E-Performance: W samych Niemczech w 2018 roku sprzedano ponad 800.000 2019 e-rowerów, więc prawie co piąty rower sprzedawany w tym kraju ma wsparcie elektroniczne. W 1 r. branża spodziewa się nawet przekroczenia granicy 2019 miliona. Napęd elektryczny mają głównie rowery miejskie i trekkingowe. Znajduje to odzwierciedlenie również w rozwoju producentów napędów, którzy oferują coraz bardziej wyspecjalizowane technologie dla tego segmentu. Podsumowaliśmy najważniejsze informacje i przedstawiamy przegląd silników do rowerów elektrycznych XNUMX.
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: Obszerne portfolio nowych produktów Bafang

M800 - Minisilnik idealnie nadaje się do elektrycznych rowerów szosowych i rowerów szutrowych ze wspomaganiem elektrycznym. Tutaj postawiono na optyczny minimalizm, bo w tej kategorii rowerów liczy się przede wszystkim dyskretność elektryczna. Przy znamionowej ciągłej mocy wyjściowej 200 watów i momencie obrotowym 55 Nm nacisk kładziony jest tutaj na przyspieszenie i wsparcie na stromych przejściach. Dzięki temu skupieniu zasięg w połączeniu z baterią 200 Wh szacuje się na mocne 150 km.

Wraz z M400 seria M420 została poddana współczesnemu liftingowi. Bardziej kompaktowy i mocniejszy niż jego poprzednik, uwzględniono rozwój nowoczesnych rowerów miejskich i trekkingowych. 250 watów i 80 Nm to kluczowe dane dotyczące wydajności centralnego silnika, który jest zasilany akumulatorem rurowym o pojemności 450 Wh.
Aby spełnić globalne przepisy dotyczące wydajności i prędkości, Bafang prezentuje trzy kolejne silniki montowane centralnie na jednolitej platformie, jeśli chodzi o silniki do rowerów elektrycznych w 2019 roku: serie M500 i M600. Charakteryzują się znamionową ciągłą mocą wyjściową 250 W (M500) lub 350 W i 500 W (M600), a dwa nowe modele osiągają również moment obrotowy od 95 Nm (M500) do 120 Nm (M600).
Bafang poszedł również w jego ślady, jeśli chodzi o silnik piasty. H500 to napęd elektryczny dostępny w dwóch wariantach, który osiąga moc wyjściową 350 watów lub 500 watów. Do portfolio dodano również Mini-Hub, silnik w piaście do miejskich i trekkingowych pedeleków oraz szybkich pedeleków. Są nieco mniejsze i bardziej dyskretne, ale nadal zapewniają przyzwoity moment obrotowy 45 Nm przy średnicy zaledwie 100 mm.
Szczegóły w naszym Przedmioty Bafang lub na www.bafang-e.com

Nowości produktowe: BAFANG - E-mobilność z Chin na cały świat
E-Performance: Mając na celu wytwarzanie innowacyjnych i wysokiej jakości produktów, BAFANG rozwinął się w globalnego gracza i niezawodnego producenta w dziedzinie e-mobilności w swojej dziesięcioletniej historii. Siedziba zespołu BAFANG, który obecnie zatrudnia 300 pracowników, znajduje się w Suzhou. Ze względu na bliskość Szanghaju warunkiem dobrego połączenia z rynkami międzynarodowymi jest […]
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: BionX
BionX nadal polega na silniku piasty. Dla projektantów kół ten napęd ma tę ogromną zaletę, że można zaoszczędzić sobie czasochłonnego zadania integracji silnika z ramą. W 2019 roku dwa układy napędowe serii D i serii P są produkowane w Kanadzie. Wąskie silniki w piaście stosowane są w rowerach miejskich, ręcznych i poziomych, a także w urządzeniach trakcyjnych dla osób na wózkach inwalidzkich. Interesująca jest również możliwa kombinacja ze skrzynią biegów Pinion.

Seria P przeszła tutaj szczegółowy lifting. Nowością w porównaniu z poprzednimi modelami jest mocowanie kasety, które jest dostępne zarówno dla kaset Shimano, jak i SRAM. Z mocą wyjściową 250 W i momentem obrotowym 40 Nm.

