W teście: e-rowery wszędzie zyskują na popularności, temat kwitnie. Ale masz też przeciwników. Jak odkryliśmy, większość przeciwników e-rowerów nigdy na nim nie jeździła. Mamy też ambitnych sportowców w naszej ekipie testowej, niektórzy są całkowicie otwarci na ten temat, inni obawiają się, że ich własne wyniki zostaną zakwestionowane przez zmotoryzowany motocykl. Ten test dowodzi również, że rower elektryczny może przekonać nawet krytycznych, wysportowanych kolarzy.
Podziękowania dla sklepu sportowego na świeżym powietrzu za dostarczenie odzieży Dare2B! Bettina czuła się w nim bardzo dobrze, a rzeczy spisują się świetnie.
W większości przypadków, gdy dajemy naszym kolegom nowy produkt lub nowy rower do przetestowania, testerzy są zadowoleni. Kiedy przedstawiłem Bettinie Cube Cross Hybrid Allroad 500, tak nie było. Jej spojrzenie wyraźnie zdradzało, że uważa, że moja decyzja powinna zostać przeanalizowana w trybie pilnym, bardziej pilnym niż rower. „Ma silnik!” Ale ostatecznie sprawy potoczyły się zupełnie inaczej. Wymagało to pewnej perswazji z mojej strony i ostatecznie kilku kilometrów na Cross Hybrid Allroad. Sam rower pracował naprawdę ciężko i ostatecznie zdobył serce Bettiny.
Naszym testerem jest Bettina Baumgartner, 41 lat, pełnoetatowa księgowa, trenerka fitness i dietetyk na pół etatu. Samotna kobieta władzy ma 4-letniego syna. Jej hobby to: sport, sport i sport. Preferowana jazda na rowerze, bardzo dużo na rowerze górskim, a także na wymagające zjazdy. Również jogging, pływanie, trening siłowy. Podsumowując, prawdziwy sportowiec na pełnym gazie. A Bettina chce się wysilić fizycznie, podjąć wysiłek. Jednym z argumentów przemawiających za Cube Cross Hybrid Allroad 500 była jej praca. Jako księgowy nie możesz przychodzić do biura cały spocony, musisz wyglądać na zadbanego. A ponieważ autostrada federalna 11 będzie zamknięta przez pięć miesięcy z powodu prac remontowych, wsiadanie na rower ma sens. Trasa alternatywna jest długa i zatłoczona.
Trasa ma 17 kilometrów łatwej długości i około 300 metrów wysokości. Częściowo po szosie, większość po ścieżkach rowerowych i drogach szutrowych. Tutaj czuje się dobrze, Cube. Pozycja siedząca nie jest ani zbyt sportowa, by cieszyć się jazdą na rowerze po długim dniu w pracy, ani zbyt wyprostowana, aby wyraźnie komunikowała chęć szybkiego i wygodnego poruszania się, gdy tylko usiądziesz na rowerze. Kompletne wyposażenie Cube Cross Hybrid Allroad obejmuje błotniki, stopkę boczną i oświetlenie. Te wysokiej jakości Kubki ochronne SKS Stingray chronią Cię przed koniecznością zwalniania do ślimaczego tempa przy każdej kałuży, aby uniknąć poplamienia ubrań. Więc Bettina może uwolnić swoją potrzebę szybkości. Działa to również o zmierzchu, oświetlenie firmy Busch i Müller jest jednym z produktów bardzo dobrej jakości i oprócz niezmiennie przyjemnego światła można oczekiwać również długiej żywotności. Po dotarciu do celu rower stoi bezpiecznie na solidnej stopce bocznej, którą sam wyprodukował Cube. Pod względem kształtu idealnie pasuje do roweru, tylko czasami brakuje bagażnika. Więc Bettina jest stale uzależniona od noszenia plecaka. Doposażenie jest łatwe do wykonania, rower jest przygotowany do montażu, więc można to zrobić łatwo i niewielkim nakładem finansowym.
