E-Performance: Kiedy niemal osiem lat temu globalna korporacja Bosch ze Szwabii zaprezentowała dość zwariowany produkt niszowy, wielki przemysł zareagował potrząsaniem głową i uśmiechem rozbawienia. Silnik elektryczny do rowerów - niezły pomysł, ale chyba bardziej chwyt kolarskiego inżyniera niż realna gwarancja zysku. Dziś wątpiący są mądrzejsi, a dzięki Brose, AEG, Kymco, Panasonic, Yamaha i Bafang wielu globalnych graczy wskoczyło do tego (elektrycznego) pociągu. E-rower miał niesamowitą historię sukcesu. W samych Niemczech w 600.000 roku sprzedano 2016 2018 sztuk – z silną tendencją wzrostową. Istnieje sporo marek rowerów, które obecnie sprzedają więcej e-rowerów niż klasycznych rowerów. Rozwój jest odpowiednio szybki; podsumowaliśmy silniki do e-rowerów XNUMX.
Sukces dowodzi, że Bosch miał rację. Nierzadko zdarza się, że kupujący e-rower przychodzi do specjalistycznego sklepu i pyta o „rower Bosch” – niezależnie od marki – słyszał, że napędy są najlepsze. Jednak sprawa nie jest taka prosta i inne matki też mają piękne córki. Wszyscy producenci napędów są zajęci, nikt nie może sobie pozwolić na stanie w miejscu i przegapienie innowacyjnego połączenia przez sezon. W związku z tym możemy spodziewać się zalewu nowych silników, akumulatorów i aktualizacji na nadchodzący rok. Trudno to śledzić.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Bosch – mniejsze, lżejsze i ze zintegrowanymi akumulatorami
Od lat są liderem w dziedzinie silników, a dzięki innowacjom z 2018 roku chcą Bosch zostań w ten sposób: popularne silniki Active Line i Active Line Plus dla miłośników przyjemności zostały całkowicie przeprojektowane. Stały się lżejsze i przede wszystkim cichsze. Nawet pod obciążeniem w górach prawie nie słychać hałasu z jazdy. Ze względu na mniejsze wymiary producenci mogą teraz korzystniej zintegrować silniki środkowe z konstrukcją koła.
Więcej informacji o Bosch Active Line 2018 i Active Line Plus:
Nowości produktowe: Bosch 2018 z dwoma nowymi napędami do e-rowerów: Active Line Plus i „nowa” Active Line
Rynek / E-Performance: W 2018 roku Bosch kontynuuje ofensywę e-rowerów i wprowadza Active Line Plus, zupełnie nowy napęd dla rowerzystów zorientowanych na wygodę. Ponadto „zwykły” dysk Active Line doczekał się następcy, który jest przede wszystkim znacznie bardziej kompaktowy, lżejszy i cichszy niż jego poprzednik. Nie tylko w tym kraju […]
W 2018 roku pojawiły się również innowacje dotyczące akumulatora: wcześniej akumulator Bosch nie mógł być zintegrowany z ramą. Dzięki nowemu wariantowi PowerTube można realizować zupełnie nowe projekty ram. Dzięki rewizji przekładni silnikowej wyeliminowano również wcześniej istotny punkt krytyki - opór własny silnika: jeśli napęd jest wyłączony lub przy prędkościach powyżej 25 km/h, rower prowadzi się teraz prawie tak łatwo, jak normalny rower .
Więcej informacji o zintegrowanych akumulatorach Bosch 2018 i innych innowacjach:
Nowości produktowe: Bosch 2018 ze zintegrowanym akumulatorem, integracją Di2 i nowościami Nyon
Rynek / E-Performance: Firma Bosch E-Bike Systems zaprezentowała niedawno innowacje na sezon 2018. Oprócz cieszącego się dużym uznaniem systemu E-Bike ABS zaprezentowano również dwa nowe napędy. Trzecią główną innowacją jest pierwszy integrowalny akumulator o nazwie PowerTube 500. Ponadto promowana jest integracja eShift komponentów Shimano Di2. To […]
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Brose – Nowe napędy do E-MTB i S-Pedelec
Napęd dostawców części samochodowych Brose był wcześniej spotykany głównie w rowerach elektrycznych premium do codziennego użytku i wycieczek. Otrzymał aktualizację w 2017 roku, nazywa się teraz Drive T i mówi się, że jest o sześć procent wydajniejszy – co oznacza, że oferuje większy zasięg. Zupełnie nowy Brose Drive S. Zapewnia większy moment obrotowy niż kombi: do 90 Nm - i dlatego jest przeznaczony do elektrycznych rowerów górskich. Nawiasem mówiąc: producenci silników centralnych mierzą moment obrotowy na wale napędowym, a nie na osi tylnego koła; porównanie z osiągami tylnych silników jest możliwe tylko pośrednio.