Seria BionX D jest nieco mocniejsza. Przy identycznych 250 watach znacznie smuklejszy i jeszcze lżejszy silnik piasty koła dostarcza o 10 Nm więcej niż seria P, a tym samym osiąga imponujące 50 Nm. moment obrotowy.
Więcej informacji w nasz artykuł lub na www.ridebionx.com

Nowości produktowe: BionX - Dysk o wielu twarzach
E-Performance: Kiedy myślisz o BionX, automatycznie myślisz o klasycznych rowerach elektrycznych. Jednak kompaktowa konstrukcja umożliwia niezwykle elastyczne wykorzystanie silnika piasty w szerokiej gamie pojazdów - od rowerów poziomych i rowerów towarowych po pojazdy rehabilitacyjne. Nawet jeśli środkowy silnik jest obecnie powszechnie kojarzony z rowerami elektrycznymi, silniki w piaście nadal mają prawo istnieć. Hałas w tle, proste […]
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: Brose
Oprócz różnych dalszych ulepszeń, Brose zaprezentował w zeszłym roku nowy Brose Drive S Mag (Mag oznacza magnez) i zrewolucjonizował segment rowerów miejskich dzięki Brose Drive C na początku 2019 roku.
Brose Drive S Mag — lżejszy i mocniejszy niż jego aluminiowy brat
Wraz z dalszym rozwojem Brose Drive S, Brose zrobił duży krok naprzód dzięki Drive S Mag. Nie tylko dane techniczne 410% wsparcia, 250 watów ciągłej mocy znamionowej i maksymalny moment obrotowy 90 Nm sprawiają, że nowy lekki silnik Brose jest jednym z najlepszych silników do e-rowerów 2019 do rowerów sportowych, takich jak e-MTB, w porównaniu do jego młodszego brata Aluminium sprawia, że Drive S Mag jest o 15% mniejszy, dzięki czemu można go jeszcze lepiej zintegrować, a berlińczycy pakują również dodatkowe 30%, jeśli chodzi o wsparcie.

Kolejną nową funkcją Brose Drive S Mag jest „Tryb Flex Power”, w którym można elastycznie uzyskać do 30% więcej mocy nawet przy wysokich kadencjach, a rower nadal pozostaje łatwy do kontrolowania nawet podczas przyspieszania.

Nowości produktowe: Silniki do rowerów elektrycznych Brose 2019: Drive S Mag, aktualizacja Drive T i nowe sterowanie
Nowości produktowe / E-Performance: Liczne innowacje w silnikach Brose do rowerów elektrycznych 2019 zostały ogłoszone w ramach Eurobike Media Days w Serfaus. Oprócz całkowicie nowego silnika dostępne są również aktualizacje dla istniejących napędów oraz, po raz pierwszy, wyświetlacze i elementy sterujące bezpośrednio od Brose. Brose Drive S Mag – Lżejszy, bardziej kompaktowy, mocniejszy Prawie […]
Brose jeździ teraz także w rowerach miejskich - Brose Drive C
Dzięki Brose Drive C dostawca z sektora motoryzacyjnego koncentruje się na stale rosnącym rynku e-rowerów miejskich i trekkingowych, a debiut w tym segmencie był więcej niż udany. (Do testu) Ze względu na bardzo kompaktową konstrukcję jednostki napędowej można ją dyskretnie zintegrować. Napęd Brose Drive C zapewnia ciągłą znamionową moc wyjściową 250 watów i maksymalny moment obrotowy 50 Nm. Obsługuje to do 280% i prawie trzykrotnie zwiększa siłę pedałowania.

Brose Drive C to bardzo wydajny biegacz długodystansowy, zoptymalizowany pod kątem wymagań miejskich. Moc wspomagania jest osiągana tak wygodnie i harmonijnie, jak to tylko możliwe, w zakresie od 20 do 70 obrotów na minutę. Zapewnia to wyjątkowo płynną reakcję i pozwala zrelaksować się do celu.

składniki: Nowy napęd do rowerów miejskich Brose Drive C w pierwszym teście.
Test Brose Drive C: Rynek napędów do rowerów miejskich rośnie, i to przez nikogo innego jak Brose. Jak już informowaliśmy, podczas Taichung Bike Week we wrześniu 2018 roku Brose zaprezentował nowy napęd do rowerów miejskich Brose Drive C, który jest specjalnie dostosowany do potrzeb rowerzystów miejskich. Teraz mamy jeden z pierwszych rowerów z […]
Pierwsze motocykle wyposażone w Brose Drive C powinny pojawić się u dealerów jeszcze w tym roku.
Przegląd dysków Brose w naszym artykule:

