równie dobrze przemyślany jak wariant X01, ale przy sugerowanej cenie detalicznej 5.699 euro jest nieco tańszy i nie ma takiej samej wysokiej jakości.
Zamiast sprężyn Fox40 na „Budowa GXRockShox Boxxer Select, który jest oparty na platformie Boxxer Ultimate i ma amortyzator RockShox Super Deluxe Coil zamiast Fox DHX2. Zamiast Code RSC, w tańszej wersji zastosowano Code R, a dysk X01 ustępuje miejsca mieszance jednego Korba Sram Descendant i obwód GX. Oprócz wszystkich rowerów i zestawów ram dostarczane są stery Zero Stack z przesunięciem skorupy 0 mm, -5 mm i +5 mm. W zależności od osobistych preferencji wysięg można idealnie dopasować indywidualnie do każdego jeźdźca.
Ramki do zdjęć | TR11 Carbon 200mm tył/200mm przód |
widelec amortyzowany | RockShox Boxxer Wybierz RC 200 |
niemy | RockShox Super Deluxe Coil Ultimate DH(SM – 400 funtów / MD – 450 funtów / LG – 500 funtów / XL – 550 funtów) |
wirniki | Stans Flow S1 z piastami Novatech D951SB/DH82SB |
Opona VR | Maxxis Minion DHF 3C DH (27.5 x 2.5) |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII 3C DH (27.5x2.4) |
przerzutka tylna | SRAM GX DH |
dźwignia zmiany biegów | SRAM GX DH |
korba | SRAM Descendent DH DUB |
przerzutka | |
Hamulec | Kod SRAM R |
tarcze hamulcowe | Linia środkowa SRAM (200 mm) |
sztyca | JD SP66 |
siodło | ANVL Wykuwa Cromo |
trzon | Race Face Chester DM |
Lenker | Race Face Chester 35 |
Oprócz kompletnych rowerów dostępny jest również zestaw ram, który jest również dostępny w obu kolorach. Wraz z Fox DHX 2 waży 4,0 kg i kosztuje 3.699 euro.
Geometria Transition TR11 V2 w szczegółach
Niektóre zmiany w danych geometrii natychmiast rzucają się w oczy. Z jednej strony nowa, metryczna długość amortyzatora 250x75mm, która jeszcze lepiej powinna współgrać z kinematyką opatentowanego systemu tylnego trójkąta GiddyUp, a z drugiej strony wydłużenie zasięgu do 465mm w rozmiarze L. Aby zachować równowagę, tylne widełki również urosły o 5 mm, a suport jest o 6 mm wyższy. Dzięki tym zmianom w geometrii rowerzysta jest umieszczony jeszcze bardziej centralnie na rowerze. co również zwiększa przyczepność przedniego koła.
Dane geometryczne w skrócie
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Dosięgnąć | 415 | 440 | 465 | 490 |
Stos | 602 | 610 | 610 | 619 |
długość rury podsiodłowej | 420 | 420 | 420 | 420 |
Efektywny kąt rury podsiodłowej | 76,0 | 76,0 | 76,0 | 76,0 |
Efektywny kąt rury podsiodłowej | 110 | 120 | 120 | 130 |
kąt główki ramy | 63,0 | 63,0 | 63,0 | 63,0 |
długość tylnego trójkąta | 440 | 440 | 440 | 440 |
Radstand | 1217 | 1247 | 1272 | 1301 |
wysokość przekroku | 685 | 685 | 685 | 685 |
Przesunięcie / przesunięcie wideł | 52 | 52 | 52 | 52 |
badanie polowe
Na zakończenie sezonu bikeparkowego miałem przyjemność testować Transition TR11 V2 przez trzy weekendy. Oczywiście skorzystałem z okazji, aby przetestować możliwości bike parku TR11 w lokalnych bike parkach w Geißkopf i Spicak (CZ). Zwłaszcza w czeskim bike parku, niedaleko granicy w pobliżu Bayerisch Eisenstein, Transition i ja czuliśmy się jak w domu.
Po wygłupach na parkingu Bikeparku Spicak czas zacząć: na trasach takich jak „Czarny Piątek” czy „Struggle”, która służy również jako zjazd w Pucharze Europy w Downhillu i dlatego jest idealnym trasie testowej, TR11 V2 został wystawiony na próbę. Nazwa trasy mówi sama za siebie, a znajdziesz tu wszystko, od dużych schodków, przez kamieniste i korzeniowe pola, po głębokie obcasy.
W tym środowisku TR11 był w stanie przekonać mnie od pierwszego zjazdu po dostrojeniu na Boxxer Select, a Super Deluxe po kilku przejazdach. Zawieszenie jest bardzo czułe i czułe, szczególnie z tyłu, z wystarczającym postępem w ostatniej jednej trzeciej skoku zawieszenia. Dzięki dużemu rozstawowi osi TR 11 V2 prowadzi się niezwykle płynnie na szybkich trasach zjazdowych. Dzięki bardzo solidnemu podwoziu i zrównoważonej geometrii, skaliste obszary i nierówne przejścia są tak samo płynne jak płynne sekcje, na których sprzężenie zwrotne z podłoża odgrywa równie ważną rolę.
Był bardzo łatwy w obsłudze podczas skoków na trasach freeride i od samego początku dawał dużo pewności w powietrzu. Mając 1,80 m, byłem dość centralnie zintegrowany z motocyklem i tylko w kilku sytuacjach zauważyłem negatywnie długi rozstaw osi. Dopiero gdy szlaki zrobiły się bardzo wąskie i zablokowane, długość roweru nieco się ograniczyła, ale przy odrobinie instynktu i aktywnym, agresywnym stylu jazdy, tutaj też świetnie się bawiłem. W przeciwnym razie motocykl wygląda niezwykle żywo i zabawnie, niezależnie od tego, czy chodzi o sztuczki poza szlakiem, czy po prostu jedzie na pełnym gazie iz dużą rezerwą - Transition zaprasza do przekroczenia limitu.
Na koniec testu udaliśmy się do Bikeparku Proeller i kilku innych freeride'owych spotów w Lesie Bawarskim. Idealny do sprawdzenia przydatności Transition TR11 do freeride'u. Na stromych odcinkach potrafił przekonać, a zmiany w geometrii wydawały mi się bardzo dobrze przemyślane. Jak na mój osobisty gust, kokpit mógłby być nieco wyższy, a tylne widełki nieco dłuższe.
TR11 był bardzo łatwy w obsłudze przez cały czas i szybko nauczyłem się doceniać oferowany sprzęt. Od Boxxer Select, przez Code R, po koła Stans, nie miałem tu żadnych życzeń. Pod względem stabilności poza wgnieceniem przedniego koła nie było żadnych usterek itp. Zewnętrznie poprowadzone kable to kwestia gustu, ale wraz z prowadnicą łańcucha One Up tworzą dość cichy rower.
Schreibe einen Kommentar