Test: Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro wyraźnie pokazuje swoim jasnożółtym kolorem: brak pewności siebie nie jest tutaj problemem! Podwozie Fox z Fox 36 w kolorze pomarańczowym i powłoką Kashima, a także gruby stalowy amortyzator sprężynowy z tyłu podkreślają to, podobnie jak kanciaste kształty. Więcej Mercedesa klasy G niż Porsche Macan, więcej Thora niż Aquamana. Mówią, że psy, które szczekają, nie gryzą. Sprawdziliśmy, czy Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro zatrzasnął się w praktyce.
Przetestowaliśmy Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro w rozmiarze L. Testerzy mieli od 175 do 187 cm wzrostu, więc wszystkim to odpowiadało. Jako doświadczony kolarz górski od razu poczujesz, że to zabawny i zwinny e-rower, gdy tylko wsiądziesz na rower. Dość krótka górna rura i kompaktowe koła 27,5″ to główne tego przyczyny. Nawiasem mówiąc, rower jest również dostępny z 29 cali z przodu i nieco innymi komponentami.
Dopasowanie Fox 36 Factory do aktualnej wkładki Grip 2 wymaga czasu. Ponieważ zarówno kompresja i odbicie przy dużej prędkości, jak i kompresja i odbicie przy niskiej prędkości muszą być najpierw dostosowane do kierowcy. To samo dotyczy stalowego amortyzatora sprężynowego Fox DHX2 Factory z tyłu. Ale po znalezieniu właściwej konfiguracji jesteś przenoszony przez wzgórza i doliny jak na sedanie. Alternatywnie możesz również wyregulować podwozie, aby uzyskać dobre sprzężenie zwrotne i nie ugrzęznąć w ugięciu sprężyny w bermach.
Niezwykle czułe zachowanie reakcji przebiega jak czerwona nić przez wszystkie rodzaje terenu. Amortyzator Fox DHX 2 Factory wspiera również podjazdy z blokadą przed irytującym huśtaniem się podczas wspinaczki. Nie jest to jednak absolutnie konieczne - nie tylko dlatego, że silnik kompensuje utratę mocy, ale także dlatego, że tył Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro robi się miły i napięty pod naprężeniem. Jeśli zupełnie nie znasz różnych opcji konfiguracji podwozia i nie chcesz zaznajamiać się z tematem, możesz być bardziej zadowolony z wariantu wyposażenia z prostszym podwoziem - lub zlecić odpowiednią regulację widelca i amortyzatora przez doświadczonego specjalista.
Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro: wrażenia z jazdy – serce z naturalnego magnezu
Podczas różnych jazd testowych zapuszczaliśmy się w coraz bardziej techniczny teren, zarówno pod górę, jak iw dół. Na pierwszych kilku kilometrach na asfalcie Brose Drive-S wspiera Cię w ledwo słyszalny i precyzyjnie dozowany sposób. Dzięki wszystkim czterem poziomom wsparcia moc jest dostarczana dokładnie wtedy, gdy jej potrzebujesz. Oznacza to, że bardziej stromy teren jest również łatwy do pokonania dzięki trybom „Eco” i „Tour”.
Jeśli sprawy staną się techniczne i zablokują się na podjazdach, możesz wydobyć ostatnie rezerwy z magazynka Brose Drive-S w trybach „Sport” i „BoostFX”. Ale i tutaj mamy do czynienia z przyjemnie naturalną reakcją. Silnik wydaje się po prostu odpowiedni, nadal pracuje, chociaż ma dużo większą moc, ale w żadnym momencie nie ma tego wrażenia motocrossu, które znasz od jednego lub drugiego zawodnika.
Ale jest odliczenie punktowe za jednostkę sterującą. Z jednej strony wyświetlacz Brose w połączeniu ze spustem sztycy Fox Transfer nie jest do końca idealny. Aby móc bezproblemowo zwolnić sztycę, wyświetlacz musi być zamontowany mocno skierowany do góry. Alternatywą byłaby zmiana chwytu podczas jazdy, co jednak wiąże się z ryzykiem, zwłaszcza w terenie.
Obsługa jednostki sterującej Brose jest nieco podatna na błędy, zwłaszcza w terenie, ze względu na małe przyciski i gąbczasty punkt nacisku przycisków. Od czasu do czasu naciskasz bezpośrednio sąsiednie przyciski (światło), gdy tylko chcesz zmienić poziom wsparcia na technicznej wspinaczce. Nie jest też łatwo wybrać odpowiedni poziom w technicznym terenie. Jeden z naszych testerów był z tego bardzo niezadowolony, inni radzili sobie dobrze.