Nowości produktowe: Brose Drive – napędy do rowerów elektrycznych „Made-In-Germany”
E-Performance: Jako rodzinny dostawca motoryzacyjny, Brose awansował na czwarte miejsce w światowych rankingach i obecnie co roku dostarcza 200 milionów silników elektrycznych producentom samochodów na całym świecie. Rodzinna firma przeniosła know-how z systemów mechatronicznych do drzwi i siedzeń pojazdów oraz silników elektrycznych i elektroniki dla wielu elementów pojazdów do układów napędowych do rowerów elektrycznych. Inżynierowie Brose opracowali innowacyjny układ napędowy […]
Są szczegóły techniczne www.brose-ebike.com
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: Bosch – rozwój koncentruje się na 2019 roku na bezpieczeństwie i użyteczności.
Obecny rozwój firmy Bosch koncentruje się przede wszystkim na bezpieczeństwie i użyteczności. Pionierzy napędów do rowerów elektrycznych ponownie wyznaczają nowe standardy dzięki już zaprezentowanym rozwiązaniom. Oprócz bardzo chwalonego systemu ABS, który w zasadzie działa jak samochód, obejmuje to również nowy wyświetlacz Kiox i szybką ładowarkę. Ale inne innowacje są już w fazie rozwoju i zostaną nam zaprezentowane w czerwcu tego roku.

System ABS (układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) stał się integralną częścią samochodu, a jednak minęło trochę czasu, zanim technologia ograniczająca wypadki była dostępna na dwóch kołach. Według badań firmy Bosch dotyczących wypadków, dzięki takiemu systemowi można zapobiec jednemu na cztery wypadki z pedelekiem, ponieważ prawidłowe hamowanie odgrywa znaczącą rolę w sytuacji awaryjnej. I tak system ABS firmy Bosch stał się niedawno dostępny dla e-rowerów z serii modelowej 2019.

Wycieczka rowerem elektrycznym i życie codzienne: Flyer TX ABS: Bosch E-Bike ABS w pierwszym teście praktycznym
Test: Prawie dokładnie rok temu Bosch po raz pierwszy zaprezentował ABS do swojego e-roweru. Zostało to przyjęte z dużym sceptycyzmem, także przez nas; Jednak pierwsze testy w tamtym czasie były przekonujące, a teraz, dzięki Flyer TX ABS, po raz pierwszy mieliśmy okazję przetestować ABS w e-bike'u Bosch w dłuższym okresie czasu. Ulotka TX ABS: […]

Nowości produktowe: Bosch przedstawia pierwszą na świecie serię ABS do rowerów elektrycznych: pierwsze wrażenia z jazdy
Rynek / E-Performance: Po kilku plotkach w ostatnich tygodniach i miesiącach, dziś w firmie Bosch wypuszczono kota z worka. Pierwsze e-rowery Bosch z układami hamulcowymi ABS zostaną wprowadzone na rynek w tym roku. Możesz wnieść dużo know-how z sektora motocyklowego i ściśle współpracować ze szwabskimi specjalistami od hamulców z Magury […]

Jeśli chodzi o łatwość obsługi i przegląd danych, Bosch zaprezentował na targach Eurobike 2018 kompaktowy wyświetlacz Kiox. Nowy system kolorowych wyświetlaczy, zaprojektowany dla e-rowerzystów sportowych, może być wygodnie sterowany z kierownicy za pomocą oddzielnej jednostki sterującej. Oprócz trybów wspomagania i prędkości wyświetlane są również wszystkie informacje dotyczące odległości i kadencji. Monitor tętna można nawet podłączyć przez Bluetooth w celu optymalnego treningu.

Nowości produktowe: Eurobike 2018: innowacje Bosch w e-rowerach - ABS, Kiox, Fast Charger
Eurobike 2018/nowości produktowe: Na targach Eurobike firma Bosch e-bike zaprezentowała nam swój innowacyjny ABS, sportowy system Kiox i szybką ładowarkę zapewniającą krótkie czasy ładowania. Bosch E-Bike ABS Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania stał się nieodzowny w samochodach, a ABS pojawił się teraz także w rowerach. teraz również dotrzeć do roweru. Ponieważ od końca 2018 roku jest […]
Dzięki centralnemu umieszczeniu na trzpieniu kąt odczytu jest idealny, a informacje mogą być dostarczane w każdej chwili, nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Osiąga się to poprzez automatyczną regulację podświetlenia wyświetlacza. System KIOX jest zaokrąglony i dlatego szczególnie wytrzymały dzięki zastosowaniu wyjątkowo odpornego szkła Gorilla.

