Nowości produktowe / MTB: Wraz z Nicolai G1 niemieccy aluminiowi artyści z Nicolai przedstawiają nowe enduro, które dzięki modułowej konstrukcji jest dostępne z kołami 27,5 ″ i 29 ″ i, podobnie jak jego poprzednicy, opiera się na ekstremalnej geometrii Geolution. Nowością jest również współpraca z włoskim producentem amortyzatorów EXT, którego nowy amortyzator jest dostępny w zestawie ramy.
Od czasu stopniowego wycofywania się z 26-calowych kół, rozmiar kół w rowerach górskich jest absolutnym ulubieńcem od dawna. Zwłaszcza w segmencie enduro Nicolai G1 trend wyraźnie zmienia się w kierunku dużych 29-calowych kół, nawet jeśli koła 650B z pewnością mają swoje zalety i oczywiście swoich uzasadnionych fanów. Z naszego doświadczenia wynika, że nie ma tu lepszych ani gorszych i wiele zależy od własnego stylu jazdy i osobistych preferencji. Stawia to producentów w dość niewygodnej pozycji między krzesłami dwóch obozów fanów wielkości kół. Nicolai rozwiązuje problem z G1, jak można by oczekiwać od specjalistów inżynierii mechanicznej: dzięki sprytnej, modułowej konstrukcji ramy z wymiennym łącznikiem między kolumną dociskową a wahaczem amortyzatora, w G1 można zastosować zarówno koła 27,5-calowe, jak i 29-tki.
Nicolai G1: Modułowa konstrukcja umożliwia wyjątkową adaptację
Geometria i kinematyka tylnego trójkąta są już ustawione fabrycznie przez tę modułową część, która nosi nazwę mutatora kolumny dociskowej. Interesujące: nie tylko rozmiar koła, ale także rozmiar ramy determinują projekt. W ten sposób możesz osiągnąć to samo uczucie na rowerze i odpowiedni prześwit na opony dla wszystkich rozmiarów. Wraz z tym rośnie również długość tylnego trójkąta, dzięki mutatorowi zamontowanemu tuż przed osią tylnego koła.
Ale to nie wszystkie możliwości adaptacyjne: Całkowicie nowo opracowana dźwignia łącząca G1 oferuje dwa różne punkty mocowania amortyzatora, za pomocą których skok zawieszenia tylnego trójkąta można zmieniać w zakresie od 162 mm do 175 mm. Przykładowo enduro staje się potężnym freeriderem podczas dłuższego pobytu w parku bez większych modyfikacji – przynajmniej na papierze. Szczegółowy test będzie musiał to wykazać w praktyce. Mówiąc o bike parku: G1 jest dopuszczony do widelców z podwójnym mostem, pod warunkiem, że tutaj również nie zostanie przekroczona maksymalna długość instalacji. Mówiąc o amortyzatorze: podczas opracowywania Nicolai G1 po raz pierwszy ściśle współpracowali z włoskim producentem EXT, który od jakiegoś czasu ma w swojej ofercie amortyzatory do rowerów górskich, ale wielu jest znany przede wszystkim z wyścigów i sportów motorowych powinien. Nic więc dziwnego, że oprócz sprawdzonego Fox X2 Factory, możesz również skonfigurować swój G1 z nowym tłumikiem cewki EXT Storia Lok V3.