Więcej informacji na temat nowego silnika Brose Drive S do elektrycznych rowerów górskich:
Nowości produktowe: Brose Drive S: Nowy napęd specjalnie do E-MTB
E-Performance / Rynek: Dzięki Drive S berliński producent napędów Brose po raz pierwszy prezentuje specjalny napęd do elektrycznych rowerów górskich. W porównaniu z poprzednim silnikiem, Drive S powinien dostarczać więcej mocy w średnim zakresie kadencji, ale bez utraty naturalnego czucia wsparcia, które charakteryzowało dotychczas Brose'a. Dysk będzie dostępny od września 2018 roku. W [...]
Jednak dzięki tej wydajności najbardziej stroma rampa porażona korzeniami traci swój terror. Już we wrześniu S powinien być dostępny w pierwszych rowerach z dodatkowym doładowaniem - na przykład w rowerach E-MTB firmy Rotwild. Brose ma również coś nowego dla osób dojeżdżających do pracy: wariant z silnikiem TF. Obsługuje S-Pedelec do prędkości 45 km/h – tak cicho jak zwykle – i będzie można go znaleźć w szybkich e-rowerach od 2018 roku.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Shimano z indywidualną regulacją napędu za pomocą aplikacji i innowacji akumulatorowych
Silnik Steps umieszczony centralnie Shimano ma wielu fanów w terenie turystycznym i miejskim - odpowiada harmonijnie i pracuje bardzo cicho. Mocniejsza wersja E-MTB (E8000), która jest dostępna od roku, otrzymała teraz aktualizację oprogramowania: dzięki najnowszemu oprogramowaniu sprzętowemu Shimano silnik można precyzyjnie dostosować do danej sytuacji na drodze, w terenie lub na droga. Telefon komórkowy pod ręką i optymalnie dostosuj ustawienie do terenu za pomocą aplikacji - gotowe. Możliwy jest również tryb „intuicyjny” dla Twoich ulubionych tras.
Nowości produktowe: Shimano Steps E8000: Nowe oprogramowanie układowe z indywidualnie konfigurowanymi trybami doładowania i szlaku
Rynek: Nowy firmware dla Shimano Steps MTB System E-8000 będzie dostępny od połowy sierpnia. Pozwala to użytkownikom dostosować tryby Boost i Trail po aktualizacji. Rowerzyści e-mountain mogą w ten sposób dostosować system do swoich wymagań i terenu - wygodnie przez Bluetooth ze swoim smartfonem, nawet bezpośrednio na szlaku. Działać […]
Jeśli chodzi o sprzęt, producenci rowerów idą jeszcze dalej z napędem: BMZ, duży niemiecki producent akumulatorów, opracował dwa wąskie pojedyncze akumulatory do e-MTB. Po lewej i prawej stronie dolnej rury jest miejsce. 375 watogodzin każda - czyli łącznie 750! To wystarczy na kilka miłych godzin w terenie. Na przykład z nowym Bulls E-Ecore Evo, który ma już podwójne opakowanie. Integracja gąsienic akumulatorowych STEPS w ramie jest również całkowicie nowa: pojedyncze, połączone akumulatory można wyciągnąć przez wąski otwór w dolnej rurze. Niewielki otwór wygląda lepiej niż „drzwiczki” o długości rurki, ale przede wszystkim daje producentom rowerów możliwość budowania lżejszych ram o takiej samej stabilności. Jeśli chodzi o integrację baterii, powinno to obecnie wyznaczać punkt odniesienia.