Dzięki akumulatorowi BMZ 630 Wh masz niezbędne rezerwy mocy nawet na długie wycieczki. W naszym przypadku mała elektrownia wytrzymała trasę 30 kilometrów i 1400 metrów wysokości w poziomach Sport (70%), Tour (20%) i BoostFX (10%). Jeśli bateria jest rozładowana lub celowo wyłączysz napęd, układ napędowy Brose rozłączy się i będziesz pedałować bez dodatkowego oporu.
Ramki do zdjęć | Rama NOX 7.1 Hybrydowe aluminium |
widelec amortyzowany | FOX 36 Fabryka 27,5" |
napęd | Jednostka BROSE Drive-S |
akumulator | BMZ Inside UR-V8, 10S5P, 630Wh |
niemy | FOX DHX2 |
wirniki | Stan NoTubes Flow 27,5 |
Opona VR | CONTINENTAL Baron 27,5x2,6 ProTection Apex |
Tętno opon | CONTINENTAL Trail King 27,5x2,6 ProTection Apex |
przerzutka tylna | SRAM X0 Eagle 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | SRAM X0 Eagle 12-rzędowa |
korba | Korba elektryczna SRAM EX1, 165mm, 34T |
przerzutka | |
Hamulec | MAGURA MT7 HC |
tarcze hamulcowe | 203/180mm |
sztyca | Poczta fabryczna FOX Transfer |
siodło | PROLOGO Proxim W650 Mikrofibra P1 + Grip |
trzon | WYNAJEM Apex 35 |
Lenker | Wypożyczalnia Fatbar Lite 35 |
Prawdziwym plusem jest możliwość zamontowania koszyka na bidon, co docenia wielu rowerzystów. Stojak boczny można zamontować na tylnym trójkącie, jeśli chcesz lub potrzebujesz. Niepotrzebny do prawdziwego użytku w terenie, niektórzy kupujący z ambicjami turystycznymi z pewnością skorzystają z tej opcji. Nawiasem mówiąc, do wyboru są dwa możliwe rozstawy osi, oś tylnego koła można zamontować w dwóch pozycjach. Przód pozostaje tej samej długości, długość tyłu może być różna.
Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro: wrażenia z jazdy — zwrotny wspornik Eisen aluminium
Przenieśliśmy również e-rower Nox w dół po zróżnicowanym terenie, aby uzyskać kompleksowe wrażenie z jazdy. Stalowy bolid z amortyzacją sprężynową jest równie wygodny na płynnych szlakach, jak na dywanach korzeniowych lub ogrodach skalnych. Tutaj do gry wchodzą ogromne rezerwy skoku sprężyny wynoszące 180 mm z przodu iz tyłu. Opony Continental są niepozorne w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Rower elektryczny ma duży skok sprężyny, a dwa elementy Foxa są idealnie dopasowane do siebie i do pożądanego zastosowania. Jeśli musisz powstrzymać ładunek, układ hamulcowy Magura MT7 radzi sobie wyjątkowo dobrze.
Nox Hybrid Enduro 7.1 jeździ bardzo bezpiecznie po nierównych kamiennych przejściach, ale łańcuch i wewnętrzne prowadzenie linek czasami powodują niewielkie odgłosy w tle. Jest to nie tylko słyszalne, ale także wyraźnie widoczne na tylnym tylnym widełku po niecałych 140 km na zegarze. Tutaj jest poprawiony. Ochrona silnika również ucierpiała, gdy zetknął się z ziemią, ale część nadal pochodzi z drukarki 3D i ustąpi miejsca twardszemu materiałowi w serii. Te dwie aktualizacje z pewnością będą dobrze wyglądać na dobrze przemyślanym rowerze.
Rowerem można poruszać się niezwykle szybko, ale jest też zabawny w bardzo technicznych fragmentach. Jeśli chodzi o płynność jazdy, koła 650B i krótki zasięg mają małe wady. Są one nieco niwelowane przez nisko położony środek ciężkości, co jest typowe dla rowerów elektrycznych. Niemniej jednak jest to zabawny rower, który nie preferuje najbardziej bezpośredniej linii, ale zamiast tego zapewnia zabawę i przyjemność z jazdy podczas poszukiwania linii. Właśnie tego brakuje nam w wielu innych e-rowerach górskich, które często przedzierają się przez szlaki jak nieporęczne czołgi.