Nicolai G1: geometria na granicy
Podobnie jak w przypadku już dostępnych i uznanych rowerów górskich z ostatnich lat, geometria Nicolai G1 została opracowana wspólnie z Chrisem Porterem. Wraz z brytyjskim założycielem GeoMetron i właścicielem Mojo Suspension powstała koncepcja Geolution, która doprowadziła znane wcześniej geometrie do granic możliwości. To nigdy nie powinno stać się tak jasne, jak w przypadku nowego Nicolai G1. Z super luźnym kątem główki 62,5° (!) i prawie pionową rurą podsiodłową z kątem siedziska ponad 78°, fani tej bardzo nowoczesnej orientacji powinni mieć ślinotok. Ponadto rama główna jest również bardzo długa: w rozmiarze L nowy Nicolai Enduro ma imponujący zasięg 515 mm i górną rurę 642 mm. Wysocy motocykliści również mogą być zadowoleni: G1 jest również dostępny jako prawdziwe koło XXL - wersja 29″ ma rozstaw osi nie mniejszy niż 1371 mm! Powinno być dość ciasno z jednym lub drugim tylnym bagażnikiem. Jeśli nie podoba Ci się oferowana geometria lub masz własne bardzo specyficzne pomysły, możesz otrzymać Nicolai G1 z własną geometrią za dopłatą 750 euro.
Geometria Nicolai G1 29
Nicolai G1 29 Geometria
S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 415 | 438 | 455 | 475 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 622 | 642 | 659 | 681 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 446 | 446 | 453 | 453 | 453 |
Rozstaw osi (w mm) | 1271 | 1300 | 1324 | 1347 | 1371 |
Kąt skrętu (w °) | 62.5 | 62.5 | 62.5 | 62.5 | 62.5 |
Kąt siedziska (w °) | 78 | 78.5 | 78.75 | 79 | 79 |
Zasięg (mm) | 470 | 495 | 515 | 535 | 555 |
Stosy (mm) | 615 | 624 | 633 | 642 | 649 |
Geometria Nicolai G1 27
Nicolai G1 27 Geometria
S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 415 | 438 | 455 | 475 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 622 | 642 | 659 | 681 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 446 | 446 | 453 | 453 | 453 |
Rozstaw osi (w mm) | 1271 | 1300 | 1324 | 1347 | 1371 |
Kąt skrętu (w °) | 62.5 | 62.5 | 62.5 | 62.5 | 62.5 |
Kąt siedziska (w °) | 78 | 78.5 | 78.75 | 79 | 79 |
Zasięg (mm) | 470 | 495 | 515 | 535 | 555 |
Stosy (mm) | 615 | 624 | 633 | 642 | 649 |
Nicolai G1: jako zestaw z ramą i kompletny rower – ceny odpowiednio od 2.699 euro i 5.999 euro
Jak zwykle od Nicolai, nowy G1 jest również dostępny zarówno jako zestaw ramy (z amortyzatorami i bez), jak i jako dowolnie konfigurowalny kompletny rower. Ponieważ każda rama jest produkowana indywidualnie dla kupującego, podczas składania zamówienia otrzymujesz również wiele opcji kolorystycznych i wzorniczych. Od koloru i powłoki powierzchni samej ramy po łącznik, haki i naklejki - tutaj (prawie) wszystkie życzenia są możliwe. To samo dotyczy kompletnych kół - G1 rezygnuje ze wstępnie skonfigurowanych wariantów wyposażenia i daje klientowi całkowicie wolną rękę. Wybór komponentów sięga od sprawdzonych, ale wysokiej jakości standardowych komponentów od Fox, Sram lub Renthal po doskonałe produkty od producentów małych serii, takich jak Intend lub Beast Components.
Oczywiście tak duża indywidualność ma też swoją cenę: goła rama bez amortyzatora kosztuje 2.699 euro, amortyzator cewki EXT Storia Lok V3 kosztuje 950 euro, Fox X2 Factory 2-Pos jest o 200 euro tańszy. Wersja podstawowa kompletnych kół G1 – już wyposażona w wysokiej jakości – zaczyna się od 5.999 euro i prawie nie ma górnych limitów. Wymarzony rower, który połączyliśmy razem za pomocą konfiguratora z widelcem Intend Edge, ręcznie składanymi kołami I9 z karbonowymi obręczami Beast i grupą Sram X01 Eagle z łatwością przekracza granicę 10.000 XNUMX euro.
Schreibe einen Kommentar