Nowości produktowe: Wraz z BMC Alpenchallenge AMP Cross, wysokiej klasy producent ze Szwajcarii prezentuje swój trzeci e-rower - pierwszy z nieco węższymi oponami. Dzięki wysokiej jakości karbonowej ramie i kilku ciekawym detalom może wyróżnić się na tle konkurencji.
Do tej pory BMC było nieco powściągliwe w sektorze e-rowerów. Jasne, z dwoma E-MTB Trailfox AMP (Kliknij tutaj, aby przejść do testu Velomotion) i Speedfox AMP masz dwa naprawdę gorące żelazka w ogniu, ale biorąc pod uwagę boom na e-rowery i znaczenie BMC jako producenta, było jasne, że prędzej czy później coś się wydarzy. Wraz z BMC Alpenchallenge AMP Cross, po terenach zmotoryzowanych pojawia się teraz – jak sama nazwa wskazuje – seria modeli Alpenchallenge: stworzona z myślą o sportowych wycieczkach i wyprawach odkrywczych po drogach asfaltowych i szutrowych.
Na pierwszy rzut oka Alpenchallenge AMP Cross pod wieloma względami przypomina swojego niezmotoryzowanego odpowiednika. Jednak przy bliższym przyjrzeniu się można zauważyć nie tylko silnik i akumulator, ale także nieco większą średnicę rur na ramie. Jest ku temu dobry powód: rama BMC Alpenchallenge AMP Cross jest wykonana w całości z włókna węglowego! Lekki materiał ramy pozwolił na zbudowanie sztywniejszej i trwalszej ramy oraz znacznie niższą wagę.
Uderzające jest również umiejscowienie baterii, gdzie płynie się całkowicie pod prąd. Nie tylko nie ma integracji z ramą, jak ma to miejsce od tego sezonu, ale także akumulator jest umieszczony na rurze podsiodłowej, a nie na dolnej rurze. Decyzja o odrzuceniu zintegrowanego rozwiązania ma czysto pragmatyczne przyczyny: Częściowo zintegrowany akumulator można znacznie łatwiej wyjąć i np. wymienić na w pełni naładowany model. Nie jest to nieprawdopodobny scenariusz na rowerze przygodowym, takim jak Alpenchallenge. Umieszczenie na rurze podsiodłowej zapewnia również bardzo centralne skupienie, co powinno korzystnie wpłynąć na prowadzenie e-roweru. Kolejny pozytywny efekt uboczny: podczas jazdy akumulator jest zwykle zasłonięty nogami rowerzysty i dlatego wizualnie jest znacznie mniej ważny niż na przykład na dolnej rurze.
Więc już rozmawialiśmy o baterii; To zasila silnik Shimano E-8000 z jego ogniwami energetycznymi, których BMC używa już w swoich dwóch E-MTB. Kompaktowy silnik Japończyków zachwyca niską masą i sportowymi, dynamicznymi właściwościami. Do tego świetnie współgra z elektronicznymi grupami osprzętu Di2 tej samej firmy. Nic więc dziwnego, że BMC zainstalowało obwód XT Di2 w topowym modelu BMC Alpenchallenge AMP Cross LTD.
Dzięki oponom WTB o szerokości 40 mm jesteś dobrze przygotowany na wyprawy w umiarkowanym terenie. Dzięki opcjom montażu błotników i oświetlenia, Alpenchallenge AMP Cross można łatwo przekształcić na przykład w codziennego dojeżdżającego do pracy.
Alpenchallenge AMP dziedziczy tak zwaną technologię Micro Travel Technology (w skrócie MTT) od innych motocykli z gamy BMC. Jest to elastomer pomiędzy rurą podsiodłową a wspornikami siodełka, który zapewnia ok. 10mm skoku sprężyny i ma przede wszystkim za zadanie odfiltrować nieprzyjemne wibracje, np. . Alpenchallenge AMP dziedziczy mostek ICS z rowerów szosowych, który mieści wszystkie kable i kable w najwyższej wersji, zapewniając tym samym duży porządek w obszarze kokpitu.
BMC Alpenchallenge AMP Cross początkowo będzie oferowany w dwóch wariantach modelowych, które różnią się przede wszystkim przerzutkami i kołami. Podczas gdy w topowym modelu LTD możesz cieszyć się przerzutkami Shimano XT Di2 i lekkimi kołami DT Swiss 1600, wyposażenie wersji One z przerzutkami SLX i obręczami R600 od DT Swiss jest nieco gorszej jakości. Ponadto w tańszym rowerze musisz zrezygnować z mostka ICS.
Geometria BMC Alpenchallenge AMP
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 443 | 480 | 538 |
Pozioma rura górna (w mm) | 548 | 583 | 608 |
główka ramy (w mm) | 120 | 157 | 193 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1024 | 1053 | 1085 |
Kąt skrętu (w °) | 71.25 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 380 | 405 | 425 |
Stosy (mm) | 565 | 600 | 635 |
BMC Alpenchallenge AMP Cross LTD
Napęd: Stopnie Shimano E-8000
Okrążenie: ShimanoXTDi2
wirniki: Wielowypust DT Swiss AMP 1600
BMC Alpine Challenge AMP Cross One
Napęd: Stopnie Shimano E-8000
Okrążenie: Shimano SLX
wirniki: DT Swiss R600
Piotr Itin mówią
Wszędzie można przeczytać o znacznie mniejszej wadze, ale nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego wskazania, ile naprawdę waży ta część....
Ulrich mówią
Informacje dotyczące roweru Alpenchallenge AMP Cross LTD o masie 15,1 kg otrzymaliśmy bezpośrednio od BMC.
Gruss Ulrich