Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowości produktowe: Eurobike 2017: Raleigh Kent i Stanton – Nowe e-rowery z silnikami w środku lub w piaście

11. Września 2017 by Michała Faissa

Nowości produktowe / Eurobike 2017: Dzięki dwóm siostrzanym modelom Raleigh Kent i Stanton, Raleigh ma dwa ekscytujące nowe dodatki do swojego portfolio na nadchodzący sezon. Wszechstronne rowery elektryczne do trekkingu, miasta i kraju są dostępne z piastą lub silnikiem centralnym, a każdy z nich w trzech wariantach wyposażenia - jeden z nich nawet z napędem paskowym.

Mało który inny producent rowerów może poszczycić się tak długą historią jak anglik z Raleigh. Tradycyjna kuźnia została założona w północnej Anglii pod koniec XIX wieku i istnieje do dziś. Od 19 roku istnieje również osobny oddział w Niemczech – z własnym działem rozwoju i produkcji. Typowo brytyjskie DNA jest również nie do pomylenia w „niemieckich” modelach Raleigh: Wyraźne kształty oprawek, brak jaskrawych wzorów i ogólnie prosty wygląd wyraźnie pokazują: tutaj panuje angielskie niedopowiedzenie.



Oczywiście Raleigh jest również w pełni zaangażowany w temat e-rowerów. Zwłaszcza w segmencie city/urban i trekkingowym, gdzie masz szczególnie mocną pozycję, prawie nic nie działa bez dodatkowego silnika. Oczywiście nie oznacza to, że rowery bezsilnikowe zostały całkowicie porzucone, ale na targach Eurobike 2017 ponownie stało się jasne, że e-rowery odgrywają obecnie znacznie ważniejszą rolę.

Na rok 2018 jest jeden, a raczej dwa ekscytujące nowe modele. Raleigh Kent i Stanton. Na pierwszy rzut oka oba modele wydają się mieć ze sobą wiele wspólnego: akumulator jest zintegrowany z dolną rurą, kształt ramy jest całkowicie taki sam poza kilkoma drobnymi szczegółami, a bagażnik, oświetlenie i błotniki również wydają się być tej samej wysokiej jakości. Różnica między tymi dwoma modelami polega na jednym kluczowym obszarze: podczas gdy Raleigh Stanton jest napędzany silnikiem piasty Neodrives Z20, Kent jest wspierany przez tradycyjny silnik centralny Bosch.

Raleigh Kent vs Raleigh Stanton – piasta czy środkowy silnik?

Mając do czynienia z dwoma modelami, które poza napędem są do siebie tak podobne, pojawia się pytanie – który jest lepszy? Silnik środkowy czy piastowy? Nawet jeśli odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, oba rodzaje napędów mają swoje zalety. Przede wszystkim oczywiście oba napędy różnią się przede wszystkim wyglądem: silnik w piaście jest prawie niezauważalny na pierwszy rzut oka, aw połączeniu ze zintegrowanym akumulatorem e-rower można rozpoznać jako taki dopiero na drugi lub trzeci rzut oka. Głośność z pewnością nie jest bez znaczenia dla wielu: dobry silnik piasty, taki jak Neodrives Z20, jest praktycznie niesłyszalny. Wiele się wydarzyło z silnikami środkowymi w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat, ale nadal wytwarzają zauważalny hałas w tle. Jednak z drugiej strony mogą pochwalić się lepszym rozkładem masy i przeważnie bardziej naturalnymi wrażeniami z jazdy.



Raleigh Kent i Raleigh Stanton: modele i ceny

Raleigh Kent9Raleigh Kent10Raleigh Kent PremiumRaleigha Stantona 9Raleigha Stantona 10Raleigha Stantona 11



Napęd: Wydajność Boscha
pojemność baterii: 500Wh
Okrążenie: Shimano Alivio

Cena: € 2699

Napęd: Bosch Wydajność CX
pojemność baterii: 500Wh
Okrążenie: Shimano Deore



Cena: € 3.199



Raleigha Kenta

 

Napęd: Bosch Wydajność CX
pojemność baterii: 500Wh
Okrążenie: Paski Shimanlo Alfine 8 + Gates



Cena: € 3.599



Napęd: NeoDrive Z20
pojemność baterii: 418Wh
Okrążenie: Shimano Alivio

Cena: € 2599





Napęd: NeoDrive Z20
pojemność baterii: 540Wh
Okrążenie: Shimano Deore

Cena: € 2999

Napęd: NeoDrive Z20
pojemność baterii: 540Wh
Okrążenie: ShimanoXT



Cena: € 3.599



Sieć

www.raleigh-bikes.de

tagi:BoschE-RowerNeodyskiAktualności- HUASHILRaleighTrekking

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH