Nowości produktowe / E-Performance: Według pioniera E-Performance ze Schweinfurtu, nowa platforma Haibike Flyon zwiastowała nową erę rowerów elektrycznych. Dzięki nowemu napędowi, własnej baterii, w pełni zintegrowanemu oświetleniu i karbonowym ramom we wszystkich modelach wyraźnie wyróżnisz się na tle konkurencji.
https://www.velomotion.de/2018/07/first-look-haibike-flyon-alltrail-5-0/
Spacerując po licznych tegorocznych halach wystawienniczych Eurobike we Friedrichshafen, można odnieść wrażenie, że e-rowery powoli wyprzedzają klasyczne rowery – przynajmniej jeśli chodzi o innowacje prezentowane przez producentów. Bum tam, bum tam - jednym z pionierów w dziedzinie e-performance jest niewątpliwie Haibike. Producent z siedzibą w Schweinfurcie od samego początku był w pełni zaangażowany w e-trend i zdecydowanie przyspieszył rozwój.
Wydaje się, że ta pionierska rola jest nadal spełniana; Dziś zaprezentowano „Next Big Thing” z Haibike Flyon – pod tym hasłem wiele lat temu wypuszczono na rynek cieszącą się ogromnym powodzeniem do dziś serię modeli Xduro. Z Flyonem pod wieloma względami wyłamujesz się z rynkowych konwencji i powinieneś wywołać lekkie drżenie. Nowy napęd, nowy akumulator, nowa koncepcja obsługi i niespotykana dotąd integracja systemu to tylko niektóre z niezwykłych cech nowej serii modeli Haibike.
Być może największą innowacją platformy Haibike Flyon jest jej napęd: bez Boscha, bez Yamahy, bez Shimano i bez Brose'a - zamiast tego TQ HPR 120s jest wyposażony w silnik, który trafił na pierwsze strony gazet w zeszłym roku jako zwycięzca Design & Innovation Nagrody zostały przyznane, ale poza tym nie mogły zdobyć przyczółka na rynku - przynajmniej tak się wydawało. Dane techniczne kompaktowego silnika umieszczonego centralnie są imponujące: z pełnym momentem obrotowym 120 Nm jest mocniejszy niż konkurencja, ale jednocześnie jest znacznie bardziej kompaktowy w okrągłej obudowie o średnicy 144 mm. Haibike zapewnia 500% pomocy dla swoich rowerów Flyon – to również byłby nowy rekord.
Podejmowane są również nowe podejścia do baterii. Magazyn energii Intube o pojemności 630 Wh, stosowany we wszystkich Flyonach, został opracowany specjalnie dla tego napędu. Swoimi możliwościami gra w ekstraklasie, ale praktyczny test będzie musiał pokazać, jak wygląda prawdziwy zasięg. Jeszcze bardziej imponująca jest inna cecha techniczna akumulatora: dzięki ładowarce Quick Charge można go naładować od 0 do 80% w ciągu zaledwie jednej godziny. Mechanizm blokujący został opracowany wspólnie z firmą Abus.
Oprócz silnika i akumulatora elementy sterujące są również integralną częścią napędu i mają znaczący wpływ na wrażenia z jazdy. W modelach Haibike Flyon całkowicie nowy kolorowy wyświetlacz znajduje się na środku kierownicy nad mostkiem, a dzięki swoim właściwościom transrefleksyjnym powinien być czytelny nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Najważniejsze informacje widać na pierwszy rzut oka, a kodowanie kolorami informuje również o wybranym poziomie wsparcia. To kodowanie kolorami zastosowano również na jednostce sterującej, która jest wygodnie umieszczona w zasięgu kciuka i zajmuje bardzo mało miejsca.
Kluczowa integracja systemu: Wprowadzenie zintegrowanych akumulatorów w ostatnim roku modelowym było wizualnie ogromnym krokiem naprzód dla e-rowerów. Mniejsze silniki i przemyślana konstrukcja ramy przyczyniły się do tego, że motocykl coraz bardziej przypominał konwencjonalny rower. Dzięki Flyonowi Haibike tylko częściowo kontynuuje ten rozwój. Integracja z systemem tak, ale robisz małą korektę kursu i ponownie oddalasz się – częściowo – od dobrze znanego roweru.