Droga do domu znów prowadzi różnymi nawierzchniami. Opony Schwalbe Smart Sam zapewniają dobrą przyczepność, nawet na średnio ciężkich nawierzchniach, takich jak żwir. Niemniej jednak całkiem dobrze toczą się po asfalcie. Wybór pada na szerokość 44 milimetrów, bardzo dobry kompromis pomiędzy komfortem a płynnym bieganiem. Oczywiście niski opór toczenia pomaga również osiągnąć duży zasięg. Napęd Bosch CX Cruise o mocy 500 watogodzin zapewnia duży zasięg działania. 4 poziomy wsparcia znacznie się różnią i jeśli nie chcesz się wysilać, nie musisz. Po prostu jedź w najsilniejszym trybie, trybie turbo. Wydaje się, że wystarczy opuścić nogi, a Cube Cross Hybrid Allroad toczy się szybko. Ale skuteczny trening też jest możliwy na takim rowerze, a nasz tester, jako trener fitness, też się na nim zna. Dostosowując poziom wsparcia i wybierając odpowiedni bieg, tętno można utrzymać na stałym poziomie nawet na pagórkowatym terenie, co jest ważnym aspektem treningu cardio.
Cube Cross Hybrid Allroad 500 również zapewnił sobie miejsce w programie weekendowym. Ergonomiczny kokpit i wygodne siodło opłaciły się podczas całodniowych wypraw. lubisz siadać, siodło nie jest ani za miękkie, ani niepotrzebnie twarde. Uchwyty wspierają dłoń, nie przypominając Citrrada. Są wystarczająco kompaktowe, aby pewnie trzymać kierownicę nawet w trudnym terenie i zapewniają dobrą przyczepność oraz przyzwoite tłumienie. Wyświetlacz Bosch Purion pokazuje wszystko, co naprawdę musisz wiedzieć, nawet jeśli nie ma wielu funkcji, takich jak wyświetlacz Bosch Nyon. Z drugiej strony kierownica wygląda schludniej dzięki Purionowi. Uchwyty hamulca są bardzo wygodne w trzymaniu, a hamulce można dobrze dozować, co jest absolutnie przekonujące jak na rower tego typu. Pilot do widelca nie byłby potrzebny. Miło mieć, ale widelec zachowywał się dość niepozornie - w dobry sposób. W każdym razie nie przegapilibyśmy lokautu. Tak niezawodna i zdefiniowana jak jednostka napędowa w Cube Cross Hybrid Allroad zmienia poziomy wspomagania, przerzutki Shimano również zmieniają biegi, tutaj zastosowano mieszankę XT i SLX.
Co Bettina myśli o Cube Cross Hybrid Allroad? Sprawdził się w życiu codziennym, w drodze do pracy iz powrotem. W wolnym czasie pozwoliło to na dodatkowy czas w ruchu, ponieważ samochód został częściowo nim zastąpiony. Nawet niektóre szkolenia mogłyby być bardziej efektywne. Bettina jest całkiem zadowolona ze swojego roweru, nawet trochę trudno jej go oddać. Obiecała mi, że następnym razem, gdy wybiorę jej rower i spróbuję, jak Cube, będę mniej krytyczna. W końcu ona i Cube Cross Hybrid Allroad 500 stali się naprawdę dobrymi przyjaciółmi.
Krystyna Hass mówią
Cienki! Zamówiłem rower elektryczny, ale wersję 400 od Boscha. Nadal szukam dobrego bagażnika, który prawdopodobnie będę musiał przymocować do dwóch tylnych kół i sztyc zaciskami. Czy macie jakieś porady co do bagażnika do tego modelu?
Angela mówią
CUBE posiada własne bagażniki, które można zamówić: Artykuł nr 5500402, oznaczenie: Bagażnik systemu Racktime, wąska konstrukcja, koszt ok. 56 EUR brutto.
Załóżmy, że zainstalują go od razu.
Dużo radości.
Rolanda N mówią
Fajny test - dzięki! Z tego, co widzę na zdjęciach, na hakach i na górze wspornika siodełka są gwinty do mocowania bagażnika (do mocowania błotników też przykręca się do spodu haków). Więc nie trzeba żadnych zacisków ani innych partaczy... 😉 Tylko tylną lampkę wtedy chyba do wymiany (bagażnik z lampą tylną)
dobra jazda