Test Cyklaer E-Gravel: Projekt współpracy kilku wysoko wyspecjalizowanych firm z branży mobilności jest optymalnie zmotoryzowany do zamierzonego zastosowania, bardzo dobrze wyposażony i pełen elektronicznych detali.
Kiedy firmy takie jak Porsche Digital, Storck, Fazua i Greyp współpracują ze sobą, może wyjść tylko futurystyczny, przełomowy koncept. I tak Cyklaer E-Gravel reprezentuje połączenie technologii cyfrowej, innowacyjnego designu i wysokiej klasy konstrukcji roweru, z którym znacznie odbiega od utartych schematów.
Futurystyczny e-graveler
Centralnym elementem konstrukcyjnym Cyklær jest rama równoległoboku, której specjalny kształt jest tworzony przez eleganckie przejście od górnej rury do wsporników siodełka. To, co od razu zwraca na siebie uwagę wizualnie, ma również walory użytkowe. Z powodu tego kształtu trójkąt ramy jest mniejszy, co powinno zapewnić większą sztywność suportu i większy komfort. Tutaj do gry wchodzi wiedza Storck, dzięki której odpowiedzialna jest lekka rama w całości z włókna węglowego o maksymalnych osiągach. Zdecydowanie możesz poczuć tę orientację podczas jazdy, ponieważ dzięki wadze 14,4 kg i dobremu przeniesieniu mocy, Cyklær może być prowadzony i kierowany (prawie) jak normalny rower szutrowy na długich dystansach.
W grę wchodzi również to, że silnik Fazua jest całkowicie odłączony od układu napędowego powyżej zakresu wsparcia. Ciekawe jest również to, że można wyjąć całą jednostkę napędową Fazua, zmieniając Cyclæra w konwencjonalny rower szutrowy ważący dobre jedenaście kilogramów. Szlak Fazua Ride 50 jest dynamiczny i mocno pcha pod górę, bez względu na to, jak bardzo jest stromy. Zasięg 120 km z 252 watogodzin wydaje się realistyczny, ponieważ szybko opuszczasz obszar wsparcia, a następnie samodzielnie zapewniasz napęd.
Połączony e-rower od Porsche Digital
Cyclær charakteryzuje się licznymi funkcjami elektronicznymi, przy czym według producenta aspekty bezpieczeństwa odegrały ważną rolę w rozwoju. Więc nie tylko zdecydowałeś się na „cyfrowe lusterko wsteczne”, ale także obiecujesz stałe połączenie z Internetem. Sprzęt pokładowy obejmuje również zintegrowane przednie i tylne kamery oraz czujniki ruchu. Aplikacja Cyklær, która może być stale używana do nawigacji za pomocą smartfona jako komputera pokładowego, zmienia Cyklær w inteligentny „połączony e-rower”, który korzysta z technologicznego know-how Porsche Digital. Dzięki śledzeniu GPS bezpośrednio na rowerze, integracja różnych aplikacji, takich jak Komoot, Apple Health i wiele innych, nie stanowi problemu i sprawia, że wrażenia z jazdy są jeszcze bardziej rozbudowane. Czasami trudno jest zobaczyć, jakie masz opcje z Cyklærem.
Cyklær oferuje również rower e-gravel z tzw. streetwearem do użytku miejskiego; purystyczny wariant w teście przypomina sportową wyścigówkę pod względem wyposażenia i wyglądu, który jest wyposażony w wysokiej jakości wszechstronny kokpit z wysokiej jakości włókna węglowego, aerodynamiczne koła DT Swiss, SRAM Force AXS i inne wysokiej klasy komponenty . Schwalbe G-One Allround o szerokości 40 mm szybko toczy się po asfalcie, ale jest też dość przyczepny w terenie. Świetnie się bawiliśmy również na bardziej technicznych odcinkach z futurystycznym runaboutem, który naszym zdaniem jest idealnym rowerem dla każdego, kto nie chce się angażować.
Heike mówią
... teraz artykuły sponsorowane tutaj stają się coraz bardziej wątpliwe i bezkrytyczne. Ile za to zapłaciło Porsche/Storck? Podsumujmy cechy tego roweru: przestarzała technologia (Fazua ride50), za mały akumulator, za ciężki (konkurenci: między 12 a 13 kg!), postrzępiona rama. Ale słona cena, za którą jest lepsza technologia, mniejsza waga i większa bateria w konkurencji premium (Simplon, BH, Trek, Scott, BMC, Orbea… itd.)!