Irytujące czekanie dobiegło końca. Najszybszy system ładowania pochodzi od firmy Bosch. Dzięki prądowi ładowania do 6 A akumulator Bosch PowerPack 500 jest w pełni naładowany w ciągu trzech godzin, a nawet do połowy w ciągu 1,2 godziny. Ma to znaczenie nie tylko dla rosnącej infrastruktury wynajmu, ale także dla motocyklistów hobbystów. Bo wystarczy krótka, około godzinna przerwa obiadowa, by naładować pustą baterię o 40%. Nic nie stoi więc na przeszkodzie do długich wypraw rowerowych. FastCharger jest kompatybilna ze wszystkimi systemami Bosch i jest prawie niezauważalna dzięki dodatkowej masie 20% w porównaniu ze standardową ładowarką.
Więcej informacji na temat www.bosch-ebike.com.
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: Fazua — koncepcja napędu opartego na modułach Lean


E-żwir / E-droga: Test: Storck E:nario Fazua - e-rewolucyjny rower wyścigowy
Test Storck E:nario: To, czego konwencjonalne dodatkowe napędy nie były w stanie zrobić, wciąż młody silnik Evation od monachijskiego dostawcy Fazua radzi sobie całkiem dobrze: wyczucie roweru wyścigowego plus potężny ciąg na górze z akceptowalną dodatkową masą. Epokowe innowacje zawsze utrudniały życie tradycjonalistom rowerów szosowych. Nawet duże innowacje, takie jak pedał zatrzaskowy i manetka hamulca, zostały początkowo odrzucone („żaden z nich nie był potrzebny”), a następnie zignorowane [...]
W przypadku Fazua wszystko jest „ukryte” w dolnej rurze. Specjaliści ds. integracji opracowali koncepcję modułową, dzięki czemu wszystkie trzy niezbędne jednostki – skrzynia biegów, silnik i akumulator – znajdują się w jednym podłączanym module. Napęd Evation można znaleźć w 90% rowerów e-racingowych lub e-gravelowych, ponieważ dyskretny wygląd odgrywa tu dużą rolę. Przy ciągłej mocy znamionowej do 400 watów akumulator o pojemności 250 Wh może przejechać maksymalnie 50 kilometrów. Ale jeśli e-race skupiają się bardziej na przyspieszeniu niż na stałym wsparciu, napęd Fazua Evation rozprzęga się niepostrzeżenie, a prędkość >25 km/h stawia jedynie opór powietrza.
Szczegóły dotyczące napędu www.fazua.pl
Silniki do rowerów elektrycznych 2019: Shimano
Silniki Shimano 2019: Steps E7000 - napęd E-MTB dla łowców okazji
System Shimano STEPS E7000 jest uzupełnieniem dobrze znanego napędu STEPS E8000. Podczas gdy E8000 koncentrował się na ekstremalnych wzniesieniach i technicznym terenie dla ambitnych rowerzystów e-mountain, system STEPS E7000 przemawia do bardziej świadomych cenowo odbiorców e-MTB. Dzięki znamionowej ciągłej mocy wyjściowej 250 watów (maks. 500 watów) i momentowi obrotowemu 60 Nm, spełnia on wszystkie potrzeby amatorskich rowerzystów górskich.
A jednak nie ma oszczędności na integracji, ponieważ elektroniczny system przełączania Di2 może być w pełni obsługiwany przez komponenty STEPS E7000. Pomyślano również o projektantach rowerów, dlatego system STEPS E7000 ma takie same wymiary i punkty wkręcania jak system E8000, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać prostej zmiany.
Silniki Shimano 2019: Stopnie E5000 i E6100 do miasta i trekkingu
Japończycy wprowadzają na rynek dwie innowacje do rowerów miejskich i trekkingowych. Seria STEPS E5000 to wstęp do rodziny STEPS. Wygodny napęd na rower miejski nie jest przeznaczony do ekstremalnych przyspieszeń, ale dzięki momentowi obrotowemu 40 Nm zapewnia przyjemną i szczerą przyjemność z jazdy w miastach.
Aby uzyskać więcej mocy i większy zasięg, Shimano rzuca do wyścigu system STEPS E6100. Następca wypróbowanego i przetestowanego STEPS E6000, z dalszym rozwojem skupiającym się na ergonomii i komforcie. Hałas w tle został znacznie zredukowany w porównaniu do swojego poprzednika, a zasięg został zwiększony o 20%.

składniki: Shimano Steps E6100 – Nowy silnik trekkingowy w pierwszym teście
Test: W ramach przygotowań do tegorocznego Eurobike, japoński gigant komponentów Shimano ogłosił nowy napęd do e-roweru z Steps E6100. Znajduje się on między podobnie nowym E5000 a napędami MTB. Dlatego chcielibyśmy skierować go do sportowych kierowców miejskich, osób dojeżdżających do pracy i kierowców trekkingowych. Pod tym względem Shimano Steps E6100 płynnie łączy się ze swoim poprzednikiem, modelem E6000 […]
Smartfon jako kolejna generacja nośników informacji o e-rowerach cieszy się coraz większą popularnością. Jesienią 2018 roku firma Shimano wprowadziła nową aplikację E-Tube Ride. Telefon komórkowy, niezależnie od tego, czy jest to platforma iOS, czy Android, służy jako samodzielne lub dodatkowe źródło informacji podczas jazdy. Zachowanie elektronicznej zmiany biegów można nie tylko dostosować i skoordynować z przekładnią Di2, ale także zindywidualizować wyświetlacz i informacje wyświetlane w aplikacji.

