Test: Wprowadzony kilka tygodni temu i przetestowany przez nas - nowy rower szutrowy Rose Backroad. Za nieco ponad 2.500 € otrzymujesz wysokiej jakości lekką ramę z włókna węglowego i szlachetną kompletną grupę Sram Force 1 na rowerze Bocholt. Czy ogólna koncepcja jest przekonująca?
Rose Backroad Force: fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 42mm
Wymiary osi (v/h): 15×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.574g / 2.281g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar 57): 8,68 kg
Cena: € 2.549
Wszystkie informacje o nowej szuterowej grupie Shimano GRX
Nowości produktowe: Shimano GRX: Wszystkie informacje o nowej grupie szutrowej
Nowości produktowe / Gravel: Rowery szutrowe już dawno przerosły swoją dawną niszę, a wraz z ich rosnącą popularnością rośnie również zapotrzebowanie na komponenty specjalnie dostosowane do uniwersalnych kierowców wyścigowych. Odpowiedzią Shimano na to jest GRX - kompletna seria specjalnych komponentów Gravel, które otwierają nowe możliwości pod kilkoma względami. Mamy wszystkie informacje na temat nowego Shimano […]
Rose Backroad Force - Sportowy rower szutrowy z genami crossowymi
Backroad jest smukły i dyskretny, prawie nie rzuca się w oczy. Ale warto przyjrzeć się bliżej, ponieważ rower wysyłkowy firmy Bocholt jest wyposażony w kompletny Sram Force o niezwykle wysokiej jakości. Elegancki zacisk siodełka i czyste prowadzenie linek są widoczne na gładkiej ramie, a także coś jeszcze: tylko lekko pochylona górna rura już wskazuje, że jest to bardziej rower przełajowy niż rower szutrowy, dzięki czemu sportowe wzniesienie jest nie towarzyszy mu zbytnie rozciąganie. Jedyną różnicą w stosunku do „prawdziwego” Rose-Crossera jest zestaw kołowy, który ma podeszwy Schwalbe G-One Allround o szerokości 38 mm. Jednak wraz z kasetą 11-42 zwiększają one również wagę maszyny karbonowej.
Geometria Rose Backroad
51 | 54 | 57 | 59 | 62 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 483 | 513 | 543 | 563 | 593 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 540 | 555 | 568 | 582 |
główka ramy (w mm) | 130 | 147 | 164 | 174 | 188 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71,5 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 73,75 | 73,5 | 73,25 | 73 |
Zasięg (mm) | 370 | 377 | 384 | 391 | 398 |
Stosy (mm) | 541 | 559 | 577 | 587 | 599 |
Ramki do zdjęć | Różany tyłek |
widelec amortyzowany | Dysk o wysokiej wydajności |
wirniki | Trzydzieści płyt Rose R |
opona | Schwalbe G-One Allround Evolution 38 mm |
przerzutka tylna | Siła barana 1 |
dźwignia zmiany biegów | Siła barana 1 |
korba | Siła barana 1 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Siła barana 1 |
sztyca | Różany C-170 Carbon |
siodło | Selle Italia Novus Flow |
trzon | Ritchey WCS C220 |
Lenker | Ritchey WCS Evomax |
Pod względem geometrii ramy Backroad to prawie rower wyścigowy; jeśli wybierzesz go z komponentami 2×11, jesteś również dobrze wyposażony do szybkich wycieczek po asfalcie. Z drugiej strony duży przejazd pozwala na znacznie szersze opony, co ułatwia jazdę po szutrze. To sprawia, że rower jest bardzo sportowym, wszechstronnym rowerem, który ma również wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o gwintowane oczka: Mocowania błotników, a nawet tylny bagażnik są ukryte pod ledwo widocznymi zaślepkami ochronnymi. Zasadniczo Rose Backroad Force jest i pozostanie rasowym crossowcem, który da ambitnym jeźdźcom wiele radości - nie tylko ze względu na wyjątkowo niską wagę, która umożliwia szalone przyspieszenie, łatwe przenoszenie i radosne prowadzenie. Każdy, kto rozumie rower szutrowy jako długodystansowca, potrzebuje innej koncepcji.
Interesujący jest wymiar osi widelca: tutaj Rose używa osi przelotowej 15 mm zamiast 12 mm, która jest obecnie bardziej powszechna na drogach i żwirze. W praktyce nie ma to żadnego znaczenia, ale może być interesujące dla łowców okazji: pasują również zestawy kół MTB 29″, które obecnie są często bardzo tanie ze względu na ustanowiony tam standard Boost.
Rose Backroad Force - Let's Gravel
Rose Backroad Force wzbudza w nas ciekawość jeszcze przed pierwszą jazdą, ponieważ nie tylko wygląda na wysokiej jakości i jest dobrze wykonany, ale także dobrze się w nim czuje. To pierwsze wrażenie potwierdza się dość szybko po odjechaniu. Wysokiej jakości rama z włókna węglowego przekształca moc w przyzwoity napęd i zachowuje pierwszorzędną gładkość na wyboistym podłożu.
Dobra sztywność sprawia, że przyspieszanie na stromych podjazdach i pokonywanie zakrętów jest dziecinnie proste. Tutaj do gry wchodzi niska waga Rose Backroad Force. Mimo to szutrowy zawodnik pozostaje wystarczająco spokojny nawet na wybojach, a dzięki konstrukcji ramy w połączeniu z widelcem zapewnia pewien poziom komfortu na szutrze. Ale nie tylko rama Rose Backroad Gravel Force jest przekonująca, ale także wyposażenie ma wiele do zaoferowania. Dzięki Sram Force, jak sama nazwa wskazuje, z tarczą z przodu, masz szeroki zakres przełożeń dostępnych zarówno na szutrze, jak i na asfalcie, aby poradzić sobie z wieloma różnymi trasami.
Opony G-ONE Allround Evo o szerokości 38 mm firmy Schwalbe zapewniają stosunkowo niskie opory toczenia na szosie i zapewniają nam bezpieczeństwo na torze w terenie. Lekkie i wytrzymałe koła Rose R Thirty Disc zapewniają jeszcze większą stabilność kierunkową, a dzięki dodatkowym milimetrom wysokości zapobiegają przedostawaniu się mniejszych kamieni przez szprychy i zakłócaniu jazdy. Sztyca podsiodłowa Rose RC-170 Flex z włókna węglowego zapewnia dodatkowy komfort i pomaga amortyzować nieprzyjemne wstrząsy. Uważamy, że kierownica Ritchey WCS Evomax jest nieco nietypowa do użytku na żwirze, co może zapewnić nieco więcej swobody przedramionom, ale ze względu na ekstremalną krzywiznę dolnej kierownicy nie jest szczególnie wygodna w trzymaniu, jeśli chcesz mieć również palce na hamulcach.
Mathias mówią
Czy mogę również używać kół 650b z oponami 42 mm lub nawet grubszymi na Backroad?
Felix mówią
O ile widzę w sklepie internetowym, czy grupa osprzętu SRAM jest dostępna tylko jako 1×11? Jeśli chcesz 2×11, musisz skorzystać z grupy Ultegra?
Alex mówią
Jeśli szukasz Force 22, weź wersję Cross Backroad! To ta sama rama, resztę możesz zmienić według własnego uznania. Po prostu złóż mi ten rower (ps za niewielką dopłatą możesz mieć również widelec w wersji Randonieur (również ta sama rama) z otworami na bagażnik).