Bulls E-MTB 2018: Duża różnorodność i przemyślana koncepcja
Nowości produktowe | Bulls E-MTB 2018: Na targach Bulls 2018 w segmencie E-Fully pojawiło się wiele innowacji. Nadal oferują rowery z napędami wszystkich trzech głównych producentów, ale zaprojektowali zupełnie nowe ramy i są w pełni zaangażowani w temat integracji. Na przykład wszystkie Bosch E-Fullies są wyposażone w zintegrowany akumulator PowerTube 500. Wielka różnorodność […]
E-Bike Motors 2018: Bafang – pełna moc made in China
Chiński producent Bafang jest jednym z największych producentów silników na świecie i od dłuższego czasu oferuje silniki na koła przednie, tylne i centralne. Wraz z nowym modelem M Azjaci zaprezentowali hit na Eurobike 2017: według producenta najmocniejszy obecnie pedelek z silnikiem środkowym. Przy obowiązkowych 250 watach powinien zapewniać moment obrotowy od 95 do 110 Nm. Bafang jest również szczególnie zainteresowany pedelekami terenowymi o prędkości do 25 kilometrów na godzinę. System waży tylko około 3.000 gramów i może być wyposażony w jedną lub dwie tarcze. Nowość: M 600 o mocy 350 lub 500 W. Te dwa silniki są zarezerwowane dla S-Pedelec z prędkością do 45 kilometrów na godzinę. Jak dotąd Bafang nie chciał powiedzieć, którzy producenci rowerów będą używać silników od 2018 roku. Niektórzy - jak to zwykle bywa - opatrzą go własnymi nazwami.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Continental z nowym systemem 48V
dostawca części samochodowych Kontynentalny wprowadza nowy centralny silnik o napięciu 48 woltów - większość silników obecnie działa na napięciu 36 woltów. Elektrownia powinna ważyć około czterech kilogramów i być wyposażona w akumulatory o pojemności do 600 watogodzin. Nawet jeśli użyjesz pełnego momentu obrotowego do 70 Nm, zasięg nie powinien stanowić problemu.
Napęd Conti zastosowano między innymi w kołach producenta e-rowerów. Jest tu również specjalna gratka: Conti opracował wariant silnika, w którym bezstopniowa zmiana biegów Nuvinci została zintegrowana bezpośrednio z układem napędowym. Piasta z wolnym kołem obraca się w tylnym kole, a ciężar Nuvinci znajduje się na środku roweru z korzystnym środkiem ciężkości. Przełożenie jest teraz regulowane automatycznie: ustawiasz swoją ulubioną kadencję, a sterowanie elektroniczne dba o to, by była ona utrzymywana – bez względu na prędkość. Integracja to także atut designu w 2018 roku: akumulator powinien zniknąć w ramie w nowych modelach Cycle-Union, do którego należy producent e-rowerów.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Panasonic – Nowy silnik turystyczny X0
Panasonic jest jednym z pionierów silnika środkowego. Nawet po tym starano się wprowadzać innowacje. Na przykład w 2016 roku firma zaprezentowała napęd ze zintegrowaną dwubiegową skrzynią biegów, która była montowana wyłącznie w pedelekach szwajcarskiej marki Flyer i mogła być przełączana automatycznie lub ręcznie. Od 2018 roku dostępny będzie między innymi nowy jednobiegowy silnik pedeleka X0, montowany w nowym modelu Flyer Gotour5. Został opracowany specjalnie dla e-rowerów turystycznych - z bardzo harmonijnym przyspieszeniem, ale także bardzo wysokim momentem obrotowym 80 Nm.
Nowości produktowe: Ulotka E-Bikes 2018: Mnóstwo nowości z wycieczek do MTB
Rynek / E-Performance: Szwajcarzy z Flyer zaprezentowali wiele nowych e-rowerów w różnych obszarach i kilka ekscytujących innowacji technicznych na rok modelowy 2018. Przygotowaliśmy krótki, zwięzły przegląd e-rowerów Flyer 2018. Flyer E-Bikes 2018: Oto innowacje techniczne Zintegrowana technologia Flyer (FIT) sama w sobie nie jest nowa […]
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Fazua z lekkim i niezwykle kompaktowym napędem do sportowych rowerów elektrycznych
Dostępne już także: rowery z napędem Evation niemieckiego producenta fazua. Składa się z przekładni suportu i silnika drążka wraz z akumulatorem, który chowa się w rurze ramy. Ponieważ samo koło zębate suportu jest niewiele większe niż zwykły suport, cały napęd będzie niewidoczny. Ogólnie jednostka silnik/akumulator powinna ważyć tylko 3,3 kilograma – zaskakująco mało.
Niemieccy producenci rowerów Focus i Cube zaprezentowali już nową generację rowerów wyścigowych z Fazua. Podczas pierwszych jazd próbnych Fazua przekonała swoim dyskretnym wsparciem.
https://www.youtube.com/watch?v=IwFC4UxTHn0
Silniki do e-rowerów 2018: napęd na tylne koła do grubych rowerów, krążowników plażowych i rowerów poziomych
Umierać BionX Seria D ma wyraźną cechę wyróżniającą: silnik jest węższy niż inne silniki tylne, ale ma znacznie większą średnicę. Większa powierzchnia zapewnia między innymi zaletę lepszego odprowadzania ciepła. Teraz na rynek wchodzi nowy wariant o nazwie DV: oś o szerokości 170 milimetrów jest specjalnie przystosowana do krążowników plażowych i grubych rowerów z ich wyjątkowo szerokimi oponami. Napęd pasuje tylko do rowerów z kołami 26 cali. Akumulator nie jest aż tak „tłusty” – z 555 Wh należy dziś do średniej klasy wydajnych zasilaczy. Wkrótce pojawi się również wersja dla leżących (20 cali).