Jeśli chodzi o nowoczesne kształty ram i złożone konstrukcje, nic nie przebije włókna węglowego. Żaden inny materiał nie może być używany i przetwarzany tak elastycznie. Nic więc dziwnego, że wszystkie modele Flyon mają ramę główną wykonaną z włókna węglowego – tylny trójkąt jest częściowo aluminiowy, ale o tym później. Dzięki nowej konstrukcji akumulator można wsunąć wzdłużnie do ramy, co oszczędza miejsce i wagę. Szczególnie interesująca jest koncepcja oświetlenia: tak zwane podwójne światła tylne (TTL) to dwa tylne światła, które są zintegrowane z podporami siedzeń w dopasowany sposób. Tak zwany Skybeamer z przodu dobrze pasuje i będzie dostępny w trzech wersjach. Najmocniejszy model emituje na drodze aż 5000 lumenów, a nawet ma światła do jazdy dziennej. Skybeamer jest sterowany za pomocą pilota lub zintegrowanego czujnika światła.
Haibike Flyon: Wszystkie modele i ceny
Wraz z wprowadzeniem Flyon, Haibike również idzie pełną parą: nowa platforma pomieści cztery serie modeli. Od e-freeridera Nduro ze 180 mm po e-trekkingowe rowery Adventr. Podsumowaliśmy wszystkie modele, w tym ceny.
Haibike Flyon Xduro Nduro
Rowery Xduro Nduro są wyraźnie skierowane do fanów grawitacji: ze 180 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu, półgrubymi oponami 27,5″ i odpowiednim wyposażeniem, powinieneś być w stanie poradzić sobie nawet z najtrudniejszymi trasami w bike parku. Jak we wszystkich rowerach Flyon, główna rama jest wykonana z włókna węglowego, a tył z aluminium - uderzenia i upadki łańcucha nie są rzadkością, biorąc pod uwagę obszar użytkowania, a aluminium z tyłu jest trochę lepsze niż karbon .
Haibike Flyon Xduro Nduro 10.0
Widelec: Fox 36 Spławik Factory Grip2 180mm
Niemy: Pływak fabryczny Fox X2
Okrążenie: Rama EX1
hamulce: Magury MT7
wirniki: DTFR 1950
Cena: € 8.999
Haibike Flyon Xduro Nduro 8.0
Widelec: Fox 36 Spławik Performance 180mm
Niemy: Pływak Fox Performance X2
Okrążenie: ShimanoXT
hamulce: SHIMANO M8020
wirniki: Tryp35
Cena: € 6.999
Haibike Flyon Xduro Nduro 5.0
Widelec: RockShox Yari RC27b
Niemy: RockShox Deluxe RT/RL
Okrążenie: SRAM NX11
hamulce: Magury MT5
wirniki: Tryp35
Cena: € 6.299
Haibike Flyon Xduro AllMtn
Jeśli nie potrzebujesz 180 mm skoku, ale nadal nie boisz się wyprawy na wieś, znajdziesz to, czego szukasz w serii Flyon Xduro AllMtn. Dzięki mieszance 29-calowych kół na przednim kole i B+ na tylnym kole oraz skoku 150 mm, również tutaj jesteś dość mocny. Podobnie jak w przypadku Xduro Nduro, rama główna jest wykonana z włókna węglowego, a tył z aluminium.
Haibike Flyon Xduro AllMtn 10.0
Widelec: DT Swiss F535
Niemy: DT Swiss R535
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł
hamulce: Magury MT7
wirniki: DT HX 1501
Cena: € 8.999
Haibike Flyon Xduro AllMtn 8.0
Widelec: Fox 36 Float Performance Elite
Niemy: Elita wydajności Fox DPX 2
Okrążenie: ShimanoXT
hamulce: ShimanoXT M8020
wirniki: tryp
Cena: € 6.999
Haibike Flyon Xduro AllMtn 5.0
Widelec: Rock Shox Yari RC 29b
Niemy: Rock Shox Deluxe RT
Okrążenie: SRAM NX11
hamulce: Magury MT54
wirniki: tryp
Cena: € 5.999
Haibike Flyon Xduro AllTrail
Flyon Xduro AllTrail to bardzo dobry przykład tego, jak wiele frajdy można czerpać z jazdy w terenie z hardtailem. Dzięki mocnemu przedniemu widelcowi amortyzowanemu o skoku 140 mm, a także oponom i nowoczesnej geometrii, możesz naprawdę dać się ponieść hardtailom Flyon.