Nowości produktowe: Shimano E-Tube Ride: Nowa aplikacja na smartfony dla wszystkich napędów Shimano
E-Performance: dzięki aplikacji „Shimano E-Tube Ride” firma Shimano oferuje nowy sposób wyświetlania wszystkich informacji dotyczących jazdy bezpośrednio na smartfonie. Aplikacja jest kompatybilna ze wszystkimi możliwymi napędami Shimano STEPS, od trekkingowego i miejskiego E5000 po napęd E8000 EMTB. Wszystkie informacje specyficzne dla napędu mogą w przyszłości zamiast na, ale bardzo [...]
Pragma Industries Alpha 2.0 – ogniwa paliwowe zamiast akumulatorów litowo-jonowych
Od 2017 roku firma Pragma Industries z Francji przeciera nowe szlaki w zakresie e-mobilności na rowerach, a dzięki połączeniu wodoru i ogniw paliwowych koncentruje się na źródle energii, które nie jest nowe, ale innowacyjne w branży e-rowerów . Od 2004 roku poszukiwano alternatywnego producenta energii w południowo-zachodniej Francji, a teraz zaprezentowano aktualny e-rower Alpha 2.0. Francuski e-bike nie jest zasilany konwencjonalnym akumulatorem litowo-jonowym, ale w solidnej dolnej rurze znajduje się ogniwo paliwowe i mały zbiornik wodoru, ta kombinacja zapewnia wystarczającą ilość energii elektrycznej do odpalenia silnika Brose z kolei.
Jeśli chodzi o prędkość jazdy, te same zasady i kluczowe dane dotyczą konwencjonalnych rowerów elektrycznych. Z obsługą do 25 km/h z silnikiem Brose o mocy 250 W 36 V. Jeśli chodzi o prędkość ładowania i zasięg, 2-litrowy zbiornik wodoru jest imponujący. Zapewnia to wystarczającą pojemność, aby przenieść futurystyczny e-rower do 100 kilometrów (w zależności od intensywności wsparcia). A jeśli zapasy się wyczerpią, wystarczy „tylko” podjechać do odpowiedniej stacji tankowania wodoru, aby „naładować” e-rower na kolejne 100 kilometrów w rekordowych dwóch minutach.
Pragma Industries Alpha 2.0 jest początkowo skierowany do klientów flotowych, ponieważ rower jest dostępny tylko w ustalonej cenie 150.000 2.0 euro. Dostajesz za to dziesięć e-rowerów Pragma Alpha 7.500 za 75.000 euro każdy, a także stację tankowania wodoru za XNUMX XNUMX euro. Rower na ogniwa paliwowe jest idealną alternatywą dla turystów i wypożyczalni rowerów, ponieważ oszczędza irytujący czas oczekiwania na załadunek i osiąga znacznie większy zasięg.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej producenta www.pragma-industries.com
Novus Bike – e-drive na dwóch kołach potrafi wszystko
Trochę nie na temat, ale Novus pokazuje, co napęd elektryczny może zrobić z dwoma kołami. Futurystyczny design karbonowej ramy monocoque całkowicie rezygnuje z dodatkowych elementów konstrukcyjnych, jest elementem konstrukcyjnym. Ta piękność z włókna węglowego zawiera potężny akumulator wysokiego napięcia, który może zasilać e-(motor)rower energią elektryczną przez maksymalnie 3 godziny w ruchu miejskim.
Sercem Novus Bike jest bezszczotkowy silnik piasty koła o mocy szczytowej 14 kW, co odpowiada nieco ponad 19 KM. Uwalniany jest maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć, to 100 km/h, czyli coś innego niż klasyczny e-rower.
Hyperbike został zaprezentowany na targach CES w Las Vegas. Przy cenie nieco poniżej 41.000 100 euro nie jest tani, ale możesz nazwać swój własny motocykl elektryczny, który jest ściśle ograniczony do XNUMX sztuk.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej producenta www.novusbike.com