Test e-roweru Elby z klasycznym napędem BionX D:
Rowery elektryczne: Elby 9-Speed Test: stylowy rower typu step-through do miasta z napędem BionX
Test: Marka Elby nie powinna być znana każdemu. Ale marka zdobyła już wiele nagród za wzornictwo dzięki 9-biegowemu e-rowerowi Elby. Udało nam się przetestować stylowy niski stopień w teście. Elby 9-Speed Test: rama i wyposażenie Rowery przesiadkowe są często mniej seksowne i niekoniecznie są tym, o czym myślisz, gdy […]
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Kappstein z nowym napędem B3
Również specjalista od napędów zwieńczenie opracował nowy napęd, B3. Dane techniczne: mały, lekki, wyjątkowo cichy. Bezprzekładniowy silnik firmy Gotha waży zaledwie 2,5 kilograma – nie licząc akumulatora. Sterowanie silnikiem i czujnik momentu obrotowego są zintegrowane. Dlatego można z niego zbudować szczególnie lekki i minimalistyczny e-rower - na przykład z dwubiegową skrzynią biegów suportu tej samej firmy. B3 jest dostępny w wariantach z napędem łańcuchowym i pasowym. Nadal nie jest jasne, kto umieści silnik w swoich kołach. Nie jest dostępny jako zestaw modernizacyjny.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Go Swissdrive - inteligentny silnik w piaście z asystentem górskim
Jedź Swissdrive, niemiecki producent o szwajcarskich korzeniach, wprowadził w tym roku nowe tylne silniki, które opierają się na szczególnie zaawansowanych czujnikach i wysoce rozwiniętym oprogramowaniu. Oznacza to, że powinni nawet myśleć z wyprzedzeniem: wyrafinowany algorytm przewiduje przyszłe nagrzewanie się przy dużej mocy wyjściowej i zmniejsza moc, jeśli oczekuje się, że silnik będzie zbyt gorący. W ten sposób unika się wyłączenia z powodu przegrzania – budzącego strach scenariusza z tylnym silnikiem na górze. Dzięki technologii o niskim oporze pedałowanie powyżej znaku 25 wydaje się być normalnym rowerem.
Nowy asystent górski działa jak hamulec silnikowy: automatycznie utrzymuje wcześniej ustawioną prędkość, a następnie działa jak generator: wytwarza energię elektryczną, którą przekazuje z powrotem do akumulatora. Łączność ze smartfonem również tutaj jest atutem, a nawet jest aplikacja o nazwie Heartgo, która pozwala kierowcy monitorować dane medyczne, takie jak tętno. Opcja: Bezpośredni kontakt z trenerem lub lekarzem. Moc jest wystarczająca: aż 45 Nm - mierzone bezpośrednio na tylną oś. Nowa generacja silników montowana jest m.in. w motocyklach Tout Terrain i Maxcycles.
Silniki do rowerów elektrycznych 2018: Alber Neodrives o wyjątkowo dużym zasięgu
Niemiecki specjalista od napędów elektrycznych Alber od dawna jest światowym liderem w dziedzinie wózków inwalidzkich; Tak więc krok do tylnego silnika e-roweru był mały. Mówi się, że nowy silnik Neodrives ma sprawność 85 procent - wartość, która przede wszystkim wpływa na zasięg: 145 kilometrów powinno być możliwe z akumulatorem o pojemności 612 watogodzin. Z wąskim akumulatorem (500 Wh) zintegrowanym z ramą, to wciąż 120 kilometrów. Kolorowy wyświetlacz silnika jest wielofunkcyjny – w zależności od modelu może nawet nawigować, a w zależności od wersji można go połączyć z telefonem komórkowym z wieloma opcjami zbierania danych o własnym zachowaniu podczas jazdy lub trasie.