Haibike Flyon Xduro AllTrail 6.0
Widelec: Rock Shox Revelation RC 29B
Okrążenie: Sram GX Eagle
hamulce: Magury MT5
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 5.999
Haibike Flyon Xduro Alltrail 5.0
Widelec: Doładowanie Suntour Raidon34
Okrążenie: SRAM NX11
hamulce: Magury MT54
wirniki: Tryp35
Cena: € 4.999
Haibike Flyon Xduro Adventr
Ktoś na co dzień? Xduro Adventr z widelcem amortyzowanym 120 mm, sztycą regulowaną, stałymi błotnikami, a nawet bagażnikiem jest dobrze przygotowany na długie weekendowe wycieczki, a także doskonale sprawdza się jako sportowy samochód dojeżdżający do pracy w mieście i na wsi. Podobnie jak w przypadku Alltrail, rama jest wykonana w całości z włókna węglowego.
Haibike Flyon Xduro Adventr 6.0
Widelec: Suntour Aion35 RLR
Okrążenie: ShimanoXT
hamulce: Shimano XT M8020/M8000
wirniki: Tryp35
Cena: € 5.999
Haibike Flyon Xduro Aventr 5.0
Widelec: Cewka doładowania Suntour XCM34
Okrążenie: SRAM NX11
hamulce: Magury MT54
wirniki: Tryp35
Cena: € 4.999
Richie Rich mówią
Ceny o 30 procent za wysokie...absolutnie niezrozumiałe...6000 za hardtaila...za 5700 dostajesz kostkową hybrydę stereo z fabrycznym bosch cx 170 mm lisa
Maksymilian Vogel mówią
Wszystko pierwsza klasa, tylko tylne światła osadzone w ramie nie mają większego sensu: zbyt wyeksponowane, a wykonanie aż krzyczy o ryzyko stłuczenia. Można to zrobić znacznie solidniej i elegancko, ale pomysł jest fajny.
Jerzego Hessa mówią
Haibike otwiera nowe możliwości. Mam nadzieję, że nie grasz z nową serią e-rowerów. Tematem przewodnim branży wydaje się być integracja. Focus dobrze się spisał. Na pierwszy rzut oka nowa seria Haibike jest „droga”. Nie wyobrażam sobie, czy serial z nowym silnikiem naprawdę przypadnie do gustu szerokiemu gronu odbiorców. Dopiero jazdy próbne mogą pokazać, jakie korzyści faktycznie oferuje ta koncepcja. Zasięg, masa, właściwości jezdne musiałyby wtedy być znakomite, ale dlaczego potrzebowałeś nowego partnera w zakresie silników – nie mam pojęcia. Nasze doświadczenie z napędem Yamaha jest wyjątkowe pod względem niezawodności.
Jeff mówią
Jestem też bardzo podekscytowany. Podzielam krytyczną opinię na temat tylnych świateł, ale muszę przyznać, że adventr bardzo mi się podoba - wygląda po prostu jak bombowiec dalekiego zasięgu... z fajnymi efektami przyciągającymi wzrok. Ceny są bardzo słone – 6 € za hardtaila to dużo drewna – nawet „motocykl do pracy” będzie bolał przez 36 miesięcy. Ale ciekawe jest pytanie, w jakim stopniu integracja przeważy i czy ta wartość dodana zostanie poniesiona przez klienta. Jeśli pomyślisz o tym trzeźwo, możesz kupić porównywalny e-rower za 4 euro, tak jak Haibike z adventrem. Od optyki i blatu integracyjnego cena jest ekstremalna.
Markus mówią
Ponad rok później! Haibike zaryzykował, tak długo po poprawie. Nowy silnik Bosch, nowy Rotwild z akumulatorem 1 Wh
Małe marki, które oferują lepszy asortyment na 2020 rok i produkty są jeszcze dojrzałe. Czego nie mogę potwierdzić na temat Flyona, jestem jednym z nielicznych, którzy jeździli nim kilka razy.
120 Nm jest zauważalne tylko od czasu do czasu, w większości przypadków mam wrażenie, że nowy silnik Boscha jest mocniejszy i lepiej dostrojony. Flyon ciągle się dławi, to naprawdę denerwujące. Abyś nie znalazł przyjemnych wrażeń z jazdy.
Nawet na dłuższych trasach po prostu nie było zabawy. Wszyscy dealerzy, kiedy odniosłem się do tej krytyki, powiedzieli mi, że usuwają Haibike z oferty na 2020 rok. Tylko co nie doczekało się 2019, czyli Flyon!
Jeśli spojrzysz na wielu dealerów Haibike, zobaczysz, że nie mają ich już w 2020 roku lub są bardzo ograniczeni do kilku produktów.
To jasne, że HAIBIKE uprawiał hazard! Nadal możesz uzyskać krzywą, ale tylko w 2021/2022 i pod innym kierownictwem.