Rynek: Rock Shox zaskoczył dziś komunikatem prasowym o nowej edycji grawitacyjnego widelca amortyzowanego Lyrik. Jednocześnie zaprezentowany został zupełnie nowy Yari, amortyzowany widelec dla wszystkich tych, którzy chcą przekraczać granice i czuć się komfortowo w każdym terenie.
Co za niespodzianka: Rock Shox prezentuje nowe wydanie sprawdzonego tekstu i jednocześnie pokazuje nowe Yari. Tekst jest już znany z poprzednich lat, ale został zastąpiony odrodzeniem Pike i już uznany za zmarłego. Już wtedy był imponujący jako widelec z zawieszeniem grawitacyjnym z pojedynczą koroną i właśnie w to miejsce powinna pasować nowa edycja.
Nawet jeśli Pike i nowe teksty nie różnią się zbytnio od siebie na zewnątrz, istnieją znaczące różnice. Podobnie jak Pike, Lyrik imponuje bogatym, czarnym 35-milimetrowym stojakiem. Zostało to zaprojektowane tak, aby było znacznie sztywniejsze i bardziej odporne, aby spełnić wymagania freeride'u. Wersja 650B waży zaledwie 2005 gramów - nowy rekord w segmencie freeride.
Wewnątrz działa sprawdzone w Pucharze Świata tłumienie Charger, a dzięki nowej powłoce SFK ma utrzymywać tarcie na jak najniższym poziomie.
Lyrik oferuje 650-160 milimetrów skoku w wersji 180B, wersja 29er ma 150-160 milimetrów. Jest zatem skierowany przede wszystkim do obszaru grawitacji i freeride'u, ale nadal powinien nadawać się do enduro. Jest dostarczany z nowymi zaślepkami końcowymi Torque na 15-milimetrowej osi z szybkozamykaczem i może być używany z nowym standardem Boost, który pozwala generować jeszcze większą sztywność.
Dostępny jest w trzech wariantach:
- Lyrik RCT3 Dual Piston Air za 1158 euro
- Poezja RCT3 Solo Air za 1075 euro
- Lyrik RC: tylko dla OEM
Model | rozmiar koła | podróż | Waga | zawieszenie | Tłumienie | oś | główka | lider |
LIRYCZNY | 27.5 " | 160 mm, 170 mm, 180 mm | 2005g – 27.5” | Powietrze solo, powietrze w dwóch pozycjach | Ładowarka RCT3, Ładowarka RC | 15 × 100, 15 × 110 | Stożkowe | 42mm |
29 " | 150mm, 160mm | 2032g – 29” | 15 × 100 | 51mm |
Jednak w przypadku Yari nowy, wszechstronny pojazd jest przeznaczony dla rowerzystów, którzy nie stawiają żadnych ograniczeń i chcą odkrywać świat na swoim rowerze. Nie ma znaczenia, czy są to kilometrowe podjazdy, wymagające zjazdy, alpejski teren czy leśna gleba: nowy Yari powinien być w stanie zrobić wszystko. Dzięki skokowi zawieszenia od 120 milimetrów do 180 milimetrów (wersja 650B), obejmuje wszystkie obszary, od all-mountain, przez enduro, po grawitację.
Utrzymany również w znajomej czerni, jednostka sterowania ruchem działa jako rozwiązanie dla optymalnego tłumienia. Yari ma również te same cechy, co Lyrik: powłokę SFK, kołpaki osi Torque i Boost Standard. Wszystkie powinny zapewnić płynniejszy proces sprężynowania i wydłużyć okresy międzyserwisowe.
Yari RC Solo Air będzie dostępny od października 2015 roku i będzie kosztował 730 euro.
Model | rozmiar koła | podróż | Waga | zawieszenie | Tłumienie | oś | główka | lider |
SEMI | 27.5 " | 120-180mm | 2023g | Solo Air, Dual Position Air (tylko OEM) | Motion Control | 15 × 100
15 × 110 |
Stożkowe | 42mm |
29 " | 120-160mm | 2046g | 51mm |