Nowe silniki Neodrives są stosowane w rowerach elektrycznych Raleigh m.in.:
Nowości produktowe: Eurobike 2017: Raleigh Kent i Stanton – Nowe e-rowery z silnikami w środku lub w piaście
Nowości produktowe / Eurobike 2017: Dzięki dwóm siostrzanym modelom Raleigh Kent i Stanton, Raleigh ma dwa ekscytujące nowe dodatki do swojego portfolio na nadchodzący sezon. Wszechstronne rowery elektryczne do trekkingu, miasta i kraju są dostępne z piastą lub silnikiem centralnym, a każdy z nich w trzech wariantach wyposażenia - jeden z nich nawet z napędem paskowym. Prawie żaden inny producent rowerów […]
W 2018 roku e-rower będzie sprytny - dotyczy to zarówno charakterystyki motorycznej, jak i komunikacji ze smartfonem - e-rower i jego rower jeszcze bardziej się do siebie zbliżą.
Alex mówią
Witaj Marcusie,
bardzo dobre i przejrzyste źródło informacji na temat układów napędowych 2018r. Jestem bardzo ciekawy, kiedy inni producenci wskoczą na pociąg 48V.
Kolejne pytanie do ciebie jako eksperta branżowego: Stromer Syno Drive i Klever Biactron pochodzą z TDCM, czy dotyczy to również Stromer Cyro Drive? Po prostu nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat.
Dziękuję, pozdrawiam i oby tak dalej!
Alex
Marcusa Degena mówią
Witaj Alex, dziękuję za komentarz. Niestety, nie mogę od razu odpowiedzieć na pytanie, ale zapytam Stromera i dodam je tutaj.
Pozdrawiam
Marcus
Alex mówią
Dziękuję Marcusie.
Georgios Bikos mówią
Witaj Marcusie,
Bardzo ciekawy i bardzo obszerny artykuł!
Dziękujemy!
Czy znasz układ napędowy Paradox Kinetics? Może mógłbyś nam coś o tym powiedzieć.
Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy 🙂
rowery
Marcusa Degena mówią
Witaj Georgios, nie znam go osobiście - ale prawdopodobnie pochodzi z Grecji 😉
Jest to napęd modernizacyjny bardziej dla MTB, który obsługuje do 50 km/h, ale też nie jest bardzo tani - prawdopodobnie około 3.000 euro (bez akumulatora!)
Mimo to wygląda interesująco i chcielibyśmy sprawdzić, co potrafi. Zobaczmy, czy Grecy nam go zapewnią.
Marcus
axel mówią
Witam,
Niestety nie ma informacji o dyskach z rekuperacją. Poza tym testy miałyby charakter informacyjny po ilu "rzeczywistych" cyklach ładowania/kilometrach trzeba wymienić akumulatory. Jako osoba dojeżdżająca do pracy na pedeleku jestem bardzo rozczarowana Bosch 500 – wytrzymuje tylko rok lub 10 XNUMX km.
serdecznie
axel
Michała Faissa mówią
Cześć Axel,
obecnie pracujemy nad szczegółowym testem porównawczym najpopularniejszych dysków. Mamy nadzieję, że wtedy będziemy mogli odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania 🙂
Pozdrawiam
Michał
Ewalda Ickstadta mówią
Witam Panie Degen,
W twoim przeglądzie silników do rowerów elektrycznych pominąłem najmocniejszy napęd do rowerów elektrycznych na rynku, silnik środkowy TQ Drives niemieckiej firmy TQ Systems. Ten silnik do e-roweru jest używany między innymi w modelu Schwabing firmy M1-Sporttechnik.
Pozdrawiam
Ewalda Ickstadta
Andy mówią
Dziękuję za pomocny przegląd i informacje.
Od czasu skandalu z urządzeniami odcinającymi diesla jestem sceptyczny i mam zły obraz Boscha. Coraz częściej wybieram alternatywnych dostawców, bez względu na obszar.
Zgodnie z obecnym stanem wiedzy, Bosch nie wydaje się przywiązywać dużej wagi do zaufania klientów, przejrzystości i uczciwości.
(Zobacz różne artykuły
https://www.google.de/search?q=abschalteinrichtung+bosch&oq=abschalteinrichtung+bosch+&aqs=chrome..69i57j0.6116j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8 )
Rainera Epplera mówią
Witaj Marcusie,
Dziękujemy za szczegółowe i bardzo pouczające porównanie poszczególnych systemów napędowych.
Dla porównania, czy mógłbyś również przejść do „Asystenta Vivax”?
Powitanie
Rainer
Rudy Peetz mówią
Pytanie: Czy są też napędy elektryczne do rowerów typu tandem, jeśli zębatka jest z przodu po lewej stronie Tandem to stabilny markowy rower firmy Schauff typu Rothenburg i ładuje ok. 120-130 kg, koła mają 26 cali i mieć 11-biegową przerzutkę w piaście Shimano Błąd.